Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Pahus.

Oon aina hieman karhuillut Kempowerista.

Onnittelut ensin kaikille, jotka ovat tehneet osakkeella rahaa ja on aivan mahdollista yhä tehdä.

Kurjaa karhuilla tällaisena päivänä. Sitä vain on katsonut nousua huokaillen ja nyt saa huokaista helpotuksesta, kun ei ollutkaan itse mukana.

Hieman opponoisin silti KH groupin ja Kempowerin vertailemista toisiinsa. En itse pidä yritysten liiketoimintaa samanarvoisina ja Kempowerin kasvunäkymät on yhä oikein mallikkaat. KH groupia pikkuisen epäilen.

KH group on pääomasijoitusyhtiö, joka ei omaan makuun voi ikinä olla yhtä korkeasti arvostettu, kuin omia tuotteita tuottava kasvuyhtiö, jolla on ihan omaa henkistä pääoma latauspistokkeiden muodossa.

Jonkun eQ:nki P/E on 20 ja sekin on aika kova pulju.

Vertailisin Kempoa ehkä mieluummin vaikka Harviaan, vaikka ovatkin aloina erilaisia.

Molemmilla on sama tilanne eli pyrkivät kasvamaan jenkkimarkkinoilla megatrendin siivillä ja molemmilla taitaa tehdaskin olla siellä.

En siis mitenkään laittaisi itse Kempossa kättä alle vielä, mutten itse lähtisi vertaamaan KH grouppiin. Joku KH groupin omistaja suuttuu, jos perustelen asiaa tämän syvemmin.

2 tykkäystä