Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Aa aivan. Joo klikkiotsikoiden ärsytyksen kyllä ymmärrän. Youtube on tässä se pääpaholainen kun pakottaa siihen algoritmien puolesta. Myöskin videoiden kansikuvien on oltava ilahduttavasti samanlaista massaa tai videoita ei vaan näytetä youtuben toimesta käyttäjille. Ei hyvä!

Muutoin jos kommentoin Halmetta niin hyvä että ylipäätänsä on laadukaampaa suomalaista sijoittamiseen liittyvää materiaalia. Kovaa duunia noihin videoihin saa tehdä vaikka simppeliltä näyttääkin. Halme taitaa tehdä kaikki editoinnit ja muut vieläpä yksin ja silti yltää korkealle tasolle saaden homman näyttämään rennolta, rehdiltä ja persoonalliselta.

Jos jotain voi häsläämisen ja pakotus-klikkien keskeltä suositella suomesta niin Halmetta, muuan Varttia ja #rahapodia. On se mukava kokemus kuunnella vaan suomeksi.

10 tykkäystä

Itseäni suunnattomasti harmittaa videot, joissa ei ole transkriptiä. Ei jaksa käyttää aikaa hitaaseen katsomiseen kun voi lukea nopeasti.

Joo, tiiän että voi katsoa nopeutettuna. Se että niin tehdään osoittaa että olen oikeassa. :slight_smile:

10 tykkäystä

46 tykkäystä

Itsekin tykkään myös lukea asioita, videoiden lisäksi.

Varteista menee nykyään mehukkain pala Premium-artikkeliksi.

Tosin se vaatii Premium-jäsenyyden. :stuck_out_tongue:

Sen lisäksi AI osaa aika hyvin jo repiä suomesta transkriptioita, jos haluaa suoraan videosta niitä. Olen itse kokeillut töissä vizard.ai:ta (kollega tekee sillä pitkistä podeista lyhyitä klippejä automaattisesti), mutta en tiedä, olisiko suoraan tuohon myös ilmaisia palveluita.

11 tykkäystä

Innostuin kuvaamaan filmille ja tässä yksi kuva. Isän vanha, 90-luvun Nikon kamera. Kehitän kotona filmit ja skannaan Iphonen avulla. Ihan hauskaa puuhastelua ja kun on avoauto, niin voi yhdistää avoautoilun filmikuvaamiseen. Aika paljon tarkkuutta vaatii koko prosessi ja varsinkin tuo skannaus on vaikeaa, jotta laatu on hyvää.

35 tykkäystä

Täysin samaa mieltä. Tiputin jopa sinänsä potentiaalisen Netumin pois omalta seurantalistaltani. Ei mitään järkeä, että pörssiyhtiön päivävaihto on luokkaa “taskurahat”.
Tai no ainahan sitä voisi avata Nordeaan aot:n ja alkaa poimimaan sinne hiluilla näitä pienivaihtoisia, mutta jotenkin se Nordean käyttis on niin vaivalloisen oloinen, että alkaa heti nousemaan savu korvista. :grimacing:

3 tykkäystä

Kun tuli esiin Panaman paperit, niin Nordeaa ja Danskea sai lyödä kuin vierasta sikaa ja keskusteltiin tarkoituksellisesta rahanpesusta (voi tarkistaa mm. Nordea-ketjusta). Nyt kun sympaattisen OmaSP:n johtoa epäillään mahdollisesta rikoksesta, niin kyseessä on ajojahti :smiley:

17 tykkäystä

Juuri näin :+1:

Puhuminen on niiiiiin paljon lukemista hitaampaa, että kaikki puheeseen perustuvat formaatit ovat auttamattoman aikaa vieviä. Tilannetta pahentaa se, että puheohjelmiin tulee yleensä kaikenlaista täytepuhetta tilannetta pehmentämään. Eräässäkin Ylen pörssipäivässä piti ruotia (muistaakseni) Q2:n tuloksia, mutta ennen sitä isäntä kyseli vieraana olleiden analyytikoiden kesänvietosta, mökkeilystä ja saunomisesta (tietysti osin Harvian “syytä”), itse asiaan ei päästy millään. Minä kuuntelin sitä tietysti autossa radiosta, joten kelaamaankaan ei päässyt :sob:

2 tykkäystä

Pitäisikö tutuilta alkaa pyytämään aiemmin juteltu asia kirjallisena. Esim. vaimo voisi esittää asiansa Power Pointilla bullet pointteina :laughing:

13 tykkäystä

Vaikka tähän tapaan:

  • sinä
  • et
  • taaskaan
  • kuuntele
35 tykkäystä

Toki, voisinhan minä oluen ottaa. Kiitos kulta

:beer:

16 tykkäystä

Foorumistit voisisivat tehdä sisällysluettelon pitkiin (yli 50 merkkiä) viesteihin.

3 tykkäystä

Ja kaikissa kuunteluun käytettävissä ohjelmissa voi säätää nopeutta. Laitat nopeuden 1.75x niin ei se asia sieltä ulos tule niin auttamattoman hitaasti. :smiley:

4 tykkäystä

Asia kuin asia tulee kuunnellessa selväksi, kun päästetään Saukki ja pikkuoravat ääneen.

2 tykkäystä

Jos oikein positiivisesti ajatellaan, vaikka kuinka paljon prosenteissa tippuu, niin hiljalleen ne euromääräiset tiputukset eivät ole niin suuria.

Mä ja @JHeiskanen tän pördepäivän jälkeen:

Klaine hug GIFs - Get the best gif on GIFER


Minä kymmenien vuosien päästä.

“Onneksi mulla on pitkä sijoitushorisontti ja olen netto-ostaja”

Happy Old Man GIF - Happy Old Man - Discover & Share GIFs

37 tykkäystä

Nopeutukset toimivat nykyään niin että äänenkorkeus ei muutu. :slight_smile:

3 tykkäystä

Oho, tuota en tiennytkään. Niin se tekniikka kehittyy.

Vähän sama fiilis kun pitää pari päivää paussia salkun tuijottamisesta

97264e97f7ffe7409eb3da73f37b6ab1

51 tykkäystä

Olikohan 1948 tienoilla kun Barks lyhensi Akun kaulaa ja muutti paidan nelinappisesta kaksinappiseksi. Tästä vaikea nähdä kaulaa mutta neljä nappia näkyy olevan, joten 42-47-aikakaudelta on. Jotenkin tuttuja kuvia mutta eipä tule mieleen mikä tarina kyseessä. olisiko jokin kymmensivuinen paukkufarssi?

18 tykkäystä

Hauska nippelitieto tuosta kaulasta ja napeista mitä en edes tiennyt. Kovin tuttujahan nuo ruudut näytti olevan ja muistuttaa kovasti sitä Barksin kulta-ajan jälkeä sieltä jostain 40-50-luvun paikkeilta (mutta Barksiahan nuo nyt joka tapauksessa on). Tuli jotenkin tuosta avausruudun epäluonnollisen pitkistä käsistä mieleen legendaarinen Joulu karhuvuorella -jakso, 20 sivuinen tarina jossa Roope esiintyy ensikerran. Laitoin Kalen pohdintojen innoittamana hakuun niin sepäs se olikin, ja juurikin vuodelta -47 :smiley: Erinomaista päättelykykä Kalelta taas kerran.

Ajattelin eka, että kuvan tekijä on keräillyt noita aneemisia Akuja eri Barksin tarinoista ja tehnyt tuollaisen hauskan kuvakollaasin, mutta tuo karhuvuori-jakson alku onkin tuollainen. Paitsi että kuvan tekijä on shopannut ankanpojat ruuduista pois. :smiley:

20 tykkäystä