Inderesin kahvihuone (Osa 8)

“Jos korkotaso jää koholle (ei välttämättä ihan nykytasolla kuitenkaan), kaikki elävät rinnakkain iloisesti. Jos korkotaso nouseekin lisää, Mandatum hyötyy jossain määrin muiden kärsiessä.”

Tiesitkö että nykyisin on olemassa myös vähäkuluisia indeksirahastoja? :slight_smile:

15 tykkäystä

Nyt kun saatiin ilmeisesti Nordika-lähtöistä avautumista syötettyä Kauppalehteen, voidaan julkaista Stockmann-sijoittajien roadmap seuraavalle kolmelle vuodelle. Aiheena saneerausohjelman lopetus. (Tämä on itsellä salkun isoin)

21 tykkäystä

Vaikket “o”-sanaa sanonutkaan niin kyllähän se on aistittavissa :wink:

19 tykkäystä

Osaamme lukea rivien välistä. :face_with_monocle:

15 tykkäystä

image

59 tykkäystä

Musta lista on muistaakseni Kuluttaja -lehden ylläpitämä, ei kuluttajariitalautakunnan. Toki se perustuu lautakunnan päätöksiin riita-asioista. Mutta kyseessä ei siis ole mikään viranomaisen ylläpitämä lista ja Kuluttaja-lehti itse päättää ketä sinne ottavat ja ketä eivät.

Tuosta artikkelista copy-pastea:

Kuluttajariitalautakunnassa on vuosina 2006–2019 ollut yhteensä 12 tällaista tapausta, mutta Apple on noudattanut suositusta vain kolmessa niistä.

En nyt pitäisi ongelmaa aivan valtavan kokoisena, jos niitä on ollut alle yksi per vuosi, ja uusin olisi tuon perusteella 2019… Omppulaitteita kuitenkin myyty tuona aikana Suomessa varaan muutama miljoona. Vähän tulee sellaiset vibat, että Kuluttaja-lehti tekee tässä sissimarkkinointikampanjaa tunnetulla brändilla. Jotta asiat saadaan mittasuhteisiin, niin 2022 lautakunta käsitteli 52 000 ilmoitusta, joista ~7% koski elektroniikkaa. (lähde)

4 tykkäystä

Toimisikohan vastaava systeemi meidän kaakkoisrajalla? Mummo muistelee sotia …

10 tykkäystä

Yllättävän kiinnostava jakso Spotify

Jarella hauska näkövinkkeli sijoittamiseen.

21 tykkäystä

Kuuntelin/katsoin itse tuon jakson myös vaikkakin tubesta ja oli todella hyvää puhetta Jarelta.

1 tykkäys

Voisiko tämä toimia Nordnetissä, kun esim. valitsee Hyzonin ja painaa osto-nappia? Napin painallus antaa oman mummon narisevalla äänellä kommentin: “tiedätkö jani-petteri varmasti mitä olet tekemässä?”

:joy:

EDIT: Boomeri-linkki Vahvalla murteella huutava ”mummo” estänyt jo useita hirviä loikkimasta tielle – vakuutusyhtiö kiinnostui (yle.fi)
EDIT2: Uppsalan ekonomit ovat tämän tutkimuksissaan todenneet toimivan :grinning:

Tällainen on maailman ensimmäinen äänimajakka – kuuntele, miten vahvaa murretta puhuva mummo pelottelee hirviä valtateiltä (yle.fi)

17 tykkäystä

124 tykkäystä


:cowboy_hat_face:

22 tykkäystä

Haastattelija: Onko sinulla jotain helppoa tapaa, jolla äänestäjä muistaa äänestysnumerosi 8?

Verneri: Kahdeksan on itse asiassa onnen numeroni. Se on jo ensimmäisistä sijoituksistani lähtien ollut myös minimivaatimukseni osinkotuotolle osakeostoissa, siksi ostin viimeisimpänä Mandatumia. :slight_smile:

57 tykkäystä

Huhujen mukaan Verneri rakastui osinkoihin sillä hetkellä, kun kuuli että niitä voi säilöä rajattomasti näkymättömän turvapatjan alle.

22 tykkäystä

“Se on kuin kaksi päällekkäistä O-kirjainta, jotka muistuttavat minua ainoasta ohjesäännöstäni; Osta vain Osakkeita, jotka maksavat Osinkoa.”

26 tykkäystä

Minkälaisin eväin jengi valmistautuu Stockan CMD katseluun?

  • Karvaat karpalot
  • Surströmming
  • Pallokalaa itse valmistaen
  • Päätän päiväni costa ricalla
  • Sammakkokeitto
  • Maukas pullakahvi
0 äänestäjää
4 tykkäystä

Tämän päivän inflaatiokorjatut luvut.

2 tykkäystä

Nyt on sellanen työkalupakki sijottajalle et alkaa tuulariki tehdä tulosta! Harmiksi ensimmäinen kuukausi hävisi ennekuin ehti kunnolla alkamaankaa…


18 tykkäystä

Kävin itekki aktivoimassa ton ja nauroin samalle kuukauden katoamiselle. Enkä kyl äkkii nähny kyllä mitä hienoo tolla paketilla edes sai näkyvii. Pitääpä kattoo paremmalla ajalla onko tosta jotai iloa.

2 tykkäystä

Kuinka paljon miljonäärejä on eri maissa. :slight_smile:

image

5 tykkäystä