Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Kahvihuoneen lääkärikeskustelun luettuani taputin itseäni jälleen kerran selkään päätöksestä lopettaa potilastyö muutama vuosi sitten :sweat_smile:

Sivumennen mainittuna sijoitusten ja varallisuuden suurin arvo on mielestäni juuri tässä, että on vapaus poistua huonosta paikasta ilman kauheaa stressiä toimeentulosta.

25 tykkäystä

Loppuillan kevennys.

Mä tässä vähän jo aikaisemmin hieman vihjaisin näistä data analyysin kursseista, joita yliopistolla opetetaan, että voisivat opettajat käydä lukemassa hieman Inderesin foorumia.

Toki jotkut varmaan käyvätkin.

Tässä olisi hieman analysoitavaa Stockmann -analyytikoille, mitkä kaikki asiat ovat tässä Case-tapauksessa pahasti mettässä. :grin:

2 tykkäystä

Lauantai-iltana taas YouTuben klassikkovideoiden ääressä. Tässä toverillista ja joustavaa liikennekulttuuria suomalaiseen tyyliin:

Tässä hieno tapa tutustua uusiin naapureihin ja samalla osoittaa kuka on kartanon herra:

Tässä puolestaan suomalaista talousosaamista ja rautaista numeroiden hallintaa:

Tältä pohjalta mietin jo sunnuntain ateriaa:

4 tykkäystä

Jos ei tällä lähde Hesulin teknosektori nousuun, niin ei millään. :rocket:

83 tykkäystä

Image result for Harry voldemort fight gif

Onkohan Paypal nyt tuomittu mörnimään, kunnes jompi kumpi muuttaa näkemystään?

18 tykkäystä

Mitenköhän tuo win95 nostalgiahuumori puree kansainvälisissä äänestyksissä. Nythän britit pamautti täydet pisteet. Siellä puree hömppä ja win95 on enemmän kuin tuttu. No, entäs joku Ukraina esim, joka vuonna 95 oli vasta tuoreeltaan ollut Ukrainan sosialistinen neuvostotasavalta, oliko siellä maanviljelijän lapsilla ja terästehtaan työntekijän pojalla kotimikroa yhdeksänkymmentäluvun lopussa ja pureeko heihin vitsi tänä päivänä.

Olen muuten huomannut yhdeksi vanhenemisen oireeksi, että rakastan nykyään Euroviisuja. Nuorena miehenä en katsonut niitä usein lainkaan.

5 tykkäystä

Finaaliin mennään niin, että heilahtaa!!

Kuinkahan moni äänesti YLE:n sovelluksessa “kännissä ja läpällä” ja sitten tulos onkin tämä :smiley:

11 tykkäystä

Pohjustuksena sanottakoon, että en ole vaivautunut kuuntelemaan yhtäkään muista UMK-kappaleista, ja voittajankin suorituksen näin ja kuulin vasta äsken ensimmäisen kerran.

Tässä on juuri sellainen suoritus, joita viisuihin kannattaa lähettää osallistumaan. Maailma ei tarvitse yhtäkään uutta karsintoihin jäävää balladia, joita noista karkeloista löytyy kaikilla mahdollisilla kielillä tusinan verran joka vuosi. Ai, sinäkin vedät tunteellisen ja herkän kolmeminuuttisen omasta rakkauselämästäsi ja maailman ongelmista? Seuraava.

Mutta ai että, miten tämä veto sytytti. Täyttä varmuutta ei ole, että onko esitys suunniteltu tai toteutettu humalassa, eikä sitä välttämättä edes tarvita. Koreografia tarjoaa hienon option siitä, että itse viisutapahtumassa joku järjestyksenvalvojista käy poistamassa Windows95manin estradilta kesken esityksen, ihmetellen että miten tuo on lavalle edes päässyt livahtamaan. Eikä sekään varsinaisesti haittaa, että biisissä on tiettyä pirteää eurodance-vibaa. Laadulla ei lähtökohtaisesti ole viisuissa mitään merkitystä, mutta ei missään nimessä huono kappale kuitenkaan. Ja luulenpa, että kun kaikki muut viisi (kuusi?) esitystä unohtuvat ennen huomisen päivällistä, niin tämä ei katoa mielestä.

Näitä lisää, ja toivottavasti tästä tulee positiivinen ilmiö keväämmällä. :smile:

38 tykkäystä

Katri Helena esitti UMK-kilpailussa kappaleensa Katson sineen taivaan, joka edusti Suomea Euroviisuissa vuonna 1979, eli 45 vuotta sitten.

Yritän kuvitella Käärijää esittämässä Chachachata 45 vuotta myöhemmin vihreässä puvussaan. Jere Pöyhönen on silloin 74- vuotias. “Muutama piña colada on jo takana”

Pöyhönen on toki silloin nuorempi kuin Katri Helena esiintyessään tänään uskomattoman upeasti 78-vuotiaana.

Mutta ei tuo Pöyhösen esiintyminen muutenkaan mitenkään mahdotonta olisi. Eräs Ilkka Sysimetsäkin oli takuulla yli 70-vuotta, kun olin hänen keikallaan ja lavalle lensi pikkuhousuja.

13 tykkäystä

Ei näin. Kyllä suomi on yhä junttikansaa. Windowsmanin onneksi semifinaalissa annetaan vain yleisöääniä, mutta finaalissa tuomariäänien osuus on 50%, joten käytännössä tällä on 0% todennäköisyys voittoon. Siipola olisi oikeasti taistellut voitosta, kun tämän vuoden taso melko heikko.

Tuo hahmo ja biisi eivät valitettavasti vain riittävän hyviä voittoon varsinkin kun vastassa on mm. Itävallan parempi eurodancetykitys.

Jessen biisillä mahdollisuuksia vielä isoksi KV-hitiksi kun toimisi oikeasti pirun hyvin mm. fifassa.

5 tykkäystä

Näitä on mukava välillä huomioida. Aika monta yhtiötä onkin salkussa joiden tuotteita käytän!

American Express - kortti
Capcom - pelejä konsolilla
Nintendo - konsoli ja paljon pelejä
Nokian Renkaat - renkaat
Olvi - vissyä
PayPal - kätevä maksamiseen
Revenue - ei tietenkään itsellä ole, mutta hiljattain silmälääkäri käytti tuotetta tutkimuksessaan
Snap-On - Snap-on ja Bahco työkaluja

1 tykkäys

Samaa mieltä että tuomariäänet 0% todennäköisyys Suomella. Euroviisuihin voittamaan lähteminen musiikilla on kuitenkin yhtälailla narratiivipeliä vastaan taistelua.

Betway

Musiikin teknisen ja taiteellisen substanssianalyysin ja kansanhuuman mielenliikkeiden perusteella Euroopan paras biisi tulee todennäköisesti Ukrainasta tai Isosta Britanniasta. Ihan sattumalta näin Putinin invaasion alla Abban juhlavuotena. :smile:

Kun vedonlyöntiyhtöt pystyvät ennen artistivalintoja lippujen perusteella vetämään premissin noin pitkälle, saisi siellä aika hienon biisin joku täältä vetää jos sillä meinaisi Euroviisut musiikilla voittaa. Sen tason Mozartin ei välttämättä tarvitsisi miettiä “junttikansan” UMK:ta. :grin:

4 tykkäystä

Kisataanko tuolla euroviisuissa voitosta? Minkä voitosta? Vuodesta toiseen kisaajien joukossa loistaa poissaolollaan euroopan tunnetuimmat ja parhaat artistit, eli jokin alasarja sen on oltava?

Minusta kyseessä on ennenkaikkea viihdeohjelma vakavan kilpailun sijaan ja viihdettähän windows95man tarjoaa, kuten yleisöäänistä näkee.

28 tykkäystä

Stubbin voittopuhe on jo vuotanut:

Tervetuloa, nimeni on Stubb, Alexander Stubb. Ja elän vain yhden säännön mukaan, ja sääntö on: Ei sääntöjä.

Hiljaisuus! Tämä on minun aikani, minun lavani.

Kutsukaa minua miksi haluatte, katsokaa välitänkö, näette minun voittavan.

Onko ulkonäössäni jotain vikaa?
Onko minussa jotain vikaa?
Jos en ole okei, kertokaa sitten miksi musta tuntuu niin kauniilta tänä iltana?

Ensimmäinen pointti: Ei sääntöjä! Näin minä elän. Löydän tuulen siipieni alla, opettelen lentämään. Nyt mennään, ei sääntöjä! Yön kuumuudessa, taistelun jännityksessä ei ole väliä mikä on väärin tai oikein. Näin elän elämääni, ei sääntöjä!

Hiljaa kun puhun, olen kuningas, olen kuningatar. Ja te kaikki tulette olemaan vapaita, unohtakaa säännöt ja huutakaa.

Onko ulkonäössäni jotain vikaa?
Onko minussa jotain vikaa?
Jos en ole okei, kertokaa miksi musta
tuntuu niin kauniilta tänä iltana?

Pointti numero kaksi: Ei sääntöjä! Näin minä elän. Löydän tuulen siipieni alla, opettelen lentämään. Nyt mennään, ei sääntöjä! Yön kuumuudessa, taistelun jännityksessä ei ole väliä mikä on väärin tai oikein. Näin elän elämääni, ei sääntöjä!

Otetaan vielä kolmas ja viimeinen pointti: Ei sääntöjä! Näin minä elän. Löydän tuulen siipieni alla, opettelen lentämään. Nyt mennään, ei sääntöjä! Yön kuumuudessa, taistelun jännityksessä ei ole väliä mikä on väärin tai oikein. Näin elän elämääni, ei sääntöjä!

34 tykkäystä

"Miksi kohtelet kaltoin Hesulini mun, vaikka kaikkeni annoin edessäsi sun? Tulee turskaa! Tulee turskaa! (Ja kipu kiihottaa…) "

hq720

Kyllähän tästä Hesuliin sopiva rallattelu saadaan Ränta på räntan tilalle.

14 tykkäystä

Osinkopuolueen aivopesun uhriksi on jälleen päätynyt yksi analyytikko.
Salkunhoitaja varoittaa yleisestä virheestä Suomessa – Näitä osakkeita ”kannattaa napsia” | Kauppalehti

37 tykkäystä

Tuo windowds95man biisi on kuin 90 luvun B-luokan Eurodance bändin kolmos albumin loppupän täytebiisi. Kukaan ei edes tiedä sen olemassa olon syytä. Ei mikään ihme että meitä suomalsia pidetään juntteina…

29 tykkäystä

Pakko olla eri mieltä. Pelkästään Ruotsin karsinnoissa noita huippuunsa tuotettuja, huippumallien näköisten daamien esittämiä pop-balladeja oli kolmetoista tusinassa. Ja itä-Euroopasta vastaavia kappaleita olisi tullut kourallinen lisää. Sara olisi hukkunut massaan.

Tänä vuonna UMK:ssa ei ollut yhtään sellaista Käärijän tasoista vetoa isolla hypekoneistolla, mikä saattaisi oikeasti viisut voittaa. Siksi parempi lähettää jokin hyvän mielen kappale, mikä varmasti erottuu joukosta :slight_smile:

31 tykkäystä

Kas kas. Jos eläkepäivät laivalla on uusi normaali, niin täytyy varmaan harkita uudelleen Carnival Corporationin osakkeita. Olen niillä jonkun verran swing treidannut, josko tämä on oikea termi muutaman kuukauden pitoajalle, ja jotain hiluja tienannut. Mutta kun se velkataakka on aivan hirmuinen, niin ei ole uskallus riittänyt pidempään pitoon.

Ehdottomasti ilmoittaudun! Vasta näin wanhoilla päivillä olen ymmärtänyt, mihin tämä vuosikymmenten työ erilaisissa atk-tehtävissä sun muussa sekalaisessa räpellyksessä on minua valmistanut. Eläkkeeseen on vielä matkaa, joten juuri tässä tulisi olemaan se minun kontribuutioni yhteisen hyvän eteen. Velat on maksettu ja lapsista viimeinenkin lentää kohta kodista pois, jotain hiluja on säästössäkin, joten edes kunnan heikko palkkataso ei ole ylittämätön este.

Haluaisin kuitenkin sellaisen johtajasopimuksen, että jos jostain mystisestä syystä diktaattorina tekemistäni päätöksistä ei pidetä, niin työ- tai virkasuhteeni irtisanomis- tai purkukorvauksena on se normaali kuukausipalkka virallisen tavoite-eläkeiän alkuun asti.

1 tykkäys