Tämä on oikea jäyhä jököttäjä Hurtta III Henkevä, vaikka Attekin todennäköisesti tarkoitti tuota puhuvaa koiraa.
Kun esimerkiksi raskaan noston aikana ihminen vetää ilmaa keuhkoihin ja pidättää hengitystä sulkemalla kurkunpään, vatsaonteloon kertyy suuri paine, joka tukee selkärankaa merkittävästi. Kyse on nk. valsalva -ilmiöstä. Vatsaontelossa muodostuvaa painetta kutsutaan termillä intra abdominal pressure. Kun valsalvan myötä muodostuvaa iap:ta käyttää yhdessä vatsalihasten jännittämisen kanssa, saadaan merkittävää tukea keskivartaloon/selkärankaan, jota painonnostajat käyttävät hyvin paljon apuna nostoissa. Luulen, että painonnostovyön käyttäminen edesauttaa entisestään tämän ominaisuuden käyttöä.
Yhtä kaikki, miksei tätä iap:ta ja valsalva-tekniikkaa voisi hyödyntää aina, kun jotain raskasta nostaa. Kaikki lähtee hengittämisestä.
Ei ole olenkaan sopivaa lähteä koiraa loukkaamaan, vaikka piirroshahmo onkin.
Minusta tämä on täysin väärä tulkinta.
Jos joku kuvailee sinua Roope Ankaksi tai Hannu Hanheksi et varmaan oleta että tässä vitataan kyseisiin eläimiin vaan hahmojen ominaisuuksiin.
Tässä taidettiin viitata ulkonäköön ja/tai ilmeeseen, mikä ei myöskään ole kyllä kaikkein fiksuinta. Oli kyseessä sitten presidentti tai tavan tallaaja.
Tätä se nyt vaan on suomalaisen poliittisen keskustelun taso nykyään. Karikatyyrimäisesti homma huipentui klassiseen “anteeksi jos loukkasin”-twiittiin;
Ollaanko silloin kuplan huipulla, kun Teksti-TV:ssäkin hypetetään.
Mikä riski? Mikä kupla?
Itse en näitä Akun koiria tunnista ja ainoa, jonka itse muistan on Pulivari. Tuo jäyhä jököttäjä on kyllä hauska nimi, eipä olisi tullut tietooni ilman punamummoa.
Juha Varis ja Venäjä-riskit sekä niiden vaikutukset kursseihin.
Minä tätä vähän aikani odottelin koska joku tulee puhumaan järkeä. Ihmetellään (vitsillä) miksi housut ei pysy samalla vyöllä ylhäällä sun muuta.
Kukaan ei vielä maininnut, että siihen vyöhön pullistetaan vatsa, päinvastoin kuin ilman remmiä kun epätoivoisesti koitetaan pitää korsetti kasassa
Eli siis @asterix loistava vastaus. T: Urheiluhieroja
Kun esimerkiksi raskaan noston aikana ihminen vetää ilmaa keuhkoihin ja pidättää hengitystä sulkemalla kurkunpään, vatsaonteloon kertyy suuri paine, joka tukee selkärankaa merkittävästi. Kyse on nk. valsalva -ilmiöstä. Vatsaontelossa muodostuvaa painetta kutsutaan termillä intra abdominal pressure. Kun valsalvan myötä muodostuvaa iap:ta käyttää yhdessä vatsalihasten jännittämisen kanssa, saadaan merkittävää tukea keskivartaloon/selkärankaan, jota painonnostajat käyttävät hyvin paljon apuna nostoissa. Luulen, että painonnostovyön käyttäminen edesauttaa entisestään tämän ominaisuuden käyttöä.
Yhtä kaikki, miksei tätä iap:ta ja valsalva-tekniikkaa voisi hyödyntää aina, kun jotain raskasta nostaa. Kaikki lähtee hengittämisestä.
Politiikkaa kahvihuoneella
Nostalgiaa, tämä on vanhin video, jonka löysin Inderesin kanavalta, ellei sitten jossain kolossa ole vielä vanhempia.
“240 katselukertaa 29.10.2016”
Näytin tänään esikoiselle mahdollisesti ensimmäistä kertaa hänen omaa osakesalkkuaan ja muutenkin ihmeteltiin noita Helsingin osakkeita. Siellä sitten vilahti eräs sähköä tuottava kansanosake ja kysyin lukemista opettelevalta pojalta, että mikäs yhtiö tuo tuossa on.
“Fort…fort…FORTNITE!”.
Kyseessä on ilmeisesti jokin nosteessa oleva videopeli. Ollapa itselläkin lapsen mielikuvitus.
En tierä onko urbaanin legendaa mutta aikoinaan, kun peli tuli niin jotkut kuulivat pelin nimeksi fork knife.
Nyt tuloo ihan hatusta mutta oliko 2 vai 3 seasonilla mappiin erikseen tehty myös haarukan ja veitsen kuvat.
Ihan kiva peli kaikinpuolin kavereitten kanssa pelailla ei niin tosissaan.
Juuri eilen bongasin tähän vasta-argumentin, niin jätänpä se tähän. Eli tuloihin suhteutettuna kuitenkin ollaan vasta koronaa edeltävällä tasolla.