Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Tuonne syötetään lyriikat tai annetaan generoida lyriikat omien mieltymysten mukaan. Lisäksi voit laittaa haluamasi genren. Genressä voi myös syöttää muutakin, kuten mm. kieli, mies/naisääni, rumpuja, melankoliaa , livekonsertti jne. Sen jälkeen se tuottaa sinulle antamillasi tiedoilla kaksi biisiä.

Se on tossa vaikeeta, että jos tulee vastaan sopiva musiikki lyriikoille, mutta sun pitää korjata lyriikoita, niin lyriikoiden korjauksen jälkeen se ei tuotakkaa samaa musiikkia tai laulajaa.

Ihan toimivan olosia biisejä toi generoi. Todella helppo tapa tuottaa esimerkiksi taustamusiikkia videoihin/mainoksiin.

4 tykkäystä

Varmaan ensimmäinen ratkaisu on tietysti se että ei säilytä eläkesäästöjä varastettavassa muodossa pankkitilillä vaan rahastossa tai määräaikaistalletuksissa. En oikeasti ymmärrä miksi tämäkin eläkeläinen kokee tarpeelliseksi pystyä käyttämään milloin tahansa 100 000 euroa kerralla. Aina välillä tulee tulee esimerkiksi uutisia, että ryöstettiin pankkikortti ja nostettiin 30 000 euroa tai vastaavaa. Minulta ei taas saisi rosvot edes 300 € vaikka tulisivat veitsen kanssa kadulla vastaan :smiley:

Jos rahojen pölliminen on siitä kiinni että tuleeko annettua vahingossa pankkitunnukset ekalle vastaantulevalle soittajalle, niin siinä on kyllä henkilö itse vastuussa eikä pankki.

28 tykkäystä

Tässä eläkeläis-Karin erittäin ikävässä tapauksessa rahat /178 000 €) olivat Kasvutuottotilillä. Sille näyttäisi saavan 3,385% korkoa. Sijoituksena ei nyt aivan mahdoton, mutta kieltämättä rahasto antaisi yhden turvakerroksen lisää.

Huijarit onnistuivat siirrättämään rahat ensin käyttötilille (tms.) ja siitä sitten omiin taskuihinsa. Eikös OP:lla olla vastikään toinenkin saman kaltainen tapaus. Onko huijarit huomanneet OP:n tunnistautumisessa jokin erityisen haavoittuvaisen piirteen verrattuna esimerkiksi Nordeaan.

11 tykkäystä

Pointti oli että älkää laittako koko elämän säästöjä tilille, jolta voi siirtää napinpainalluksella rahat Nigeriaan.

Jos vanhus säilyttää 100 k€ seteleinä muovipussissa oven vieressä ja joku huijari koputtaa oveen, vanhus avaa oven ja huijari ottaa rahat, niin kenen vika? Pitkälti samankaltainen tilanne.

5 tykkäystä

Tämä. Minua hirvittää kun avovaimon tiliä katsoo. Kuulema pitää olla aina sen verran tilillä rahaa, että voi lopettaa työt ja lähteä maailmanympärys matkalle. Tämä kaikki perustuu turvallisuuden tunteeseen jollain perverssillä tavalla, imo.

Onneksi pitkällisen käännytystyön johdosta rahoille on löytynyt joitain helposti likvidoitavia kohteita.

9 tykkäystä

Jos nuo tunnarit joutuu vääriin käsiin niin eikö tuolloin ole mahdollista periaatteessa lunastaa myös osakkeet, muutella vastatiliä yms?

Eihän kortilla pitäisi pystyä nostamaan mitään 30t€ jos on nostorajat asettanut siten että tuo ei ole mahdollista. Nehän voi itse muokata korttitiedoista.

Itse muokkaan maarajat siten että kortti ei voi olla käytössä muualla kuin itse olen ja nostorajat on hyvin pienet. Maksurajat vähän suuremmat…

3 tykkäystä

Jos sulla on vaikka perus Nordnetin tili, niin ensin pitäis huijarin murtaa 2-vaihetunnistautuminen ja sen jälkeen pölliä vielä erikseen pankkitunnukset, myös 2-vaihetunnistautumisella, että pystyy tunnistautumaan vastatilin muuttamiseksi. Tässä on vielä mahdollisuus Nordnetilta lähettää sähköposti/tekstari asiakkaalle hommasta informoimiseksi. Onnea vaan matkaan huijareille :smiley:

20 tykkäystä

Löhinnä kirjoitin niistä joilla osakeet on hallinnoinnissa samassa pankissa kuin muukin varallisuus.

Tietenkin Nordeassakin on erikseen investor ja mobiili

Niin en tiedä miten OP-lla on IT-asiat kun uutisessa mainittiin tunnuslukulistat herran vuonna 2024. En edes tiennyt että noita saa enää käyttää. Ottaen huomioon OP:n sekoilut osakesäästötilin suhteen, niin voipi olla että heillä on huonosti tietoturva hoidettu. Oma valinta tietysti käyttää tuollaista pankkia.

Vaati tämäkin tietysti vielä, että ensin mentiin huijaussivulle syöttämään kirjautumistunnukset ja salasanat ja sitten vielä kerrottiin tunnusluvut huijareille:

Karille soitettiin Osuuspankin työntekijän nimissä. Soittaja väitti, että Karin tilille yritetään murtautua ja häneltä kysyttiin, mikä avainlukulistan numero oli tekstiviestissä. Lautakunta sanoo Karin kertoneen ainakin viimeisen järjestysnumeron.

9 tykkäystä

Heh aika moni käyttää jos ei ole tietoa paremmasta. Sen takia onkin hyvä että näistä puhutaan että löytyisi mahdollisimman hyvä tapa säilyttää varallisuutta… Tietenkin jos täällä on alan ammattilaisia niin saa tulla ohjeistamaan…

4 tykkäystä

Englanninkielisessä maailmassa on sellainen sanonta kuin a fool and his money are easily parted. Huijareita ja huijattavia tulee valitettavasti olemaan aina. Myös rosvoja ja ryöväreitä. Kyllä aikuisen ihmisen pitää ymmärtää tämä tosiasia ja suojautua riskeiltä ja jos tähän haksahtaa niin ymmärtää kantaa itse vastuu. Jos tulis vaikka annettua oman kotioven avaimet pölynimurikauppiaalle hänen niitä pyytäessä, niin ei ensimmäisen reaktion pitäisi olla syyttää taloyhtiötä, että mahdollistivat ryöstön eivätkä tehneet tarpeeksi suojatakseen asukasta.

Pankissa voi ihan aidosti myös estää rahojen siirron ulkomaille helposti tekemällä määräaikaistalletuksen.

5 tykkäystä

Minulla ainakin f secure pyöräyttää sinisen kehyksen ruudun ympärille kun ollaan oikealla sivulla

1 tykkäys

https://m.youtube.com/hashtag/rahapodi

Elämäni salkku-jakso.

Ainakin nuorille erittäin hyvä jakso. Mielestäni kannattaa miettiä tulopuolta kun haetaan kouluun. Usein keskustellaan rahastoista ja osakkeista mutta kaiken pohja on tulot ja muut valinnat elämässä

Arvopaperi kertoo: " Myy nämä osakkeet: Kuusi yhtiötä, jotka kannattaa nyt siivota salkusta". Pystyisikö joku tunnukset omaava paljastamaan, mikä tämä kuusikko on?

(Myy nämä osakkeet: Kuusi yhtiötä, jotka kannattaa nyt siivota salkusta | Arvopaperi)

Sun täytyy tuon jutun mukaan myydä:

Piippo
Pallas
Endomines
Martela
Wetteri
Citycon

Perustuu siihen, että analyytikko on antanut myy-suosituksen.

10 tykkäystä

Onhan se erikoista, vai onko :thinking:, että talousmedia saa antaa sijoitussuosituksia. Toivottavasti kukaan ei noiden perusteella tee sijoituspäätöksiä.

16 tykkäystä

Et taida ymmärtää mistä puhut. Katsotaan kun olet 70kymppinen ja alkaa muistissa ensimmäiset reistailut ja maailma mennyt sen verran eteenpäin että et meinaa perässä pysyä. Turha silloin mitään moraalisaarnaa on pitää aikuisista ja vastuusta.

Kyllähän lähtökohta on että pankkipalvelut tulisi rakentaa mahdollisimman turvallisiksi huomioiden monenlaiset käyttäjät. Ei näihin haksahtaneet ole monesti mitään vajaaälyisiä.

32 tykkäystä

Itse luen tällaiset jutut muotoon “lehdistöä seuraava sopulilauma saattaa tarjota ostopaikan seuraavissa lapuissa”. Vain lyhyeen swingiin, luonnollisesti.

5 tykkäystä

Vanhempi sukupolvi, kun näkee, kuulee tai luulee että asioi viranomaisen kanssa niin aivot jäätyvät ja kroppa muuttuu jäykkään asentoon. Fraudsterit tietävät tämän ja hyödyntävät myös asiaa.

11 tykkäystä

Myin välittömästi Piipon osakkeet. Tuntui kuin olisin roikkunut löysässä hirressä