Inderesin kahvihuone (Osa 8)

Aikamoisia kuteja.

image

5 tykkäystä

WW2 norsupyssyllä tapettiin Venäläinen upseeri 1.8km etäisyydelle mutta ei saatu varmoja todisteita niin jäi avoimeksi. Kun ei enää tehonnut uudempiin panssareihin, niin aseet siirrettiin tarkka-ampujille pitkille etäisyyksille. Silloin myös jonkin verran menestyksekkäästi käytettiin ns kaaritulta ylipitkille etäisyyksille tavallisilla kivääreillä(0.5-1,5km).

Armeija myi sotien jälkeen Norsupyssyt ulkomaille Amerikkaan taisi kaikki mennä, nykyäänkin ampuvat niillä tarkkuusammuntaa pariin kilometriin ja Youtubessa videoita.

1 tykkäys

En kumpaakaan, vaan ostin osuuteni.
Mutta se pointti, sattuuko tämä olemaan yleistymään päin, vaiko onko kriteerit tiukat?
Englannin kielisessä selostuksessa minulle olisi käynyt hassusti.

Uuteen viikkoon ja uuteen globaalin osingon aikaan. Bumtsibum-veliapit kertoo että osingot on kuin ikuista kakun leipomista (ei tarvinne siis valita syömisen ja pitämisen välillä).

Sijoittajan palkkaa aletaan viimein maksaa hesulin ulkopuolellakin! :facepunch:

11 tykkäystä

Lisäksi kannattaa ottaa huomioon se että OST:ia ei voi käyttää luotonvakuutena Nordnetissä mikä hidastaa sen käyttöönottoa monella. Itse latasin OST:n kyllä täyteen kun se tuli 4 vuotta sitten mutta toista kertaa en sitä tee ellei tuo luottoasia muutu.

1 tykkäys

Tässä on tarpeeksi vanhaa dataa, että Verneriäkin kiinnostaa. :slight_smile:

5 tykkäystä

Niin paljo nyt foorumilla asiaa osinkofirmoista että lienee aika alkaa ostaa pieniä kasvuyhtiöitä vielä lisää.

39 tykkäystä

Rakennan salkkuni kuin talon. Perustukseksi vahvoja osinkolappuja. Seiniksi maltillisia kasvulappuja ja tiivisteeksi veliosakkeita, jotta koko roska homehtuu pystyyn.

102 tykkäystä

Miettisin, että jos rupeaisi kontraamaan omaa ajatteluani sijoitustoiminnassa.

Esimerkki miten toteuttaisin strategiaani:

Tämä Veliaurinkoauto Oyj kuulostaa houkuttelevalta, en osta ainakaan sitä.

Onpas tylsä boomeriyhtiö, enpä usko tämän tulevaisuuteen, ostanpa tätä

9 tykkäystä

Joulukukalenterin 12. luukussa @Antti_Viljakainen ja ROE. :gift:

15 tykkäystä

Kyllä kait ROE voi olla miinusmerkkinen vai voiko?
Itse olen pari päivää harjoitellut laskemaan ROE prosentteja, niin olen löytänyt myös miinus ROE firmoja.

Nordealla on 15.12.2023 osakesäästöpäivän pörssinä Suomi: Nasdaq Helsinki / First North Helsinki

Kerran kuussa järjestettävänä osakesäästöpäivänä yhden vaihtuvan pörssin osakkeilla voi käydä kauppaa enintään yhden euron välityspalkkioiden kululla.

Hintaetu (välityspalkkio enintään 1 € / toimeksianto) koskee kaikkia mobiili- ja verkkopankissa sekä Nordea Investorissa Osakesäästöpäivänä kyseisen päivän kohdepörssiin tehtyjä pörssitoimeksiantoja. Etu koskee sekä arvo-osuustilille että osakesäästötilille tehtäviä kauppoja.

No tällä ei ole nyt vaikutusta, kun luultavasti en tee pahemmin kauppoja juuri nyt.

2 tykkäystä

Tässä lainaus Investing.com 3M

1 tykkäys

Tästä tulikin mieleeni juttelu lapsuudestani. Kummisetä asui naapurissani ja teki pitkän uran 3M:n markkinoinnissa. Pikkupoikana muistan ihmetelleeni, miten firmalla voi olla noin karmea nimi :face_with_peeking_eye:

-Luulisi 1M:ssäkin olevan jo tarpeeksi-

12 tykkäystä

Kauan eläköön Tali-Ihantalan ja Vuosalmen kuin monen muun torjuntavoiton muistot mielissämme! Eläköön! Eläköön! Eläköön!

Vaimo löi ällikällä kun ehdotti uutta termistöä alalle, tietokone oli myös ihmeissään. Moni asia on murroksessa selkeesti

33 tykkäystä

Toi Osakelaukku olisi vallan mahtava tuote esim. koulun rahan keruu myyjäisiin jossa leivotaan ja askarrellaan myytäviä tuotteita.
Koolla ei tarvitsis olla väliä, pelkästään mukava idea riittäisi. :+1: :wink:

1 tykkäys

Voiko joku käydä tarkistamassa, että siellä Pulkkisen kotitoimistolla on sama Verneri töissä? Ensin hurahti osinkoihin ja nyt puhuu halvoista osakkeista niiden euromääräisen hinnan perusteella. Alkaa kuulostamaan, että siellä on joku Kauppalehden TET-harjoittelija tuuraamassa

tumblr_ml4bupJjAv1r19xfqo1_500

59 tykkäystä

Päivän Vartin nimen voi myös tulkita “Paluu nollaosinkojen tulevaisuuteen”

6 tykkäystä

Eihän se ole homma ei mikää saada ROE negatiiviseksi. Mutta tuolla Jenkkilässä oli yksi laatufirma, joka sai liikevaihdonkin negatiiviseksi kvarttaaliraporttiin, niin siinä on mun mielestä jo yritystä.

11 tykkäystä