Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Tykkäsin kuvasta, mutta hyväksyin myös liputuksen koska kahvihuoneelle ei politiikkaan viittaava kuulu. Se voi provosoida! :smiley: Tietysti olisin voinut heti yrittää siirtää postausta mutta kiireessä sivu latautui jo muualle… :smiley:

2 tykkäystä

image

12 tykkäystä

Osakevinkki :ok_hand:

image

13 tykkäystä

Alkaa olla osuuspankin kanssa ihan klassikko, että kun tulee tarve myydä omistuksiaan sulamisen tieltä niin kas kummaa, palvelussa on huolto tai häiriö. En sitten myy, upotaan hesulin mukana! /s :joy:

(Ja kyllä tiedän miksi on häiriö…)

1 tykkäys

Cramer ja king of cyber, 29.5.2024. Kuten aina, häneen voi luottaa.

(https://www.youtube.com/watch?v=lf_YkHO87-U)

3 tykkäystä

Mistään en tiedä mitään, mutta vetybisnes on ollut yhtä osakkeenomistajien köyhdyttämistä vuosikymmenien ajan. Nostan hattua tyypeille joilla usko ei horju. Toivottavasti joskus voittoakin joku sijoittaja saa muulla kuin spekuloimisella alaspäin.

image

7 tykkäystä

Noita käppyröitä kun katsoo niin jenkkilässä on ollut 2000-luvun vaihteessa aivan hurja vetyralli, josta olen ollut tähän asti autuaan tietämätön kun ainoa vetylappu, jota olen koskaan omistanut on NEL ja sillä tein hyvän tilin omassa pienessä mittakaavassa (+12K, ostettu 2017-2019 ja myyty 2019) mutta siinäkin suurin osa virtuaalivoitoista jäi pöydälle kun myin juuri ennen kuin hype Suomessa alkoi. Sopii hyvin treidareille, näillä parhaat voi tehdä kovia tilejä mutta itse olen vähä-älyinen kilpikonna eli treidauslaput eivät sovellu minulle.

2 tykkäystä

Parin viime vuoden turskilla olisin inflaatio adjustoituna elellyt vapaaherrana 1.5v. Melko saalis.

Onneks vuosi on jo kääntynyt kohti vuodenvaihdetta. Vihreän ytd metsästys lähenee, ehkä ensi vuonna :sob::sweat_smile:

29 tykkäystä

Vielä yksi kevennys ennen viikonloppua ja sitten lopetan (vannon kautta kiven ja kannon ihan oikeasti)

17 tykkäystä

Elokapina katsoo kateellisena Crowdstriken suuntaan. Kun bitti istuu tietojärjestelmissä poikittain, seisoo liikenne ihan konkreettisesti.

21 tykkäystä

Nyt on kunnollista ohjelmaa tiedossa eikä turhia ylimääräisyyksiä.

https://x.com/TreffitElmossa/status/1813978860586938704

10 tykkäystä

Perkele, en päässyt Nordnetin testiä läpiä, joten ei sitten jatkossakaan pelailla bulleilla ja beareilla. Tekoälykään ei päässyt läpi. Antoi käsittääkseni ihan samat vastaukset mitä itsekin laitoin. Perplexity ei pääse sijoittamaan.

No, yritetään ehkä joskus toiste uudelleen tai sitten ei. Nyt ei jaksa kiinnostaa niin paljon :sweat_smile:

5 tykkäystä

Mulla on muistikuva, että siitä oli joskus tyyliin 3 vuotta sitten keskustelua ja lopputulos oli, että siinä Nordnetin testissä oli jokin kompakysymys tai ainakin sanamuotoilu teki kysymyksestä helposti väärin tulkittavan mitä se oikeasti kysyy :slight_smile:

1 tykkäys

Voin alalla työskennellä sanoa että niskauttelu hoidot ovat 99% huuhaata.

Varsinkin somessa kiertävät kiropraktikko videot ovat 100% vain sensaatiohakuisuutta mutta mitään ei oikeasti tapahdu. Niksautuksen ääni tulee nivelen välissä olevista kaasukuplista jotka kasaantuvat yhdeksi palloksi ja aiheuttavat poksahduksen. Mutta nivelelle/nikamalle ei tapahdu mitään juurikaan tapahdu mitään.

Sitten se 1% hyödyllisyys eli nikama (rangassa) voi jäädä jumiin jolloin se voidaan niksauttaa vapaaksi mutta 99% tilanteista kyseinen nikama lukko aukeaa itsestään parissa päivässä tai aikaisemmin mutta harvinaisesti se voi olla sitkeä lukko joka voi pysyä jopa kuukausia ellei sitä manuaalisesti avata.

24 tykkäystä

Noh, mä ajattelin myös vielä osallistua tähän pottuiluun hyvällä videolla:

https://twitter.com/thefl0orislava/status/1814256294817038598?s=21&t=tDhWfuymV8hzsE8Radm-Xw

1 tykkäys

Tänään tein viimeiset typerät veivit salkussa (kalmarin vähennys ja Noksun rinkulat takaisin salkkuun) ja päätin että nyt poistan Nordnet sovelluksen koska ei tuo kyttääminen aiheuta muuta kuin vääriä peli liikkeitä (kuten varmaan nyttekin) joten seuraavan tavoitteena vilkaista salkkua vasta jouluna. Wish me luck :handshake:t2:

21 tykkäystä

Erittäin kannatettava tavoite! Pyrin itsekin vähentämään seuraamista, kun sijoitin juuri ison summan ja about heti alkoi markkina posahdella.

1 tykkäys

Luulin että olin viimeinen joka osti automaattisen parkkikiekon. Perussettiä, joka seuraa kiihtyvyysanturin avulla pysäköinnin ja tekee asetusten mukaiset temput.

Suosittelen 20-30 euron investoinnin esim. Motonetistä.

1 tykkäys

Aikamoinen pörssiviikko kieltämättä taas takana. Siinä häsellyksessä EKP:n kokoustaminenkin meni käytännössä ohi, joskin ei odotuksissa ollutkaan mitään. Akkuja viikonloppuna lataukseen ja sitten uuden viikon kimppuun. :pray:

3 tykkäystä

Koen itsekin, että kyttäilen ja seurailen liikaa arkisin salkkujeni kehitystä, mutta ostopäätökseni eivät ole kytköksissä kurssireaktioihin tai niiden oletettuun kehitykseen, vaan ihan puhtaasti omaan fiilikseen. Uskallan ostaa halvalla ja kalliilla, myös kyttäilyn sijaan voisin puhua omistusteni ihailusta.

Myynnit itselläni pysyvät poissa sijoitussuunnitelmasta, niin suuremman riskin veivejä ei tupsahda tapahtumaan, ehkä se on suurin syy, miksi minulla on fiilis, että koska tahansa on hyvä aika ostella.

Ja kun omistukset on samassa paikassa, kuin käyttämäni pankkipalvelut, niin väkisinkin aina piipahdan sijoitukset-välilehdellä, vaikka ei olisikaan tarvetta. Paha tapa, mutta hyvä tarkoitus.

Stay strong! :muscle:

5 tykkäystä