Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Toi Zeleznin 90 kg pena on ihan vitsi. Enemmin pystypunnerruksen maksimi

1 tykkäys

Olen todennut käytetyn puhelimen ostamisen hyväksi tavaksi jo kohta parin vuosikymmenen kokemuksella, kun noita tiheään vaihtajia tuntuu riittävän. Oman Mooren lakini mukaan pyrin saamaan maks 2 sukupolvea vanhan high-end -mallin noin 300 €:lla, mikä onnistuu usein jopa vuoden takuulla. Lakini on kestänyt aikaa yllättävän hyvin, joten ehkä lanseeraan sen joskus omalla nimelläni.

Tosin kyseessä on usein just joku kiinalaisista merkeistä.

1 tykkäys

Noiden Kiinapuhelimien kanssa kannattaa olla varovainen. Voi olla, että backupit löytyy Pekingistä parhaassa tapauksessa. Nimim. Kiinalaisten kameroiden kanssa puljannut.

12 tykkäystä

Minulla vaihtoehdot puhelinvalmistajissa on toistaiseksi vain Samsung ja Google.

Syitä juurikin, että kiinalaisvalmistajat epäilyttää (ja jostain syystä Honorin mallit on rumia ja ylifuturistisia nykyään) ja iPhone ei kiinnosta yliarvostuksen takia ja kun sitä ei saa Androidilla.

Käytettyä puhelinta olen itsekin miettinyt, mutta pitkälti markkinat on iPhonen varassa toistaiseksi, joten se siitä. Toki siellä jotain satunnaisia Samsunginkin puhelimia löytyy, mutta ei sillä ole sellaisia jälleenmyyntimarkkinoita, kuin yliarvostetulla iPhonella. Jälleenmyyntimarkkinoilla tarkoitan esim. Swappieta ja Fonumia, en minä tuntemattomilta yksityishenkilöiltä uskalla käytettyjä ostella.

Toisaalta taas uusimpiakin puhelinmalleja saa halutessaan satasten alennuksella, erityisesti Samsungin näitä lippulaivapuhelintarjouksia on tarjolla, ennen kuin tuotetta edes on myynnissä. Eihän noista täyttä pyyntihintaa muutenkaan kannata maksella, ihan kuten liittymissäkin. Tarjottu listahinta on vain maksimihinta, josta ainoa suunta on alaspäin. Nykyisen puhelimeni sain 800 euron alennuksella ja liittymäkin on 14 €/kk listahintaa halvempi.

5 tykkäystä

Perkele ku oon kahtonu ja kuluttanu kaiken mahdollisen opiskelun viimeaikoina Solar Edgeen. Pitäisi malttaa seuraavaan osariin asti edes, mutta tiedän omat heikkouteni ja kohta ollaan ostonapilla.

Pitäis varmaan luovuttaa Nordnetin ja pankkitilin avaimet jollekkin vastaantulijalle loppukesäksi. Vaikka tyhjentäisi tilit niin sama lopputulos kuitenkin. :smiling_face_with_tear:

6 tykkäystä

Nasdaq saturainen tällä hetkellä prossan miinuksella.

Mikäs se juttu olikaan ’kun hyvät uutiset eivät enää nosta kurssia’… :grimacing:

1 tykkäys

Itse taas haluan, että puhelin (ja akku) kestää vähintään sen 5v aktiivista käyttöä, ja Samsungista/Applesta ja muista suuremmista “brändeistä” näin sijoittajana tulee vaan ajatus että ei varmasti ne kestä niin kauaa, pitäähän noiden yhtiöiden saada myytyä uusi puhelin parin vuoden välein :rofl:

Omassa Honor jotain6 puhelimessa tosin on aivan surkea videokameran äänenlaatu, joten samanlaista en varmastikaan osta, vaikka muuten hyvä.

1 tykkäys

Siinä tais olla se dippi. Uudet huiput taas kuukauden päästä ja tämä hupsu sektorirotaatio saa piisata.

2 tykkäystä

Michigan luottamusindeksi niias ja aiheutti ton 17:00 alkaneen kuopan

2 tykkäystä

Pelkäämme jälleen? :slight_smile:

https://x.com/JesseCohenInv/status/1816464750445834652


EDIT:

Lisätään vähän viisauksia perään.

https://x.com/BrianFeroldi/status/1816462581587980348

11 tykkäystä

Tässä @Pohjolan_Eka ja @_TeemuHinkula yrittävät opettaa mua menemään ylöspäin omalla esimerkillään.

Toistaiseksi nousen hetkeksi hieman ylös ja tipun aina kovemmin alas. :frowning:

8 tykkäystä

Suomalaiset on lainkuuliainen kansa, ainakin suurin osa. Kauheasti en ole tänä kesänä moottoritiellä ajellut. Parin päivän pikavisiitti Espanjan kuumaan kesään aiheutti tarpeen rallatella motaria kaupunkilaisten mökkireissujen aikaan. Lentokentälle oli päästävä. Osa autoilijoista ei uskalla, halua tai viitsi painaa kaasua hivenen reilummin vasemmalla vieraillessaan, sallittu maksiminopeus voi vahingossa ylittyä muutamaksi sekunniksi. Lopputuloksena oikealla kaistalla on 5 autoa kilometriä kohden ja ohituskaista on täysin jumissa. Vähän korkeamman mäen kohdalla näky oli suorastaan koominen. En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa. Polkaise sitä kaasua ja palaa sitten oikealle.

Vinkki: adaptiivisen vakkarin voi ohittaa polkaisemalla pedaalia, matka jatkuu sitten sitä asetettua nopeutta kun tarve on.

24 tykkäystä

Itse keräsin tänään muutaman uuden kaverin kehätiellä taakseni, kun ensin ajoin mittarin mukaan lievää ylinopeutta, mutta taksikuski halusi välttämättä ajaa 3 metrin päässä perästäni, niin oli pakko hidastaa vauhti juuri nopeusrajoituksen tasolle, jolloin kavereita pääsi kertymään.

Eli itselläni vaikeus on usein lähinnä henkistäkankeutta, eikä välttämättä pelosta ajaa ylinopeutta tms.

2 tykkäystä

Kehätiellä on omat säännöt, siellähän on tai ainakin oli liittymiä molemmin puolin, joten ei siellä ole varsinaista ohituskaistaa vaan useampi kaista samaan suuntaan.

2 tykkäystä

SP500 ja Nasdaq yrittää opettaa Hesulille lentoon lähtöä :smiley:

7 tykkäystä

Se auton mittari valehtelee mallista riippuen n: 6-12 kmh alle sallitun nopeuden. Kaikilla on nykyään puhelimet josta voi sen todellisen nopeuden tarkistaa.
Eli mittarin mukaan ajavat ajaa aina alinopeutta ja sitten ne jotka vielä ajaa sen mittarinkin mukaan alinopeutta, niin satasen alueella mennäänkin jo 85:ttä. Ei ole ihme jos jono syntyy ja joku voi käydä siellä takana vähän lämpöisenä…

10 tykkäystä

Tätä itsekin joutuu hämmästelemään. Jos on suunnitelmissa ohitus muttei uskalla ajaa sellaista nopeutta että pääsee ohitse, pitää joko jättää kokonaan ohittamatta tai jäädä kokonaan kotiin. Näin toimimalla jopa suomalaisten kansanterveys voi parantua koska ohituskaistalaisilla ei näin toimien mene hermot eikä nouse verenpaine.

20 tykkäystä

Miksi ei Sony ole mukana - itsellä käytössä ja olen tyytyväinen. :relieved:

2 tykkäystä

Tämän kun ihmiset ymmärtäisivät. Jos joutuu pk-seudun kehäteitä ajamaan niin ei mene kauaa, kun joku teiden sankari tulee takapuskuriin kiinni vasemmalla kaistalla väläyttelemään valoja, kun olet itse ryhmityttynyt sinne hyvissä ajoin liittymistä varten.

6 tykkäystä

Sanoisin että tämä on jopa ärsyttävämpää kuin ne jotka ajavat alinopeutta

1 tykkäys