Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Algoritmi pitää minua myös hyvin kielitaitoisena. :smiley: Voi olla, että olen myös näiden muiden teemojen lisäksi varsin kielitaitoinen Tesla-fani. :cowboy_hat_face:

3 tykkäystä

Onko @Sijoittaja-alokas sun x-fiidissä sama meno, vaikka valitset X:n yläosasta SINULLE tai SEURATAAN?

3 tykkäystä

Palasin X:ään lähinnä kryptokeskusteluja varten. Sattumoisin kryptoveljet ovat laajalti myös MAGA-väkeä, mutta muutaman tyypin kun laittoi hiljaiseksi, toisia poisti seurannasta ja merkitsi yksittäisiä postauksia ei-kiinnostaviksi, niin algoritmi oppi aika äkkiä ettei sellaisia kannata minulle näyttää.

3 tykkäystä

Kiitos hyvästä kysymyksestä! Ei ole sama meno.

SINULLE-vaihtoehto:
Tulee hyvää, mutta myös sellaista, mitä en seuraa, mutta sitten välillä tulee putkeen aika paljonkin jotain, mistä en ikinä tykkää ja laitan sellaisia usein “tämä ei kiinnosta minua”.

Eläimet ovat kivoja ja meemitkin, niitäkin tulee välillä, mutta nekin haluaisin pois tuolta, koska en jää katsomaankaan niitä. Sit en tykkäile niistä ja laitan “tämä ei kiinnosta mua”, silti niitä voi yhtäkkiä tulla valtavasti putkeen. :smiley:

SINULLE-kautta tulee toisaalta sellaisia sijoitusjuttuja, mitä ei muuten löytäisi.

SEURATAAN-vaihtoehto:
Tässä ei ongelmia, kun seuraan vaan sijoitusihmisiä. Paitsi jos joku seurattavista joskus jakaa tai kirjoittaa jotain muuta kuin sijoitus- tai talousaiheista. :slight_smile:

3 tykkäystä

Onko täällä matematiikkaa harrastavia? Tässä teille hauska probleemi.

https://x.com/InternetH0F/status/1820625891497500709

Siihen on joku laskenut myös vastauksen. Kannattaa lukea. =)

https://x.com/Upliftingvision/status/1820653904394158149

8 tykkäystä

Tiedoksi tämä, vaikka ongelma on jo ohi. :slight_smile:

Nyt siis sivut toimii!

2 tykkäystä

Joo meidän sivu ei oikein tiennyt mitä tehdä vihertävän Hesulin kanssa, niin päätti sit mennä jumiin. Onneksi näitä päiviä sattuu harvemmin :see_no_evil:

53 tykkäystä

Tässä joku suomalainen tulee samaa taloustieteen Nobelin aika helposti.

Vaikea pala purtavaksi kun Nykänen ei enää hyppää ja Alafrantti ei enää heitä.

Eipä ole onneksi prätkäkorttia, koska teen aina innostuneesti kaikkea, mihin ryhdyn, mutta välillä kuolaan moottoripyöriä mm. Ducatteja. :smiling_face_with_three_hearts:

3 tykkäystä

Olipa mahtava heitto Keräsellä karsintaan! Ei mörnimisestä tietoakaan!

9 tykkäystä

Trump on löytänyt syyn (myös) Inden sivujen kaatumiselle. Kamala Crash.

kuva
https://x.com/search?q=kamala%20crash&src=typed_query


https://x.com/TrumpDailyPosts/status/1820471373271359779

Mikä on Inden virallinen kommentti Trumpin syytöksiin? Olihan tuo kaatuminen aika Kamala. :stuck_out_tongue_winking_eye:

12 tykkäystä

Ei ole laskenut liikaa, miten tuo mistään mitään tietämätön tyyppi kehtaa edes mainita tuollaista :rage:. ja mieluusti vielä 0,5% alemmas ennen tässä kuussa olevaa opintolainani 12kk korontarkistusta! :innocent::sunglasses:

Euriborit laskivat taas ryminällä – von Gerich: ”Euribor on laskenut jo liikaa”.

5 tykkäystä

Nikkein johtaessa tämän päivän kurssinousua hesuli on hyvissä tarkkailuasemissa, kaksi kierrosta jäljessä.

1 tykkäys

Eli tämä tarkoittanee sitä, että seuraavaksi otetaan vasta ne löysät ilmat pois meidän Hesulista :slight_smile:

11 tykkäystä

Ensin naurahdin, mutta hyvin pian salkun sisältö ja viime aikainen kehitys muistui mieleen…

Ei naurata :no_mouth:

3 tykkäystä

Hesulista löysät pois… Sain mielikuvan, missä puristaa märkää ja likaista tiskirättiä nyrkkiin.

3 tykkäystä

On muuten olympialaisten keihään karsinnassa hirmuinen taso.

3 tykkäystä

Uusi normaali on turskaa turskalle -efekti. :cowboy_hat_face:

11 tykkäystä

Nämä ovat tarkkaan ottaen BDC:itä eli Business Development Companyitä :slight_smile: Lainaavat ja sijoittavat rahaa toisiin yrityksiin.

Niillä on hyvin samanlaiset edut kuin REITeilläkin, kuitenkin. Aikalailla samat säännöt myös. Tärkeimpänä 90 % verotettavasta tuloksesta pitää maksaa ulos osinkoina, jota myöten firma itse saa hyvinkin edullista verotuskäsittelyä vs. “normaali” firma.

Käytännön eroja on esim:

  • REITin tulos saa tulla valtaosin (en tiedä kuinka tarkkaa se on) asuntolainoista, vuokrista ja kiinteistöjen myynnistä, BDC:n tulos taas sijoitustuotoista. osingoista ja pääomatuloista
  • BDC saa käyttää suurempaa velkavipua kuin REIT
13 tykkäystä