Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Tässä tapauksessa, kun tuli ennusteita päiviteltyä ja otettua tuorein yritysosto huomioon, niin ihan luontevaa tarkastella näkemystä samalla. Ainahan se vähän on jännää juuri ennen osaria ottaa enemmän näkemystä, mutta oli kannattavuus huonompi tai ei, niin ei tuo Aallonin nykyarvostus hirveästi yhtiöltä tulevina vuosina vaadi.

2 tykkäystä

diamond-hands (1)

Pakko arvostaa!

57 tykkäystä

:gem: :open_hands:

Mitä oli mielessä kun tultiin 180 € → 40 €? :smiley:

34 tykkäystä

Varmaan tämä :smiley:

This Fine GIF

31 tykkäystä

Aika paljon meni lihoiksi hyvään hintaan, mutta kyllähän siellä välillä aika syvissä vesissä mentiin

67 tykkäystä

Viime ja tänä vuonna ei mikään ole ihan mennyt kohdalleen. Joku on voinut nousta, mutta nekin käteiset on otettu pois, joka olisi noussut mukavammin.

Myynnin jälkeen suurin osa on noussut ja olen useimmiten vaihtanut turskasuuntaan meneviin tai vähintään huonommin nouseviin.

Jotkut mm. “voitot” puuttuvat, mutta myös niin monet minimiinukset :slight_smile:

image

26 tykkäystä

Ehkäpä syy miksi mitaleita ei Pariisissa tule johtuu, että meillä on niin huonot insentiivit.
Netissä leviää kuva jonka todenperäisyydestä minulla ei ole varmuutta, mutta Filippiineillä näyttäisi olevan hieman kovemman tason tukijärjestelmä huippu-urheilijoille :smiley:

28 tykkäystä

Isot voitot ne täälläkin antaa odottaa ja edelleen n.50k ollaan miinuksella koko historian aikana, mutta näillä mennää nyt eli sijoittaminen kannattaa aina vai miten se lause meni? :smiley:
Yllättävän vähä ahdistaa tämä tappion määrä, olenko jo liiaksi tottunut siihen vai onko se jo oletus että vi*uralleen menee kuitenkin :thinking: :sweat_smile:

15 tykkäystä

Mä luotan pitkällä aikavälillä markkinoihin, mutta en luota niin paljoa itseeni. Mä vaan tykkään itte yrittää ja tehä, vaikka sattuu ja tapahtuu. :smiley:

Mielestäni useat vähäkuluiset ns. tylsät indeksi- ja etf-rahastot ovat erinomainen vaihtoehto. Joskus aikanaan kokeilin niitä, enkä vähäisissäkään määrin halua niitä omistaa, vaikka uskon hyvin vahvasti siihen, että pidemmällä aikavälillä saisin niistä paremmat tuotot. Haluan vain itse poimia osakkeeni ja mennä täysillä niillä eteenpäin, vaikka todella hassulta se varmaan monista kuulostaa ja on vaikea selostaa, miksi se kuitenkin tuntuu juuri minusta hyvältä. :slight_smile:

4 tykkäystä

Sijoittajien tuotot tulevat viime kädessä pörssiyhtiöiden tuloksista: ilman niitä osakkeiden käypä arvo olisi lopulta nolla.

Niinpä tuotot tulevat siis toisten sijoittajien (tai jos ollaan tarkkoja, myös yhtiöiden tileiltä mikäli ne ostavat omia osakkeita tai maksavat osinkoja) taskuista.

Istumalla itse mätämunien kyydissä estää muuta sijoittajaa kärsimästä tappioita, koska saman osakkeen voi omistaa vain yksi henkilö. Mutta jonkun on aina omistettava finanssiomaisuus: ei voi olla tyhjiössä leijailevia osakkeita.

Osakkeiden ostaminen huipulta siirtää rahaa toisen sijoittajan taskuun, pelastaen hänet tulevilta tappioilta.

39 tykkäystä

Tarkoitatko siis, että olen hyväntekijä ja myös muut opetuslapseni, eli veljet.

26 tykkäystä

Eli olen pelastanut monen muun sijoittajan tappioilta :heart_eyes: :hugs:

19 tykkäystä

Juuri näin! =)

Toivottavasti ihmiset osaavat olla kiitollisia tästä. En ole itse kylläkään saanut kiitoskirjettä henkilöltä, jolta ostin Boreota 80, 60 ja 40 eurossa. :frowning: Tosin en itsekään aikoinaan laittanut ruotsalaisille kiitoskirjettä siitä, että he ostivat minulta Admicomit 140 eurossa vaan nauroin tyytyväisenä… :frowning: Tässä olisi petrattavaa siis vielä.

43 tykkäystä

Voisitko vaikuttaa asiaan, että Rauli pitäisi Harvia hatun-/kakunsyönti liven?
Nyt kun 40euroa on puhki ja näyttä että myös pysyykin yli 40€ssa…

image

11 tykkäystä

Onhan neljä yhtiötä, joista kaikki omistavat toisistaan kolmasosan, tuolloin yhtiöillä ei ole edes välillisesti yhtään ihmistä edunsaajana. Tosin äkkiäkös johto fiksaisi itselleen omistuksen keskenään fiksailemalla.

Tässä olisi vähän jättiläisistä ja EPS:seistä. :slight_smile:

https://x.com/charliebilello/status/1821396466574696524

image

2 tykkäystä

Kerrotko vielä välittäjän joka identifioi ostajan kansalaisuuden, vai oliko kyseessä blokkikauppa.
Nyt kun otit puheeksi asian niin alkaa homma hahmottumaan, olen tainnut ostaa tukun osakkeita nigerialaisilta, siirtyneet pörssiin kauppaa tekemään kun perintökirjeiden rustaaminen ei ole enää niin kannattavaa.

4 tykkäystä

Yksi kova päivä kuitattu kahden päivän laskulla ja huomenna sitten seppuku eli -50% tauluun…saatanan kusetusmarkkinat…pitäkää rasvainen tunkkinne! :triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post:

IMG_0208

6 tykkäystä

Ostin/myin ketjun myyntiperusteluissa korostuu varsinkin tulospettymysten jälkeen rahojen siirtäminen/varaaminen paremmin tuottaviin kohteisiin.

Tehdäänpä leikkimielinen kysely:

Kun viimeksi myin osakkeita allokoidakseni rahat parempaan kohteeseen…

  • kohde osoittautui paremmin tuottavaksi
  • kohde osoittautui huonommin tuottavaksi
  • ei merkittävää muutosta
0 äänestäjää

Voi vastata myös intuitiolla miten olettaa käyneen tai indikoida miten yleensä tapauksissa käy omalla kohdalla.

money-take

4 tykkäystä

*[quote=“TervanKypsyttelija, post:3289, topic:50229, full:true”]

Nyt vihdoin vastattiin ja vaikka paliskunta vie kaikesta osansa, niin pari poroa pantiksi, että nasdaq ottaa osumaa.
[/quote]

Laitetaan koko lauma pariksi päiväksi pantiksi😅