Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Suomalaiset naisgolfarit, Pertsa ja Kilu, keskustelevat:
Pertsa: Hyökkäykseen!
Kilu: Mennään kotiin.

Paremman päivän pelannut Pertsa onnistui puttaamaan kolmesti kahdesta metristä @ 17 ja sinne meni alle parin päivä. Kilu romahtanut taas täysin. :golf::golfing_woman:

Negatiivisuuteni hipoo täydellisyyttä eli ehkäpä moderaattorin on syytä poistaa kirjoitusoikeuteni lopullisesti @Sijoittaja-alokas

5 tykkäystä

Luin muutamia edeltäviä viestejäsi, ja vaikuttaisi että olet vasta “disappointment” kohdassa

3 tykkäystä

Parhaansa yrittävät. Toisen lempinimi kuitenkin Unski eli Unto.

1 tykkäys

Tarinasta jää huonosti asioita tuntevalle kuva, että kaiffari teki 100 %:n tuoton :grinning:

Vaikka pörssi romahti maanantaina, sijoittaja Kristian Kannus kääri voitot – näin hän toimi | Talous | Yle

Kassanhallinnan tunteva treidaaja vähän naurahtaa tälle stoorille.

3 tykkäystä

Suomessa saa ilmaisen insinöörikoulutuksen vaikka ei urheilisi koskaan. Ja siitä vasta aukeneekin ura suuriin rahoihin.

6 tykkäystä

:open_mouth: Tämä täytyy olla kieli poskessa kirjoitettu kommentti? Sari Sairaanhoitajasta riittää jatkuvasti juttua, että esim. Norjassa on tuplapalkat. Insinöörit muualla Euroopassa tienaavat moninkertaisesti suomalaiseen halppis-inssiin verrattuna.

:sweat_smile: Hyvä Aili :heart: Tämä oli hauska!

8 tykkäystä

Se oli juuri sitä. Been there, done that.

Merkit täyteen.

4 tykkäystä

Inderesin ruotsin kielisellä foorumilla on foorumitilastot aloitusviestissä ja viimeisessä viestissä.

Itsellä ainakin tulee selattua vain viimeiset lukemattomat viestit.

Äänestetään haluttaisiinko suomenkieliseen samalla tavalla ja @Miikka_Laitila lle lisää hommia.

  • Vaadin yhtä hyvät työkalut kuin ruotsalaisillakin
  • Nämä on ihan hyvät, kun ei kerran mitaleihinkaan päästy ja ingengörejä ollaan koko sakki
0 äänestäjää
4 tykkäystä

Vastaan itselleni että näinhän se juuri meni. Mikään ei yllättänyt tänään.
Myöhemmillä osareilla on sitten ajan mittaan enemmän merkitystä lukujenkin valossa.

Tai no markkinoiden reaktio yllätti, mutta ehkei pidä niin välittää kun en niitä ymmärrä aina muutenkaan :smile: (Ei ole osto- ja myyntiketju, mutta siipasin silti 200 kpl asianosaista firmaa lisää tänään)

Olemme hiljaa, että ei se huomenna heitä tuplati enemmän miinusta, mitä tänään nousi, kun tajutaan, että odotukset olivat joskus paljon kovempia sekä on paljon epävarmuuksia eikä selkeyttä tulevasta.

Omistan Qt:tä. :slight_smile:

7 tykkäystä

Heti, kun olin tuon äänestyksen käynyt postaamassa, löytyi mulle postista tällainen ihanuus.

”Sulle on oikein paketti tullut Inderesiltä.”

Salikassiksi tai saunalle. Avantouinneille ehkä aavistuksen liian pieni.

Kiitoksia kovasti tätäkin kautta!

26 tykkäystä

Kiitos jo etukäteen, aion sipaista hieman huomenna 30% dipistä.

2 tykkäystä

Miten sä meinaat, että kurssille käy, jos mä pohdin kurssilaskua ja omistan samalla. :smiley: PLUSMIINUSNOLLA? :sunglasses:

1 tykkäys

Sun sijoitusmatkaa on kiehtovaa seurata.

  1. Sijoita Hesuliin
  2. Salkku laskee
  3. Vaihda salkkuyhtiöitä Hesulin sisällä
  4. Kohdassa 1 ostamasi firmat kääntävät nousuun kuin napista painaen heti myyntisi jälkeen
  5. Salkku laskee
  6. Ratkaise kohtien 1-5 ongelma ja sijoita jenkkilän megateknoyhtiöön
  7. “Ai sen piti olla Nvidia eikä Paypal?”
  8. Salkku laskee
  9. Shorttaa omaa salkkua psykologisesti ennustamalla sen romahdusta, pysyen silti taloudellisesti longina
  10. ???

Mitäs kohtaan 10 keksitäänkään? :grin:

24 tykkäystä

En usko että pystyt näin läpinäkyvästi huijaamaan hesulia vaan se näkee kyllä mitä oikeasti yrität ja pahin tapahtuu.:pensive:

3 tykkäystä

Näistä vois yhdistää jotain. :smiley: :point_down:

Minulla on pääosin vahva luotto salkkuni osakkeisiin enkä ole vähentämässä enkä myymässä. Markkinat eli muut sijoittajat ovat olleet väärässä, olen vain ollut Hesulin veliosakepörden uhri… olen marttyyri.

Olen kiinnostunut mm. Amazonista.(isolla kirjoitettuna)

No vähän kiinnostelee myös Aallon ja Björn Borg (se brändi, ei henkilö). Sitten Nokian Renkaiden osakkeita voisin lisäillä.

Älkää kysykö perusteita, kun mun pitää googlettaa ja keksiä ne. :cowboy_hat_face:

Tämä on totta. Jos omistan jotain, mut heitän ikävän skenaarion, niin enkö tavallaan aina ole sitten oikeassa?:slight_smile:

1 tykkäys

Tarkan analyysin, kristallipalloon tuijottelun, Excelin solmuun asti pyörittämisen ja hikeä/verta/kyyneleitä vaatineen työn jälkeen pääsin lopputulokseen seuraavasta askelmerkistä.

10. Salkku laskee

11 tykkäystä

Yksi negatiivisuuden korkei nuotti ennen kuin poltan näppiksen eli miksi ihmeessä suomalaiset keihäänheittäjät ovat viehtyneet tähän heittäytymiseen, jolla ei ole voitettu arvokisoissa yhtään mitään? Tero Pitkämäki taisi voittaa sen ainoan 2007 MM-kisoissa mutta mitään muuta ei ole tuolla tyylillä voitettu kun taas kaikki muut kullat niin MM- kuin Oympialaisissa on voitettu seisovilla jaloilla (saa korjata jos ei pidä paikkansa) niin kuin nyt elämäsasä yleensäkin. Heittäytyjät siirtykööt pesäpalloon. Nyt kirjoituslukkoon. :1st_place_medal::2nd_place_medal::3rd_place_medal:

Edit: Näkyy niitä löytyneen…kiitos valistajille.
Seison korjattuna! :raising_hand_man:

Edit2:

Tässä Suomen yleisurheilun tila yhteen kuvaan tiivistettynä :point_down:

IMG_0209

6 tykkäystä

Ihan hyvin näyttäs keppi lähtevän heittäytymälläkin.

Edit. Maailman 1. ja 2. Pisimmät heitot

14 tykkäystä

Myös Zelesnyn 98,48 m ME-heitossa heittäytyy perään

7 tykkäystä