Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Pieni tyttö tuli koulusta ja sanoi äidilleen: Nyt mä tiedän mistä lapset tulee. Äiti siihen: Jahas, no mistä?
Tyttö vastasi että ne joilla on reppu tulee koulusta ja ne joilla ei ole tulee päiväkodista.

53 tykkäystä

Esikoinen sai penaalistaan kuulla melkoisesti herjaa. Eikä auttanut yhtään, että isän nimi oli Perttu ja esikoisen Arttu.

18 tykkäystä

Joskus 2022 valittelin täällä Kahvihuoneella, kuinka töissä meni huonosti. Toinen isoimmista asiakkaista lopetti yhteistyön taloustilanteen vuoksi ja isoin asiakas leikkasi palkkiota isolla kädellä. Tulot lähes puolittuivat yhden kuukauden aikana :melting_face:

Pitää nyt päivittää tilannetta sen verran, että kyllä tänne risukasaan joskus aurinkokin paistaa :sunglasses:

Tulotaso on perushommissa noussut ja vastuu lisääntynyt. Lisäksi olen saanut uuden asiakkaan ja yksi vanha on tehnyt hiljattain paluun. Vielä ei olla aivan lähtötasossa, mutta eiköhän parin vuoden tähtäimellä mennä siitä ohi, jos ei elämässä kohtalo isommin kolhi :crossed_fingers:

Sanon aina kavereille, että elämässä pitää olla aktiivinen, koska kukaan ei tule kotoa hakemaan. No, omalla kohdalla tämä ei ihan pitänyt paikkaansa, kun kumpikin asiakas soitti minulle, enkä tehnyt itse mitään minkään eteen :smiley:

Täytyy kyllä sanoa, että siitä tulee hyvälle tuulelle, kun joku on minua johonkin hommaan tietämättäni suositellut tai olen edellisellä kerralla jättänyt jollekin niin hyvän mielikuvan, että nimeni tulee hänen mieleensä ensimmäisenä, kun olisi tekijälle tarvetta.

Ettei mene omakehumiseksi, niin sanotaan vielä loppuun, etten osaa mitään enkä tiedä mistään mitään. Jos olen jossain joskus pärjännyt, niin se on aina ollut seurausta kahdesta asiasta: 1.) yritän kohdella ihmisiä hyvin ja 2.) yritän parhaani. Aikanaan lentopallossakin minut kutsuttiin jollekin maajoukkueen alueleirille vain sen takia, että kohtelin heikkotasoisempia joukkuekavereitani reilusti. En luonnollisesti mennyt, koska olin aivan surkea ja @Antti_Jarvenpaa ja muut oikeat pelaajat olisivat pyyhkineet minulla lattiaa :smiley:

Tsemppiä kaikille muille, joilla on töissä vaikeammat ajat. Joskus se trendi aina kääntyy :+1:

86 tykkäystä

Isot pojat käyttivät toissapäiväisen maailmanlopun hyväkseen.

Pörssi | Tarkan pelisilmän sijoittajat iskivät, kun pörsseihin levisi paniikki:

:money_mouth_face:

7 tykkäystä

Yritin itsekin ja tänään huomasin, että mikään kauppa ei ollut mennyt läpi. Kiva

2 tykkäystä

Ai että huomenna taas Turskafest jatkuu Optomedin ansiosta. Osaisimpa kuunnella intuitiota ja myydä laput pois, mutta ei, toivo on liian suuri.

Paska strategia.

27 tykkäystä

Näinhän nämä menee. Pikkuhiljaa opetellut siihen, ettei näinä päivinä tehdä korkeintaan muuta kuin varovasti ostoja.

2 tykkäystä

P1, älä ikinä muutu :heart_hands: Huikaisevaa ajattelua, tällaisella juuri romutetaan hölmöjä oletuksia, joita meihin on koodattu :muscle:

25 tykkäystä

Lauri Euroselle kunnon tilipäivä 218 Milj. €. No joutuu sitä 5 vuotta pelaamaan korista, ettei se nyt ihan ilmaiseksi tule. Toivottavasti löytää osalle rahoista jonkun järkevän hyväntekeväisyyskohteen esim. Hesulin. On kai tuossa jo yhdelle perheelle ihan tarpeeksi vaikka vähän auttaisi meitä muitakin.

Kotiutunut ilmeisen hyvin Utahiin ja ainakin ymmärsin, että halusi jäädä. Taisi muuten mennä tuolla tulevalla ansiolla suomalaiseen kärkeen.

18 tykkäystä

Nyt vihdoin vastattiin ja vaikka paliskunta vie kaikesta osansa, niin pari poroa pantiksi, että nasdaq ottaa osumaa.

2 tykkäystä

Hienoa, että tekee fyrkkaa, mutta olisin luullut sitä olevan jo ennestään sen verran, että olisi halunnut päästä johonkin kovempaan seuraan.

1 tykkäys

Onhan Markkanen hyvä tuolla kansallisella tasolla, muttei niin hyvä että olisi aina Suomen maajoukkueessa.

1 tykkäys

80 vuotta sosialismia Suomessa ja tässä on yksi hyvä esimerkki siitä:

»Golfkisan tulostaso on varsin vaisu. Ylen selostamossa pohditaan jo, täytyykö kenttää helpottaa tuleville päiville«

Kun suomalaiset ovat viimeisinä niin kenttää pitää yle-kommareiden mielestä tasoittaa niin että Suomi-neidotkin saa parempia tuloksia. Miten ihmeessä tuonne on lähetetty jotain loppuunpalaneita hökyjä, joiden pitäisi pelata mieluummin Peuramaalla?

Höky oli suomenhevonen, jolle naurettiin kaverin kanssa Vermossa.

22 tykkäystä

AirBnB:n piti disruptoida hotelliteollisuus, mutta nykyään palvelu on kallis, huono käyttää ja näyttää nojaavan lähinnä vanhaan maineeseen ‘halpuudesta ja hyvistä diileistä’. Aina eivät nämä digijätit onnistu perinteisten alojen kaatamisessa, vaikka venture kapitalistit kuinka kaataisivat hankkeeseen valtavia summia.

69 tykkäystä

AirBnB on hyvä tapa saada seikkailun makua muuten tylsään ja turvalliseen kaupunkimatkailuun.

25 tykkäystä

Eikö tuo AirBnb:n nykyinen kilpailuetu ole se, että niihin luukkuihin voi festariviikonloppuna rymäyttää isolla porukalla halvalla per naama, eikä tarvitse pelätä vihaista aulaportieeria. En tiedä varmaksi kun en ole käyttänyt.

5 tykkäystä

Näinhän se firma itsekin osarissa näköjään kommunikoi:

Mutta normaalille ihmiselle hotelli on kyllä nykyään aika paljon helpompi ratkaisu :smiley:

14 tykkäystä

Mitäs tämä tällainen on, että haisuli nousi ja Jenkeissä valutaan kohta miinukselle? Huomenna sitten viimeistään haisulin kosto🫡

9 tykkäystä

Ihan totta. Mitä perheen kanssa tullut paljon matkusteltua, niin AirBnB tuntuu aina olevan melkein se huonoin vaihtoehto. Eipä tuu käytettyä juurikaan nykyisin, vaikka lähes aina tarjooman katson.

Pariisissa varmaan atm toimii ihan hyvin, mutta noin yleensä :-1:

4 tykkäystä

Painajainen Fabianinkadulla: Haisulin kosto! :grimacing:
“Nyt elokuvateattereissa kautta maan” :smiling_face_with_tear:

3 tykkäystä