Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Minusta oli mukava huomata, että Suomen keihäsmiehet olivat omalla tasollaan. Onnea Pakistaniin, saattoi keihäsvaltikka mennä pidemmäksi aikaa heille!

6 tykkäystä

Mietin eilen tulosta vilkuillessa, että Qt on kuin Nasdaqista Hesuliin karannut poikkeusyksilö. Verrattuna Helsingin pörssin keskivertoyhtiön laatuun Qt on “väärässä paikassa”. :smiley:

33 tykkäystä

Kiitos paljon @Bosaboi olisi muuten mennyt juttu ihan ohi.

Missä vaiheessa sykliä ollaan kun Yleisradio tekee juttua treidaajista? :sweat_smile: 2021 loppuvuodesta taisi olla sijoittamisesta useasti jopa klo 20.30 uutislähetyksissä. Juttuun saatu silti mielenkiintoisia tyyppejä: Kristian Kannus, Jarmo Friman ja Lari Alenius. Tosin treidaaminen antaa ehkä vähän väärää kuvaa sijoittamisesta suurimmalle osalle tämän jutun lukijoista. :see_no_evil:

Edit.
Kommenteista talteen tänne.

11 tykkäystä

No mut nyt laitettiin pörssitiedote sentää ku pörssi on kiinni. Niin kaikilla on aikaa huomata, lukea se ja tehdä tarvittavat toimenpiteet, kuten poistaa mahdolliset ostotoimeksiannot. :wink:

Tiedote julkaistiin kello 9:50…

16 tykkäystä

Jotain samaa :wink: Lentää kun ei tukijalka petä :+1::+1:

Edit linkin kanssa oli ongelmia :face_with_peeking_eye::face_with_peeking_eye:

3 tykkäystä

Jep!

Aloitin kesätyöt todella nuorena, mutta en tehnyt kauheasti koulujen ohella töitä, mutta kaveriporukassa oli myös niitä, jotka aloitti myös kesätyöt nuorena ja sen lisäksi jo alaikäisenä koulun ohella tekivät paljon töitä eikä koulu tuntunut siitä heillä kärsivän. Aika hyvät säästöt saivat kerrytettyä ja samalla nauttivat elämästä sopivassa suhteessa. :slight_smile:

En samalla tavalla tehnyt tuolloin töitä, mutta keskivertoa enemmän kyllä, ja se kannatti ihan työuraa ajatellen sekä muutenkin; sain turvaa elämään että myös paljon helpotusta ensimmäisen asunnon hankintaan. :slight_smile:

5 tykkäystä

Kiitos @Aili nostosta! Gallupin perusteella suomalaiset ovat vaatimattomia ja eivät onneksi aiheuta suurta painetta mun perjantaille :innocent:

Mutta oon aiheesta siis samaa mieltä, että tuo ketjun kokoova tieto olisi parempi olla lopussa. Rehellisesti tämä Suomen foorumi on aikamoinen himmeli eri asetuksineen ja kustomointineen, enkä nopealla etsinnällä löytänyt suoraa asetusta tuohon. Ruotsin foorumi on pystytetty myöhemmin uudemmilla konffeilla, mikä selittänee osan tällaisista kosmeettisista eroista.

9 tykkäystä

Ollaan jo Suomessa totuttu siihen, että kaikki on vähän keskiaikaista :wink:

11 tykkäystä

Makes perfect sense.

image

Ja sitten vielä kuningasajatus

image

Tässä on vajaa kolme kuukautta pörssienkin seuraavaa neljää vuotta määrittelevään hetkeen. En paljoa liioittele, jos sanon, että pelottaa.

36 tykkäystä

Tulis kyllä sijoittamiseenkin ihan uutta jännitystä, kun markkinat yrittäisi arvailla mitä se Trumpin ylivertainen vaisto tällä kertaa sanoo…

“In my case, I made a lot of money. I was very successful. And I think I have a better instinct than, in many cases, people that would be on the Federal Reserve — or the chairman,” he added.

Trump says presidents have the right to influence Fed policy - POLITICO

9 tykkäystä

No, ainahan presidentit ovat kulissien takana vaikuttaneet (tai yrittäneet vaikuttaa) Fediin. On vain leikitty että Fed on tietenkin ehdottomasti täysin itsenäinen ja seuraa vain mandaattiaan. Suurin “rikos” tässä on sanoa asioita ääneen…

(ei ettäkö siinä sitten on oikein mitään järkeä, ellei tavoitteena vain ole aiheuttaa ylimääräisiä sydämentykytyksiä markkinalle. Joka tosin voi hyvinkin olla se tavoite. Trumpin kampanjalle olisi hyväksi jos Biden/Harris-porukan piikkiin saataisiin pieni pörssiromahdus juuri ennen vaaleja)

Ja sitten piiloon ennenkuin foorumipollarit tulevat ja heittävät meidät jenkkien pressanvaaliketjuun… :running_man:

7 tykkäystä

Tätä podia olen periaatteessa valmistellut siitä alkaen, kun aloitin sijoittamisen kesällä 2009 ja tutustuin Warren Buffettiin. Aktiivisesti tätä podia varten aloin keräämään ja kertaamaan matskua viime keväällä. Nauhoitukset olivat viime viikolla, ja nyt se on ulkona! :slight_smile:

Tähänastisen Inderes-urani magnum opus! Tätä oli ratkiriemukasta tehdä, toivottavasti myös kuunnella.

133 tykkäystä

Tämä Youtube-kommentti taitaa tiivistää podin hyvin.

Screenshot from 2024-08-09 12-38-23

Kiitos, @Verneri_Pulkkinen ja @Heikki_Keskivali !

88 tykkäystä

@Verneri_Pulkkinen tämä seitsemän tunnin pläjäys ei olisi voinut tulla parempaan saumaan kun olen juuri aloittelemassa julkisivun maalaus urakkaa ja etsin kuunneltavaa :heart_eyes:

22 tykkäystä

Huh, kova setti! :saluting_face: Täytyy laittaa Spotifysta kuunteluun :+1:

7 tykkäystä

6h 40min InderesPodia perjantaina, I’m in love.

In Love Hearts GIF by MOODMAN

24 tykkäystä

Apua! :warning:

Osaako joku neuvoa tyhmälle, miten nuo Hesulin intraday huutokaupat oikein toimivat? Mulla katkeaa kohta päästä verisuoni, kun muut saavat niissä kauppoja tehtyä, mutta mulla ei mikään mene läpi.

Veikkaan, että saan jossain vaiheessa euron kaupan tehtyä ja saan maksaa siitä 7 euron kaupankäyntikulut :slight_smile:

4 tykkäystä

Minulla useiden osakkeiden tuotot näyttävät siltä, että maksoin keskimäärin 7 euroa hintaa osakkeesta, minkä käypä arvo olikin euron.

21 tykkäystä

Jep sama!

Tosin @Pohjolan_Eka sanoi sen, minkä mun piti sanoa:

https://x.com/PohjolanEka/status/1821857069340708955

image

13 tykkäystä

Kehitys kehittyy. “Melkein minuutissa” kasvoi ensin “Vernerin vartiksi” ja nyt aletaan kolkuttelemaan “Vernerin vuorokausi” -rajaa. 2060-luvulla sitten “Vernerin viikko” samalla, kun Hesulin vaakamörnintä juhlii 5-kymppisiään.

85 tykkäystä