Inderesin kahvihuone (Osa 9)

6h 40min InderesPodia perjantaina, I’m in love.

In Love Hearts GIF by MOODMAN

24 tykkäystä

Apua! :warning:

Osaako joku neuvoa tyhmälle, miten nuo Hesulin intraday huutokaupat oikein toimivat? Mulla katkeaa kohta päästä verisuoni, kun muut saavat niissä kauppoja tehtyä, mutta mulla ei mikään mene läpi.

Veikkaan, että saan jossain vaiheessa euron kaupan tehtyä ja saan maksaa siitä 7 euron kaupankäyntikulut :slight_smile:

4 tykkäystä

Minulla useiden osakkeiden tuotot näyttävät siltä, että maksoin keskimäärin 7 euroa hintaa osakkeesta, minkä käypä arvo olikin euron.

21 tykkäystä

Jep sama!

Tosin @Pohjolan_Eka sanoi sen, minkä mun piti sanoa:

https://x.com/PohjolanEka/status/1821857069340708955

image

13 tykkäystä

Kehitys kehittyy. “Melkein minuutissa” kasvoi ensin “Vernerin vartiksi” ja nyt aletaan kolkuttelemaan “Vernerin vuorokausi” -rajaa. 2060-luvulla sitten “Vernerin viikko” samalla, kun Hesulin vaakamörnintä juhlii 5-kymppisiään.

85 tykkäystä

Taas unohtui kertoa ev/ebit kahdella kun puolet menee kuitenkin Vareliuksen palkkioihin. Ev/ebit 40 on jo vähän suolaisempi.

14 tykkäystä

Hyvää viikonloppua! Jolloin useimmat meistä yrittävät löytää riittävästi aikaa katsoa VepuHessun ‘1000varttia’ :face_with_spiral_eyes:

43 tykkäystä

Hahah, ei tuo uusi palkkiohjelma nyt niin suuri ole. :smiley: Siinä vanhassa Vareliuksella kävi kyllä kaikkien aikojen munkki. En toisaalta valita, onhan yhtiö kehittynyt todella hyvin.

7 tykkäystä

Eikö tota ole jo kokeiltu Turkissa ja hienosti on mennyt:)

3 tykkäystä

Kyllä :heart: ja onhan tuo:

True Story GIFs - Find & Share on GIPHY

11 tykkäystä

Me ollaan saatu, mitä ansaitaan eli se aito ja alkuperäinen.

Varmaan tosiaan on ollut helpompi aloittaa alusta, kun kertaalleen on jo ideoita luotu. :grinning:

Ei ole historian tuomaa taakkaa.

2 tykkäystä

@Pohjolan_Eka

Aina kun tulee puhe Teknopuusta, mun päässä kaikuu Padman aloitusrepliikki viimeisimmästä messukeskuksen seminaaripuheesta “We are 100% finnish company” :joy:

14 tykkäystä

Jos ei muuten ole migreeniä tai verenpainetautia, niin Tecnotreen rapsojen lukeminen ja tulkinta sen kyllä viimeistään aiheuttaa :smiley:

23 tykkäystä

Tilintarkastamaton on eräissä maissa sama kuin oikolukematon?

12 tykkäystä

Omasta puolestani kyselen:

Vaihtaisitko asuntolainan viitekoron nyt 12kk euriborista lyhyempään 3kk euriboriin, jos vaihto maksaisi 200e?

  • Vaihtaisin
  • En vaihtaisi
0 äänestäjää

Todellisuudessa tilanne on hämärämpi, koska laina jakautuu asp-ominaisuuden vuoksi kahteen osaan eli vaihto maksaisi 400e. Toisaalta vaihto maksetaan itsessään arvottomilla OP-krediiteillä joilla kustannan tällä hetkellä 100% ylihintaisia vakuutuksia jotka saisi muualta puoleen hintaan. Tämän himmelin siirtäminen toiseen pankkiin tuskin on return on brain damage -mielessä hyvä.

2 tykkäystä

Kummallista miten vakuutusyhtiön algoritmit toimivat, kun omalla kohdalla OP ollut reilulla marginaalilla edullisin vakuutusfirma koko aikuisiän

No toisen auton vakuutus on POPlla, mutta siinäpä se

1 tykkäys

Asuntolainan määrälläkin on joku merkitys tuossa yhtälössä. Vaihtaisin varmaan joka tapauksessa kuitenkin.

1 tykkäys

Vaihdoin 4kk sitten 3kk euriboriin. Pankki yritti veloittaa 200, hyvin pienellä vaivalla eli kyseenalaistamalla järjen koko vaihtokulussa se putosikin 50 euroon.

7 tykkäystä

Jos olet pankille tärkeä asiakas (hyvät tulot, paljon velkaa, sijoitusvarallisuutta), niin kyllä tuon kulun saa tingattua pois kun uhkaa pankin vaihdolla.

7 tykkäystä

Suljin kyselyn. Ajatuksia herättäviä prosentteja. Ja sopivat nyt tuloskauteen kun kotimaassa perusmörnijöitä mysteerisemmät vuorossa, ja maailmalla ei tiedetä romahtaako ihmiskunta taas ylös- vai alaspäin.

Toisaalta saattavat enemmän kertoa hesulisentimentistä kuin yksittäisten sijoittajien oivaltavuudesta.

2 tykkäystä