Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Minä:

“Pitäis mennä nukkumaan, on aikainen herätys”


Myös minä, kello 0.41:

16 tykkäystä

Tuo kuskihan pahimmassa kusessa tulee olemaan. Ensinnäkin mitä ilmeisimmin saa vankeustuomion, toki todennäköisesti “vain” ehdollisena. Mikäli muut toimitusketjun osapuolet onnistuvat pesemään kätensä, niin saa vielä henkilökohtaisesti miljoonakorvaukset maksettavakseen. Lisäksi ko. kuskin palkkaaminen jatkossa/urakoiden antaminen on erittäin suuri mainehaittariski.

3 tykkäystä

Parhaat toimarit äänestetty. Ei päässyt tällä kertaa Padma Top10:iin.

GVf08mXXMAASvmx

16 tykkäystä

Voiko tällaista väylää pitkin kokeilla kysymystä? Muistelisin, että ihan parin viikon sisällä oli joko Vernerin vartissa tai Inderesin foorumilla sivuttu aihetta, että joku iso jenkkiyhtiö oli raportoinut säästäneensä paljon rahaa, kun hyödynsivät tekoälyä muistaakseni varaston järjestelyyn tai johonkin muuhun vastaavaan. Olen koittanut etsiä tuota haku-toiminnoilla, mutta ei nappaa. Sattuuko joku muistamaan, että mikä tämä tapaus oli, vai olenko taas tapani mukaan nähnyt vain unta?

1 tykkäys

Verneri taisi puhua Walmartista jossain vartissa tuohon liittyen

2 tykkäystä

Tuolta löytyy linkki Varttiin ja tuossa on myös tuore Walmart-ketju. :slight_smile:

3 tykkäystä

Raakkujen korvaussumma on n. 500 euroa per kappale, eli 5000 kuolleesta simpukasta tulee kova korvauspotti. Näyttökysymys tietenkin erikseen, mutta luulisi tuosta jonkinlaisen tuomion tulevan kun on ollut asiantunteva silminnäkijä paikalla.

5 tykkäystä

Näköjään Lundmarkin Uniperseilyt unohtunut kun on päässyt listalle. Tässä kyselyssä täytyy olla joku kappalehti logiikka :thinking:

14 tykkäystä

Joku on juuri tehnyt gradun yhden bugin korjaamisesta Minecraftin Sodium-modissa. :nerd_face:

Otsikko “Implementation and Analysis of Geometric Algorithms for Translucency Sorting in Minecraft”

Tiivistelmä

Ordering translucent quadrilaterals (quads) by descending depth produces a correct image with alpha-blended translucency. Generating such an order efficiently with a moving camera is challenging in general. Since translucency is common in computer graphics, a multitude of techniques have been developed for it, but none is universally optimal. This work implements quad-based translucency sorting in Sodium, a Minecraft modification focused on rendering performance. A sort order is obtained by topologically sorting a visibility graph over the quads with respect to a polytope of view points. However, this algorithm’s quadratic runtime and potential for sort failure when being approximated limit its suitability to static sorting. Axis-aligned multi-partition trees without quad fragmentation can be used instead. They are efficiently built with a projected interval scanning algorithm and generate dynamic sort orders 60 percent faster than sorting quads by distance. Together, these techniques improve visual correctness and provide a performant translucency sorting system. Unaligned partitioning, although not necessary for Minecraft, fully exploits partitionable geometry and lends itself to interpretation in parameter space. It is given a polynomial upper bound and options for transferring a lower bound from linear constraint solving.

https://douira.dev

1 tykkäys

Just. Koitin etsiä Pörssin suunnasta, koska siellä on yleensä aina Varteista joku koonti. Eli väärä ketju oli siis syynissä. Kiitos avusta.

2 tykkäystä

image

16 tykkäystä

Taitavat olla liian pieniä. :slight_smile:

Pörssisäätiön ja Suomen Osakesäästäjien teettämässä tutkimuksessa tarkasteltiin 80 suurimman suomalaisen pörssiyhtiön mainetta yksityissijoittajien silmissä.


Se on Ekan käsi. En jaksanut itse liikuttaa hiirtä.

2 tykkäystä

Vastaan itselle. Saksan 10 vuotinen ja 6kk euribor.
Kaiken järjen mukaan pankista saa tällä hetkellä halvemmalla 10 vuoden kiinteää lainaa kuin muuttuva korkoista. Nähtäväksi jää lörähtääkö jossain vaiheessa housuun ja käy kuten finanssikriisissä.

2 tykkäystä

Samaa kyllä itse mietin. Jos tuo on Suomen parasta, niin taitaa kyllä toivo olla mennyt Suomen taloudelta…

Ensimmäisen kerran elämässäni olen surullinen, kun yksi minulle tärkeä ruokaravintola sulkee ovensa kotikaupungissani. :sob:

Lahden Siipiravintola sulkee ovensa syyskuun lopussa ja satavarmasti ikävä tulee. Edes läheinen Hook ei tule korvaamaan tuota paikkaa! Siipiravintolan hinta-laatusuhde oli kohdillaan ja juuri siksi laskinkin, että olen käynyt syömässä siellä 2015 huhtikuun avajaisista lähtien yli 120 kertaa. :poultry_leg:

Saa nähdä kauanko suruaikani kestää ja miten selviän tästä, päivä kerrallaan…

23 tykkäystä

Onkohan Espoon meno (Otaniemeen/Keilaniemeen suunnitellut toimistokolossit) jotenkin antanut potkustarttia Helsingille, ettei käy niin että pääkaupunki häviää jollekin “sivukaupungille”? :wink: Tampereellakin on rakennettu paljon viime vuosina. Helsinki ollut vähän jämähtäneen oloinen.

Surullinen tapaus, mutta mielenkiinnolla odottelen lopullisia tuomioita. Sain tässä vasta äskettäin tietää, että hakkuukoneketjut on pitkälti isojen firmojen pyöritettävinä. Aikaisemmin oli paljon yhden kahden koneen yrittäjiä, nyt koneita voi olla useita kymmeniä. Kyseisessä tilanteessa voi hyvin olla ajourat suunniteltu aivan jonkun muun toimesta kun kuljettajan. Kuljettajan vastuu se lopulta on ja ei hän kertomuksen mukaan ainakaan heti ymmärtänyt tilanteen vakavuutta, vaikka hänelle siitä sanottiin. Kuljettajalta saattaa kyllä mennä sekaisin sammakkopukuinen biologi ja moneen kertaan nähty ketjuilla kiinni oleva puunhalaaja. Pelkään että paska valuu alaspäin ja pahin rangaistus tulee kuljettajalle. Enson on täytynyt olla tietoinen kohteen ainutlaatuisuudesta ja joen ympärille jätettävästä suojavyöhykkeestä. Kuvista näyttää , että jotain on jätetty. Ajoura menee kyllä tyylikkäästi läpi. Kysymys on kai siitä miten Enso on aliurakoitsijaa informoinut ja miten urakoitsija on informoinut itse työntekijää. Se että toivoo biologin tulevan ensi kerralla juttusille ilman rintsikoita, ei ole vielä rangaistavaa, tyhmää ja tyylitöntä kyllä sitäkin enemmän.

4 tykkäystä

Jonen grillin lihamukiin voi hukuttaa huolet, surut, murheen ja ikävän.

19 tykkäystä

Tästä tulee ainakin minun viikon sijoitussitaatti. :smiley:

9 tykkäystä

Vanhana Helsinkiläisenä ( syntynyt, asunut 30v.) totean, että Espoo ei ole kuin Helsingin lähiö korkeakoululla varustettuna. Espoossa ei ole oikein mitään muuta kuin paikoitellen erittäin kaunis luonto ja Vermon ravirata. Helsinki pärjäisi hienosti ilman Espoota. Työntekijät asuisivat jonkun muun nimisessä kaupungissa, aivan sama missä. Espoota ilman Helsinkiä on vaikeampi kuvitella. Kuriositeettina täytyy mainita Kauniainen tuo pieni syöpäpesäke. Loistavalla sisäänlämpiävällä kulttuurilla on onnistuttu luomaan pieni veroparatiisi keskelle pääkaupunkiseutua. Hienoa että löytyy varakkaille paikka paeta. Pilviin kohonneet kiinteistöjen hinnat pitävät huolen siitä, että raitilla ei tule kuin tuttuja vastaan. No onhan Kauniainen sen ansainnut, kun on onnistunut luomaan runsaasti työpaikkoja ja yrityksille loistavat olosuhteet, eikun hetkonen. No tuottaahan Kauniainen kalliita terveydenhuollon palveluita, tai siis ostaa Espoolta kaikki ne palvelut jotka köyhät kuntalaiset tarvitsevat. Valtaosa ei rasita rakasta kaupunkiaan vaan käyttää luonnollisesti yksityisen sektorin palveluita. Olen jo pitkään harkinnut oman kunnan perustamista Helsingin kylkeen. Homma ei oikein tahdo enää onnistua kun ovat onnistuneet myymään kaikki merenranta-alueet kaupungin läheisyydestä. Niinpä Pormestari Hämäläistä ei tulla näkemään UUS-Hämeen johdossa.

Edit: Vaikkei tuo oma kunta onnistunutkaan niin aivan toimettomana en ole ollut. Muutettuani Iittiin Kymenlaakson maakuntaan kesti 15 vuotta saada maakunta vaihdettua Hämäläiselle paremmin istuvaan Päijät-Hämeeseen. Byrokratia on välillä tuskaisen hidasta.

10 tykkäystä