Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Perusaste, eli yläaste, lukio, ehdottomasti noin. Ihan ns. kokemuspohjaisesti vuokratessa huomannut että yliopisto ym. korkeakouluopiskelijat ovat todella usein sopineet koulun kanssa että käyvät koulun etänä ja muuttaneet takaisin kotiin. Tätä näki jo 2017-2018. Varmasti toki säilytetään mahdollisuus käydä ihan fyysisesti paikan päällä, mutta sen verran usein toistui tuo kaava että näkisin että tulevaisuudessa eivät välttämättä lähde kotikaupugistaan ollenkaan jos siihen on mahdollisuus.

Voin olla toki ihan väärässä ja olen varmasti siinä mielessä biasoitunut kun itse olen tehnyt etänä työtä jo 17 vuotta. En ole kaivannut turhaa autossa istumista lainkaan. Tuntuu että minkä ihmeen takia opiskelijakaan haluaisi sitä rumbaa että 5 päivää viikossa on jossain opiskelukaupungissa ja viikonlopuksi junalla tai autolla kotiin. Paljon edullisempaa ja helpompaa kun ei tarvi “sahata”. Luontoakin säästyy ja siinäkin ehkä yksi syy tulevaisuudessa siirtyä enemmän etämalliin jos kaikki muu elämä on muualla kuin opiskelukaupungissa.

3 tykkäystä