Videoilla ovat ilmoitaneet hybridien akun kunnostukseen näissä tavis hybridiautoissa esim pikkumaasturit ja henkilöautot keskimäärin noin 2000-3000€ hintaluokkaan, allekin jos vain 1-2 kennoa rikki kuten usein on, joten ei sen nyt niin kovin paljon ole. Akun kunto sen jälkeen jotain 99%:n uudesta tms. Vaihtavat kaikki heikoimmat kennot uuteen, toki jos sellainen malli missä ei kennoja voi vaihtaa yksittä on kallis juttu mutta harvemmissa niin. Akkupaketti on Hybrideissä paljon pienempi kuin täyssähköisissä ja irroituksieen helpompi työ korjata. Eli referenssinä ei kannata kustannusten puolesta verrata täyssähköisten koko akun vaihtoon 10000-20000€.
Hybrideissä akun kapasiteetti ei niinkään ole ongelma koska aina voi ajaa polttomoottorilla, mutta joissakin autoissa on herkkä diagnostiikka ja ei sallia ajamista myöskään polttomoottorilla lainkaan jos yksikin akun kenno on heikentynyt.
Asiakkaita hybridit ei ainakaan pelota koska kauppa käy kuin siimaa kovista hinnoista huolimatta. Oikeastaan vain BMW (Esim X1/X2/X3) näkyy olevan halvempi kuin muut olisiko siinä sitten hankalampi akun korjaus. Toyotia RAV hybridiä näkyy myynnissä 250 000 kilometreillä silti korkeilla hinnoilla.