Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Itse olen Ebaysta tilannut kaikenlaista ilman huolia sen jälkeen, kun yksi paketti jäi tulematta eikä lähettäjään saanut yhteyttä, joten tein tästä valituksen Ebaylle ja rahat oli takaisin tilillä hetkessä. Ebay kuittasi.

Pitäisi varmaan jossain kohtaa kokeilla miten globaalisti kiinnostava militaria liikkuisi Ebayn kautta. Hitler- kamaa nimittäin löytyy laatikosta, sain joskus eräältä kotoaan käytettyä tavaraa myyvältä “ota noikin, saat kaupan päälle”. Kiitin ja pistin pensselisedän reppuuni. Ebayssa näyttäisi olevan militariaakin myynnissä, hyvin hinnoiteltuna, mutta ostaako niitä koskaan kukaan on ihan toinen juttu. Hinnan määritys toisaalta on erittäin vaikeaa.

Millä tällaista ulko-oven saranaa voi säätää kun alhaalla tuplaovissa väliä ja ylhäällä ovet lähes vastakkain (ovet lähes yhdessä). Saranassa ei näy mitään säätöä…

Vähän oudon näkönen sarana. Mikä ovi kyseessä? Puuovi, laminaatti tms.?
Saatko otettu kuvan saranan seudusta sieltä oven ja karmin välistä?

Puuovi, kiinni ulkokarmissa… Aitan ovi. Olisiko säätö sitten karmia löysäämällä tai kiristämällä. Kuva ulkopuolelta

Joo ei tossa muuta säätöä ole. Eli ovilehdet pois paikoiltaan ja sitten tosiaan pyörität noita saranapuoliskoita syvemmälle. Tietty vain niistä yläsaranoista niin saisit etäisyyttä ovilehtien väliin ylhäällä.

Johan ton kokoisessa summassa menee jo se yks ylimääräinen päivä kun ne kilkattaa tilille

22 tykkäystä

@Wappie yhdestä pitsasta on vaan unohtunut täytteet

2 tykkäystä

Miten palkitsette itseänne sijoittamisessa/säästämisessä? Esim kun salkun koko ylittää jonkun euromääräisen tavoitteen… Itse tarvitsen välillä “palkintoja” ja selkään taputtamista että jaksan jatkaa. Olen pohtinut että ostaisin Rolexin kun saan tietyn summan kasaan. Lisäksi olen myös päättänyt että auto ei saa maksaa enempää kuin 20% osakesalkun koosta, ettei auto jarruta liikaa vaurastumista. Joo tiedän, outoa, mutta motivoi itseäni säästämään tuhlaamisen sijaan. Kaipaisin tosin uusia ideoita kun on nyt taas vähän tuskaisempi vaihe käynnissä

5 tykkäystä

Ostin 100 000 euron salkun kohdalla parempaa kahvia kaupasta, halvimman sijaan. :cowboy_hat_face:

67 tykkäystä

Lähinnä saa joka päivä nauttia mielenrauhasta, joka syntyy siitä ettei jotain ääritapauksia lukuunottamatta tarvitse huolehtia miten selviytyy taloudellisesti.

Arjessa en juurikaan tuhlaa rahaa tai nauti sen kuluttamisesta liiemmin (vaikka kellon hankkiminen “palkinnoksi”), muttei sydäntä kuitenkaan riipaise ollenkaan jos pitää 300e kuluttaa huvipuisto reissuun tai sitten 5e jäätelöön rannalla.

Mutta kai sitä voi esim. ostaa kalliimpia yleensäkin kuluttamia asioita - parempaa olutta tai viskiä tai vaikka mennä rodoksen sijaan etelä-amerikkaan reissuun.

Ehkä sopiva palkinto (tai rangaistus) olisi pakottaa itsensä siihen ettei talous saisi olla yli xx% ylijäämäinen vuodessa, ja erotus pitäisi investoida johonkin mistä nauttii.

14 tykkäystä

@Sijoittaja-alokas ostitko Kulta Katriinaa Saludon sijaan? Ehkä itse salaa toivon että vaurastuminen näkyisi jossain kohtaa ettei homma ole vaan rivejä excelissä hautaan saakka. Tosin sehän tarkoittaisi tuhlaamista jota tässä on oppinut vihaamaan yli kaiken. Pelkkä ajatus nostaa jo oksun suuhun

2 tykkäystä

Lidled In, Lidl-arvostelu ja Lidl-arvostelut. : Perfetto Kahvi - Mikä ei  tapa, vahvistaa!

Vaihtui johonkin Pauligiin. :slight_smile:

Mä en tykkää kans ekselistä, joten olen ratkaissut ongelman laittamalla nää muistioon. :sunglasses:

4 tykkäystä

Toi vois olla aika hauska. Investoida ylimääräisen vaikka läheisiin ja tarjota heille jotain elämyksiä.

Ultimaattinen palkinto olisi keventää tai lopettaa palkkatyöt kokonaan. Sinne vaan on niin paljon aikaa ettei se pelkästään riitä motivoimaan, jos on ylipäätään edes mahdollista. Ja kuinka tyhjä olo tulee jos tuollaiseen tavoitteeseen joskus pääsee

2 tykkäystä

Hyvä herra, taidat olla juuri sitä miksi en halua tässä muuttua :face_with_raised_eyebrow::sweat_smile:

Edit: herra-oletettu

1 tykkäys

Palkitsin itseni 100 000 euron salkun saavutuksen kunniaksi Ray-Banin aurinkolaseilla, Aarni X Alvar & Aino Aalto L42 -automaattikellolla ja Samsung Galaxy S24 Ultralla.

Nyt on ostomaniarahahanat kiinni ja jalat takaisin maassa, päättäväisesti ja varmasti kohti 200 000 euron salkkua seuraavaksi, palkitsen sitten itseni uudemman kerran.

32 tykkäystä

Tuliko tämä käyttöön vai onko enemmänkin sijoitus? 572e näyttää olevan nyt kello alennuksessa jos jotain kiinnostaa (715 ovh Aarnin omilla sivuilla)

Nostan näkymätöntä hattua sulle

1 tykkäys

Ihan jokapäiväiseen käyttöön tuli, vanha Seiko otti mineraalilasiin osumaa ja puolen vuoden ajan etsin uutta safiirilasilla varustettua automaattirannekelloa, ihastuin sitten tuohon Aarnin malliin, joten päädyin siihen.

2 tykkäystä

Säästän lähinnä “ylimääräiset” rahat. Toisaalta ei edes tunnu siltä että sijoitustuotot olisi oman työn ansiota, vaan lähinnä että välillä markkina ottaa ja toisinaan markkina antaa.

Näistä lähtökohdista sitten katsoen eipä ole tullut palkittua itseä mistään summista ja en toisaalta koe että mitään suurempaa edes olisin vailla.

Sitä oon toisaalta miettinyt että mihin sitä sijoittamisella edes pyrkii? Isompi numero tilillä tarkoittaa jossakin määrin enemmän vaihtoehtoja tulevaisuudessa, mutta pitäskö siinä olla enemmän tarkoitusta?

5 tykkäystä

Ostin tänään jäätelöpallokioskilta kalliin jäätelön. Jäätelö oli hyvää mutta harmittaa kuinka höveli ihminen sitä onkaan kun pörssistä pallon hinnalla olisi voinut 10 vuodessa saada 100% tuoton.

10 tykkäystä

Väännät alasaranoita sisäänpäin- ovat väsyneet. Tähän on ihan työkalukin olemassa mutta menee hyvillä putkareilla.

3 tykkäystä