Wärtsilä on tällä hetkellä kone.
Viestiin 50 merkkiä.
Wärtsilä on tällä hetkellä kone.
Viestiin 50 merkkiä.
vähän pelottavaa kuinka haavoittuva tämä maailma on…
No mutta sehän on mennyt taas vahvasti, ilmeisesti tuo automaattinen crowdstriken päivitys heittää kaikki koneet suoraan blue screeniin ja boottilooppiin ja ainoa tapa korjata on käytännössä manuaalisesti paikan päällä. Ja toki aluksi pitää päästä bitlockerista läpi. Australiaan ilmeisesti iskenyt ensimmäisenä ja pahiten ja siellä kaikki Crowdstriken asiakkaiden koneet tässä tilassa.
Workaround Steps:
Toimiston IT hemmo osasi kertoa, että kaiken takana on Crowdstrike yhtiön tietoturvapäivitys jonka Mikkisofta oli saanut ekana ja jakanut sitten eteenpäin omille servereilleen. Tiedä häntä pitääkö paikkansa, mutta epäilen, että Crowdstrike osake on tänään alennuksessa
On kyllä aika pieniä noi kurpitsat siellä pohjosessa.
Mietin tässä, että kun Hesuli ei meinaa mitenkään päästä yli 10 000 pisteen, niin voisiko indeksille tehdä splitin 1:2 niin saataisiin taas nousuvaraa 100% verran?
Onko dieselillä väliä?
Tässä kun tulee kesällä paljon ajettua niin usein miettii että kannattaako valita tavallinen vai ns. premium? Onko joku viisaampi ottanut selvää?
njaaha nordean evo ostotoimeksianto ei mee näköjään läpi vaikka kiltisti laitan rajahinnan kruunun yli myyntilaidan. Temppuileeko muilla Nordea?
Onhan sekin valahtanut n. 8 % 1kk
Voisi melkein laittaa sijoittamisonnistumisiin, kun tein exitin 11,40 €:ssa
OP, Nordea ja Nordnet ainakin tökkii. Ei tänään taida uskaltaa tehdä toimeksiantoja…
Jaahas ja minä jo melkein ehdin kuvittelemaan alkuviikon perusteella, että tästä tuloskaudesta tulisi ensimmäinen hyvä minun salkulleni pitkään aikaan. Nä tänään kusetusmarkkinat päätti taas viedä senkin ilon kun päivän kaikki tulosjulkistajat kusevat. CombinedX kadotti puolet tuloksestaan jonnekin, vaikka liikevaihto ei edes laskenut. Berner Industrier ilmeisesti alitti ennusteet ja kurssi kusee kunnolla. Ja Evolution alitti ennusteet hikena, mutta koska kusetusmarkkinat niin osake taas kunnolla laskussa. Lindex taas kusi jo aiemmin.
Seurauksena salkku -2,8%, kun lähes kaikki muutkin osakkeet laskee tänään. Onneksi en sentään ostellut mitään lisää ennen tuloskautta, nyt kun kokemusta tullut asiasta jo parin vuoden verran.
Yay
Liittyyköhän tähän:
Juu tuohon liittyen juurikin. Melkoinen soppa, mutta eiköhän se siitä.
Vaikka poiminta on toistaiseksi enemmän ulkoilumielessä, pohjustan jo hieman seuraavaa vaihetta jos innostut enemmänkin ja haluat maksimoida myös saalista Mihin tahansa jossa vähänkin on mustikkaa ei kannata jäädä, vaan kannattaa käyttää aikaa hyvän mustikkapaikan löytämiseen. Hyvältä paikalta, jossa mustikkaa on varvuissa runsaasti ja ne ovat isoja sekä sopivan kiinteitä voi saada lyhyessä ajassa poimurilla ison määrän kerättyä. Ei kannata tuhlata aikaa kohtiin, jossa marjoja on varvuilla vain vähän ja ne ovat pieniä tai liian kuivia/kosteita. Oman kokemuksen mukaan puolikostea paikka on paras, jossa marjat eivät ole liian vetisiä ja hajoa heti kun poimuria rupeaa heiluttamaan ja toisaalta ovat saaneet myös riittävästi vettä että ovat kooltaan myös kasvaneet.
Meilläpäin meni Lounean verkkokin alas, varmaan sattumaa kuitenkin…
Missä se valokuidun ylivertaisuus nyt olikaan?
Tämä on ehkä pienin tekninen ongelma, mutta Katjan haastattelussa on rivitys ongelmallinen kännykällä lukiessa. Tekstissä on siis ylimääräisiä enter-painalluksia. Itse kuvaan tätä ongelmaa nimellä OP-rivitys, koska sama ongelma tulee esiin, kun lainaa OP:n analyyseistä kohtia:
Vika ei johdu sinusta vaan OP:sta.
Moi!
Tää on mun vika.
En tajunnut ollenkaan. Katoin vaan tietokoneeltani. Koetan korjata, kun kerkeen.
Kiitos, kun sanoit ja anteeksi lukijoille!
Ja minä luulin että minulla oli hieman kökkö työpäivä kun ensin jäi sateenvarjo bussiin ja sitten unohdin työkohteessa laittaa pysäköintikiekon, josta ei onneksi seurannut mitään.
Jollain tuon CrowdStriken työntekijällä on varmaan “ihan todella kiva” työpäivä, painoi nappia väärään aikaan tai väärää nappia ja koko maailma kaatui