Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Kempower on ollut pörssissä 1115 päivää (767 kaupankäyntipäivää).

Vain 6 päivää niistä on ollut sellaisia, jolloin Kempowerin kurssi on pysytellyt
koko päivän alle 9 eurossa.

99,2% kaupankäyntipäivistä on siis ollut sellaisia, jolloin Kempon pörssihinta on osa- tai kokopäiväisesti ollut 9 euroa tai sitä korkeampi.

Hankin Kempoweria 8,98 eurolla 29.11 2024 katkoviivojen risteyskohdasta.
Odotan, että vuonna 2025 tuohon 6 päivän sarjaan ei saada jatkoa.

8 tykkäystä

Vain yksi kynttilä? Those are rookie numbers.

(Maltillisin Lego-joulu vuosiin. Eivätkä kuvan kynttilät liity Hesuliin. Itse piti joulupuukin rakentaa.)

7 tykkäystä

https://m.brickshop.be/
Tuolta joskus aikanaan tullut jotain tilattua. Ei nyt muutamaan vuoteen kokemuksia.

1 tykkäys

Mitkä ovat tämän hetken käytännön rajoitteet silmätipoille lentokoneessa? Itselle tarve jatkuva se reseptillä käytettäviin että reseptivapaisiin silmätippoihin ja edessä reissu Suomesta Latvia-Puola-Viro akselille.

Lentoyhtiöstä ei vielä tietoa ja koska kyseessä työreissu, en voi asiaan vaikuttaakaan.

1 tykkäys

Erilliseen pussiin käsimatkatavaroihin ja resepti varuilta mukaan paperisena. Jos puteli ei ole yli 100ml (kuten silmätipoissa ei ymmärtääkseni koskaan ole) ei mitään ongelmaa pitäisi syntyä missään vaiheessa. Perusteet: Tarvittavan lääkityksen saa ottaa käsimatkatavaroissa koneeseen eikä mikään nesteastian kokorajoitus ylity. Todisteeksi tuo resepti varuilta kysyttäessä näytettäväksi.

Helsingistä lähtiessä ei tarvitse välttämättä edes pakata pussiin mutta muualta palatessa kyllä, ja helpottaahan se asiointia jos kaikki litkut ovat samassa pussissa päällimmäisenä laukussa.

2 tykkäystä

Osaako joku tarkentaa, miksi monet viralliset tahot on olleet harmissaan X:n kehityksestä ja lähteneet muualle?

Ollaanko harmissaan? Kun jutut ei saa lukijoita samalla tavalla kuin ennen, näytetään hölmöiltä, kun tilastot on auki ja jutut ei kiinnosta ketään vai protestoidaanko Muskin politiikkaa vastaan.

Itsellä kun on maksullinen tilaus niin en välttämättä näe samalla tavalla tätä muiden mielestä huonoa kehitystä.

6 tykkäystä

Hmmmmm… Hesuli ja jenkkipörssi molemmat nousussa…

Maistanko minä tässä jonkin sortin kusetuksen? Tämähän on täyttä utopiaa :thinking:

6 tykkäystä

Fiskarsia salkkuun pääomistajaa peesaillen…olisiko kaksi osaaa yhtä arvokkaampia?

6 tykkäystä

Helppo arvuutella, että rakentaminen ei enää kannata, joten YIT :wink:

1 tykkäys

Sen sijaan, orastavaa buumia

Onko tickerit BCON ja EGGS

1 tykkäys

Ja pitkään salkkuun kolesteroli- ja sydänlääkkeitä valmistavia firmoja. :anatomical_heart:

5 tykkäystä

X on menettänyt poliittisella akselilla vasemman laidan käyttäjiä. Ilmiö on protesti Elon Muskin antamalle tuelle Donald Trumpin vaalityöhön. Se näkynee tilien engagement-mittareissa.

Lisäksi Muskin ajamat muutokset X:n toimintoihin ja käyttöehtoihin kismittävät monia. Aiemmin ilmaiset toiminnot ovat nyt maksullisia pienemmillä postausmäärillä ja julkaistua sisältöä voidaan käyttää Grok-tekoälyn koulutukseen.

8 tykkäystä

Jotain luin itsekin aatteellisuudesta. Hieman harmillista, jos X:ssä käydään jatkossa vain oikeistolaista keskustelua, vaikka itse en sitä politiikkaa seuraakaan.

Siinä aina hieman keskustelu köyhtyy, jos sitä käydään vain tietynlaisen porukan kesken.

Vaikka itse seuraankin lähinnä vain sijoitusjuttuja siellä ja en ole Trump-fani. Trump vain on hyvin amerikkalainen presidentti niin en ole hänen voitostaan yllättynyt.

Mulle on opetettu Tampereen yliopistossa, että jos et näe tuotetta, olet itse se tuote. Pitäisi niiden nyt tietää sen kannalta paremmin.

Onko LinkedIn tai Facebook kuitenkaan lopulta parempi?

4 tykkäystä

X alkoi olla myös hyvin epäluotettava ja bottien valtaama sovelluksen tekele. Ja sitten kun itse X:n liideri (Musk) halusi selvästi olla kukkona tunkiolla vittuillen Ukrainalle kun puolustavat omaansa niin ei siellä viittiny enää olla.

Oma toive on Blueskyen joskus kasvavan sen verran isoksi ja hyväksi softaksi että siitä tulisi hyvä kanava lukea uutisia.

Siihen asti tässä pitää vaan selvitä ilman somea tai oppia pysyvästi olemaan ilman. :slight_smile:

41 tykkäystä

Historia ei ole tae tulevasta, tosi en tiedä, mitä alla oleva tviitti takaa - kiinnostava tviitti siitä huolimatta. :cowboy_hat_face:

https://x.com/MikeZaccardi/status/1874594057311420660/photo/1

Kuva

1 tykkäys

Varmaan johtuu tästä omasta maksullisuudesta, mutta enää ei ole itsellä näkynyt bottejakaan juuri samalla tavalla kuin aikaisemmin.

Jotain X:n bloggaamia Telegram -viestejä on joidenkin ketjujen perässä ja yksityisviesteillä aina kaupitellaan jotain. Luulen, että kaikille somekanavilla on hieman samaa.

Mut joo… Tyytymättömyyttä aika paljon ilmassa. Muutos toki aiheuttaa aina sitä. Jollei joku suutu, mikään ei muutu.

1 tykkäys

Onni on tammikuisen kelkkaretkeilyn treenaamat karaistuneet poskipäät

Odotan kevään aurinkoisia kelejä innolla. 20 asteen pakkaskelit vaativat jo harrastuneisuutta :cold_face:

24 tykkäystä

Kerrankin ihmiset äänestävät rehellisesti tai sitten satuin olemaan vain eka äänestäjä. :thinking:

image

33 tykkäystä

En usko, ainakaan jos mennään puhtaaksi putsatun julkisivun taakse. Musk vain haistattaa pitkät PR-osastoille ja rikkoo tiettyjä käytösnormeja ja uhkaa ismejä, joista tämän hetken zeitgeist muodostuu.

Muskin toimista näkyvästi irtautumalla voi signaloida omalle viiteryhmälleen arvojaan ja vahvistaa ryhmän sisäistä koheesiota. (Tai sitten teoretisoin liikaa, ja panos/tuotos-suhde ei enää riitä X:n osalta.)

Itse näen kuplien eriytymisen osana media-alan yleistä kehitystä, joissa kukin osapuoli vetäytyy omaan turvalliseen tilaansa, kaikukammioonsa, ja voi löytää sieltä omaan ajattelutapaansa sitä vahvistavaa, mielekästä sisältöä. Hyvä asia - ei todellakaan.

Sijoittamisessa on se hyvä puolil ettei näkemyksen ottaminen sido loppuiäksi tiettyyn positioon. Toisin kuin urheilukannattajuudessa ja näemmä myös poliittisessa ajattelussa, jossa puolen vaihto on erityisen hämmästelyn aihe.

19 tykkäystä

Höpön, itekkään o mikään lefti tai raitti. Jos Muskin käytöstä ei hyväksy niin turhaa koittaa lokeroida kaikkia mihinkään poliittiseen ryhmittymään.

Kovin laiskaa ajattelua.

22 tykkäystä