Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Onko joku keksinyt lääkkeen krooniselle salkun tuijottamiselle? Itse tuijottelen päivittäin (vaikka ei se mitään hyödytä) ja tästä tavasta halusi oppia eroon. Vinkkejä?

18 tykkäystä

Tarpeeksi pitkä laskumarkkina niin tulee lopetettua ihan automaattisesti mielenterveyden säilymisen vuoksi. Tuijottelin 2017-2021 salkkua päivittäin, mutta parin vuoden laskettelun myötä nykyään ei ole edes välittäjän appia puhelimessa. Isoimpien omistuksien kurssit tulee silloin tällöin tarkastettua googlesta ja siinä se. Sen sijaan nykyään tulee perehdyttyä enemmän itse firmoihin/uutisvirtoihin ja sitä myöten seuraavan sijoituskohteen etsintään.

15 tykkäystä

Tee 10 punnerrusta aina ku meinaat avata salkun. Jos ei tuijotushalut vähene, ni ainaki siitä on jotain hyötyä.

47 tykkäystä

Meillä intissä oli aikanaan aina sata punnerrusta, kun ei muistanut laittaa varmistinta päälle

Jokainen kykyjen mukaan, mutta ikävähennysten jälkeen parikymmentä kuulostaa allekirjoittaneelle enemmän kuin sopivalta

1 tykkäys

Että on ihan perjantai olo

Tässä on muuten TA tikissä

8 tykkäystä

Kaikkea on kokeiltu, mutta ei mikään tunnu tepsivän. Kaveri kertoi, että silmämunien päästä repimisen pitäisi tehota, mutta tokkopa toimii.

7 tykkäystä

Uusi suhde seksimaanikon kanssa? Sitten et ehdi, etkä jaksa… ja nää kaksi vaihetta vuorotellen päällä 24/7.

8 tykkäystä

Itselle toimiva lääke oli että tein Nordnettiin pääsystä hankalaa: kaksivaiheinen tunnistautuminen, ja appi ladattuna ainoastaan vanhassa puhelimessa joka ei muussa käytössä.

Eli kun haluan päästä Nordnettiin pitää kaivaa vanha luuri pöytälaatikosta, ladata se (akku tyhjenee muutamassa päivässä), pistää päälle, jakaa tähän netti ja vasta sitten pääsee sisälle :grin: ennen tuli käytyä monta kertaa päivässä, nykyisin n. kerran kuussa.

Tekee hyvää mielenterveydelle ja salkun tuotolle.

26 tykkäystä

Aivan loistava ajatus. Jos vielä tuokin on Hentzu98lle liian helppoa, niin sitten ei muuta kun betonia hakemaan…

tumblr_p2s5u8MpRN1qmob6ro5_500

Investoin tänään Fiskarsin pistolapioon (oli toki kesäalennuksessa) kun on tarkoitus kaivaa riehaantunut ruusupuska juurineen ylös ja tilalle paremmin käyttäytyvä puska. Siinä samallahan sitä voisi jemmata luurinkin Nordnet-appeineen metrin syvyyteen…

3 tykkäystä

Hyvää kesää vielä kaikille! Kohta se onkin jo hei hei kesäkuu ja kesä…

3 tykkäystä

Kuulostaa siltä kun puhuisit kokemuksen syvällä rintaäänellä. Ei, en minä kateellinen ole - no ehkä vähän naama vihertää :thinking:

5 tykkäystä

Päivä lyhenee jo! Ei mene kauan enää ja virkamiestyöaikaa tekevät eivät enää näe aurinkoa työajan ulkopuolella

Onneksi sentään kaikkien kannattama talviaika niin saadaan entisestään lyhennettyä päivän mittaa

9 tykkäystä

Kesäkuu päättyy, eikä sille vaan voi mitään, näin se menee. Sellasta. Mutta ei mulla tässä muuta, kaikki on muuten ihan 5/5! :+1::coffee:

3 tykkäystä

Virkamies voi pyytää joustoja työaikoihinsa sekä ajan että paikan suhteen. Viikon asiakasvastaanotto lienee vaikeammin neuvoteltavissa. Juurikki jätti kuukausityön ja viihtyy niin paljon paremmin jonkinlaisena freelancerinä, ei yrittäjänä, vaan palkkaa vastaan.

Puhuvat firestä. Juurikille sopii epäsäännölliset urakat + 3 kk kesäloma, 1 kk joululoma yms, mitä nyt itse keksii. Oikeus työttömyyskorvaukseen välillä olisi, mutta hakematta on jäänyt ja jää, kun johtuu omista valinnoista. Eikä ole edes tarvetta.

Ei kuulu enää Nokia-keskusteluun, joten siirtäkää toki. Kiitos. Juurikilla ei enää ole assistenttia, joten hankalaa on joskus tämä some.

2 tykkäystä

Kokeilussa, mutta ei millään mittarilla voi suositella.

Perhe lähdössä lyhyeen reissuun ja minä jäämässä kotimieheksi. Loggasin pitkästä aikaa semmoseen maaseutupeliin… Kymmenisen vuotta sitten (tai jo vähän reilu) tuli aika koukussa rakenneltua kyliä yöt päivät.

Hirveää ryöstelyä nyt muutama päivä ja jospa sitä sitten perheen kotiutuessa ymmärtäisi päästää irti, tai viimeistään lomautuksen loppuessa. :roll_eyes:

Ainakin yhden vanhan liittoumakaverin oon täältä bongannut, terveiset vaan sinne viidakkoon! :smiling_face_with_three_hearts:

3 tykkäystä

Jos vielä pakko sanoa jotain niin suosittelen liittymistä osinkopuolueen riveihin. Sopii erityisesti kaikille, jotka ovat pettyneet hesulin parin viime vuoden tuottokäyrään!

2 tykkäystä

En oikeastaan keksi muuta, kuin vahvan päätöksen olla tekemättä niin. Esimerkkinä itse jätin vuosi sitten turhat sokerituotteet tuolla tavalla lopullisesti, päätös peilikaapin äärellä riitti ja niin vain jäi karamellit, limut, energiajuomat ja jäätelöt ongelmitta, nekin rahat sijoituksiin jatkossa. Ehkäpä sama tapa onnistuisi itselläni myös salkkujen päivittäisen ihailun osalta.

Mutta taas toisaalta tykkään ihailla salkkujani, niin nousu- kuin laskukautena, meikäläisen silmäteriä kaikesta huolimatta. Markkinat porskuttaa suuntaan tai toiseen, mutta meikäläinen tuijottelee kasvavia omistusmääriä tyytyväisenä, eikä kroonistunut ihailu itselläni siksi tuota omantunnontuskaa.

3 tykkäystä

Onkohan vaan omien korvien välissä ja rajoittuneen osaamisen takia, mutta nyt ihan viime aikoina tuntunut ettei oikein yhtä helposti “löydy ostettavaa”.
Pitkään on ollut enemmänkin ylitarjontaa mistä valita, ja mainostettu Helsingin pörssin edullisuutta, jenkkien teknologia sektoria ja vaikka mitä, mut nyt pitkästä aikaa mieleen tulee erilaisia enenevässä määrin negatiivisia ajatuksia, kun pitäisi alkaa osta-nappia painamaan.

Osto-/myyntiketjukin tuntuu hiljaisemmalta kuin aikoihin, joten ehkä en ole täysin yksin fillisteni kanssa.

Maailman on tietysti pullollaan aina potentiaalia, mutta tarkoitan tälläsen tuulipukusijoittajan näkökulmasta.

5 tykkäystä

@Omavaraisuushaaste on tehnyt mainion kirjoituksen osakesijoituksista. :slight_smile: Kannattaa lukea.

Sanotaan se nyt siis suoraan: niin minä kuin kukaan yksityissijoittaja ei tule koskaan antamaan suoria osakesuosituksia, vaikka siltä uutista klikkaamalla usein vaikuttaakin. Tähän on kaksi syytä. A, se tosiaan on laitonta. B, jokainen vastuullinen sijoitusvaikuttaja tietää, että ihmisten yllyttäminen sijoittamaan samoihin sijoituksiin kuin itse, ei ole hyvää vaikutusvallan käyttöä.

14 tykkäystä

Suomi osakkeeita on minun tällä hetkellä vaikea valita OST:llä olisi käteistä 2648€, mutta en oikein osaa ostaa sillä mitään, Puuiloa, Huhtamäkeä ja Nordeaa on jo liikaakin salkunarvosta. Pitäisi olla joko suomalaisia osinko-osakkeita, tai lyhyen tähtäimen kurssinousija. Pörssi on Suomessa aika aneemisessatilassa, vaikka kuinka seuloo, niin kaikki tuntuu enemmän, tai vähemmän huonoilta valinnoilta.
AOT:n puolella on helppo hajauttaa sijoituksia ulkomaille, itse olen alkanut ostamaan lähinnä Aasiaan sijoittaviin ETF-rahastoihin.

3 tykkäystä