Alkuun limupulloissa se vaan ärsytti, siihen tottui ja pystyn elänään niiden kanssa. Mutta 2dl tai 2,5dl smoothiepulloissa se ärsyttää vieläkin. Niitä kun pitää ravistaa ennen juomista ja sitten kun juot, niin korkista saattaa tippua smoothieta naamalle.
Olenkohan jotenkin outo, kun olen näisät kaikista ainakin osittain eri mieltä.
Paperipillit ovat aina kestäneet minulla riittävän pitkään, että saan mäkkiaterian lapattua naamasta sisään. Ei kai niiden ole tarkoituskaan kestää isältä pojalle.
Kätevää, kun ei tarvitse pitää korkista erikseen huolta. Auttaa erityisesti kun pitää juoda yhdellä kädellä ja ohjata hevosta toisella.
Näissä on usein todella surkea käyttöliittymä, mutta kokonaisuuten minusta parempi kuin ei mitään. Tämä antaa ihmisille kuitenkin hieman kontrollia siitä, mitä tietoja heistä kerätään (Tai ehkä vain illuusion kontrollista ja muistutuksen, että kaupalliset tahot keräävät dataa ihmisten nettikäyttäytymisestä).
Se taitaa olla tarkoituksellista, jotta mahdollisimman moni valitsisi sen helpon; hyväksy kaikki. Aiemminkin keksit pystyi siivoamaan koneelta, mutta kuinka moni vaivautui?
Filteröimätön netti on ainakin nykyään täysin pilalla isolta osalta mm. keksivaroitusten vuoksi:
Itse käytän selaimessa keksivaroitusten estäjää, joka estää nuo loputtomat keksivaroitukset ympäri internettiä:
Et ilmeisesti ole pirtelön kuluttaja. En ole kertaakaan onnistunut selloloosaputkella imemään paksua pirtelöä ilman ongelmia. Lopputulos on juominen ilman pilliä, mikä sekään ei ole helppoa, ja viimeiseksi lopun lusikoiminen räjähtäneellä pillillä naamariin. Pirtelöiden ostaminen jäänyt vähemmälle osittain juuri tästä syystä.
Näissä on varmaan nimenomaan kollektiivisesta ärtymisestä paljon kyse. Keskustelu linjaa tunteen ja tunne ruokkii lisää keskustelua.
Silloin impulssit ja konteksti määrittävät valtavasti ison joukon suhtautumista. Vaikkapa autoissa vanhat hokemat kyllä nyt manuaalivaihteet pitää olla että osaa ajaa ja kyllä auton kuuluu olla takatuuppari suorastaan huutavat retorisesti jonkinlaista säädeltyä maailmanjärjestystä miten asioiden kuuluu olla.
Jos Euroopan yhteisö olisi saatu regulaattorimuotoonsa ripeämmin sotien jälkeen, eihän sitä tiedä vaikka ajaisimme kaikki epäkäytännöllisistä etäisyyksistä huolimatta Helkamoilla Jopoja rullaillen sekä joisimme kotimaista kauramaitoa, koska se nyt olisi ainoa keino puolustaa kotimaata herroilta ja niiltä — kaikki meni pilalle silloin kun EU alkoi säädellä millaisia vaihdelaatikoita Uudessakaupungissa piti tehdä.
Nordnet: Yksityissijoittajien osakekauppa kesäkuussa - Tekoäly-NVIDIAn osaketta ostettiin enemmän kuin suomalaisosakkeita yhteensä
Tuolla ylempänä käytiin keskustelua kotipörssin suosimisesta. Huoli näyttää yo. tiedotteen mukaan lievästi liioitellulta. Toki jos haluaa leikkiä indeksisijoittajaa suorilla osakesijoituksilla, niin onhan Nvidian pelkkien päivävaihteluiden koko isompi kuin meidän pörssimme arvo…
Sama homma minulla. Miellän pillit ylipäätään enemmän lapsille tarkoitetuiksi, joten olen useasti yllättynyt kuinka moni itsensä karskiksi identifoiva mies on valittanut pahvipilleistä😀
Tässä viime aikoina on ollut paljon keskustelua mikromuoveista ja niiden epäillyistä vaikutuksista ihmisen lisääntymisellekin. Jotenkin itse ajattelisin, että terveyden ja luonnon vuoksi pilli olisi ensimmäinen asia, josta olisi helppo luopua😀
Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten rajoitukset eivät tule olemaan ratkaisu ilmastonmuutoksen torjuntaan. Mieluisista asioista ei haluta tinkiä.
Valitus korkeista on helpompi ymmärtää. Suomessa en ainakaan itse ole törmännyt ihmiseen, joka ei palauttaisi korkkia pullon mukana. Ehkä korkit olivat ongelma muualla EU:ssa ja nyt kaikki saavat saman ratkaisun?
Mun mielestä on ihan positiivista että nuoriso hyväksyy EU:n tuomat järjettömyydet eivätkä tiedä entisistä paremmista ajoista.
Mutta kyllähän ajat oli ennen paremmin, ai että.
En itse kommentoinut pahvipillejä vastaan, vihaan mikromuoveja ja ajatus siitä, että kiskon luottokortin verran muovia sisääni viikossa vai oliko se päivässä, on karmea.
Enemmän tässä ihmetyttää se, ettei noin yksinkertaista asiaa saada tehtyä niin, että se toimii. Kuka on ollut laaduntarkkailijana ostotiimissä ja kiskaissut sen 0,5L kokiksen posket lommolla ja todennut että tämä on hyvä.
Muihin aiheisiin
Suomessa ollaan hereillä, hyvä. Ettei nyt vaan taas olisi käymässä niin, että joku toinen kuvittelee jonkun toisen hoitavan homman, jota kukaan ei hoida.
Joo tätä olen ihmetellyt itsekin. Kun puusta voidaan tehdä vaatteitakin, luulisi, että toimiva pilli olisi helppo rasti.
Mun mielestä on ihan positiivista että joku pitää mua nuorisona. Ehkä ennemmin olen sellaisessa iässä, että valitsen taisteluni hyvin tarkkaan, ja yritän suhtautua kaikkeen muuhun mahdollisimman positiivisesti.
Once I had a vision and a light
Something worth my aspiration and a fight
And there was a time when all this only seemed
Like some sky-aspiring vision I had dreamed
Faded grey are all the days of yesteryears
So much time has turned to memories and to tears
Lately I have often sat and thought till dawn
Of the days that are to come and those forgone
Voisiko Inderes lisätä jokaiseen seuraamaansa yhtiöön vastaavanlaisen kuvaajan kuin yllä?
Silloin impulssit ja konteksti määrittävät valtavasti ison joukon suhtautumista. Vaikkapa autoissa vanhat hokemat kyllä nyt manuaalivaihteet pitää olla että osaa ajaa ja kyllä auton kuuluu olla takatuuppari suorastaan huutavat retorisesti jonkinlaista säädeltyä maailmanjärjestystä miten asioiden kuuluu olla.
Olen tästä eri mieltä. Toki (suurin?) osa ihmisistä haikailee menneitä aikoja romantisoiden sitä, miten asiat olivat hänen nuoruudessaan. Mutta korkkiasiassa ymv. ei ole kyse siitä, vaan siitä, että hankala korkki on sellainen haitallisen byrokratian ilmentymä. Jos vaikkapa kokis olisi omasta päätöksestään päättänyt tehdä nykyistä huonompia korkkeja, niin sitten olisi ja se tilanne olisi paljon helpompi hyväksyä kuin se, että joku määrää kaikki toimimaan näin.
Jos tästä jotain syvempää syytä haetaan, niin auktoriteetin, turhan byrokratian tai huonosti tehtyjen päätösten vastustus.
Tätä minä en ymmärrä? Olen kuullut tämä saman monta kertaa mutta itse en ole kokenut kyseistä ongelmaa. Sen kun laitat vain etusormen korkin ja pullon suun väliin niin ei tarvitse mitään muuta erikoista tehdä.
Tässä malliesimerkki ja ei tule naamalle taikka sotke
EU tekee ihmisille tarkoituksella kaikenlaista kiusaa, jotta keskustelu pysyisi poissa isoista tavoitteista, kuten NWO:sta ja väestönvaihdosta.
Sen huomaa täälläkin.
Kannattaa käydä katsomassa politiikkanurkkaus siellä puhutaan vaikka sun mistä aiheista mutta tällä kanavalla saa olla vähän hömpänpömppää.
Otetaas ne foliohatut pois päästä
Noiden korkkien kanssa tulee oikein hyvin toimeen, kun heti alkajaisiksi repii korkin irti kauluksestaan.