Hei kaikille,
Kiitos jo etukäteen, jos jaksatte lukea näkemyksiäni hakiessani yhteisöjäsenyyttä Inderesin osakkeenomistajien nimitys-ja palkitsemistoimikuntaan.
Kirjoitan muuten yleensä ilman tekoälyä tai muita avustajia…niin tälläkin kertaa.
Olen 56-vuotias Helsinkiläinen sijoittaja ja siviilisäädyltäni naimaton.
Harrastan musiikin tekemistä, salitreeniä, tennistä, autojen flippausta, kalastusta, matkustelua, yhteiskunnallisten asioiden seuraamista, ruokareseptien kehittelyä yms.
Alokas kysyi motiiviamme hakea yhteisöjäsenen tehtävää. Kysymys on hyvä ja tärkeä.
Itse kaipaan extroverttina yhteisöllisyyttä ja vuorovaikutusta ihmisten kanssa. Tein pitkä uran julkishallinnon puolella isossa työyhteisössä ja aloittaessani täyspäiväisenä sijoittajana, sosiaalinen elämäni kaventui merkittävästi. Muitakin motivaation ajureita toki on, mutta tämä tuntui itsestäni merkittävimmältä. Luonnollisesti tehtävä kuullostaa muutenkin mielenkiintoiselta.
Täällä on esitetty paljon muitakin hyviä kysymyksiä. Yhteisöjäsenen tehtäviin ja visioihin liittyvät kysymykset joudun valitettavasti lähes sivuuttamaan…en tunne sisältöä tarpeeksi hyvin. Voin ainoastaan luvata, että tekisin tehtävässä varmasti kaiken mihin osaamiseni ja ominaisuuteni riittäisivät.
Olen tällä hetkellä aika passiivinen sijoittaja. Pääsääntöisesti sijoitan ns arvo-yhtiöihin. Aloitin sijoittamisen 2013, 6-numeroisella lainalla, jolla menin all-in erääseen johdannaisinstrumenttiin. Vuoden kuluttua asuinkin jo Dubaissa. Ko sijoitus oli voitollinen parhaimmillaan 1600%. Osaamattomuuttani en myynyt osuuksia ajoissa ja vauraus suli muutamassa vuodessa murto-osaan. Kaikkea en onneksi menettänyt ja loppuosalla jatkan sijoittajatarinaani täällä Suomessa. En hajauta kovinkaan paljon, tällä hetkellä osakkeita on kahdessa yhtiössä. Enimmillään omistuksia on ollut samanaikaisesti 5-6:ssa yhtiössä.
Olen luonteeltani analyyttinen ja mieluummin pohdiskelija, kuin nopea päätöksen tekijä. Nuorempana arvostin enemmän lopputulosta. Nykyisin osaan arvostaa myös matkantekoa päämäärään.
Sinnikkyyden ja lievän perfektionismin vastapainona minulla on kohtuullisen hyvä suhteellisuudentaju. Annettuihin tehtäviin suhtaudun huolellisesti ja perinpohjaisesti. Teen tärkeät päätökset vasta kun ymmärrän sisällön riittävän hyvin, olen tietoinen vaihtoehdoista ja mahdollisuuksien mukaan kuunnellut muiden näkemyksiä. Vaikka päätöksenteko voi joskus hieman venyä, vien asioita sen jälkeen jämäkästi eteenpäin.
Oma-aloitteisuus ja ideointikyky kertovat luovasta ajattelutavastani. Joustava asenne ja muiden huomioiminen ovat taas osa arvomaailmaani. Myers-Briggs persoonallisuustyyppini on Enfj-t (Protagonisti).
Uskallan sanoa olevani myös huumorintajuinen…eniten nauran varmaankin itselleni
Kävin 7 vuotta psykodraamaryhmässä ja opin siellä ymmärtämään paremmin itseäni ja erityisesti muita ihmisiä. Esimerkiksi tunteiden vaikutus ajatuksiin ja ihmisen päätöksiin jää usein huomiomatta. Sijoittajat eivät ole tälle immuuneeja…tietenkään.
Minulla on kokemusta monipuolisesti erilaisista tehtävistä ja toimintaympäristöistä…. musiikkialan opintoja/työtehtäviä, oman yritystoiminnan pyörittämistä ja virkatöitä julkishallinnon palveluksessa (25v). Viimeksimainitusta viimeiset 10 vuotta olin vaativissa projektinjohtotehtävissä, työnkuvanani merkittävän rakennushankkeen suunnittelunohjaus.
Kerroin tässä viestissäni enemmän ominaisuuksistani, kuin itse tehtävästä. Toivottavasti tämä ei luo vääriä mielikuvia. Tehtävä kiinnostaa minua ehdottomasti ja uskon nimenomaan ominaisuuksieni puolesta pystyväni tuomaan siihen jotain uutta ja ehkä erilaistakin näkökulmaa.
Jos mieleen tulee kysymyksiä, ihan mitä vain, vastaan niihin oikein mielelläni.
Yst terv: Pekka (Voiceman)
ps: Hieman statistiikkaa: Vieraillut foorumilla 1,6k päivänä. 316k luettua viestiä, 373 kirjoitettua viestiä