🐸 Inderesin SIJOITUSmeemiketju 🐸

27 tykkäystä

”When you own Scorpio Tankers”

15 tykkäystä

:no_mouth:

14 tykkäystä


Sinusta tulee mieleen eräs toinen legenda :grin: :beers:

24 tykkäystä

Olen kuullut tämän vertauksen pari kertaa aiemmin. :smiley:

Mulla ei ole tyhjä katse, vaan kirkas ja älykäs katse.

image

Teknistä analyysia Leonardon tapaan:

21 tykkäystä

Osta ja unohda, ei ole mulla stoplossit tai vastaavat ollut käytössä. Alla Alokkaan Harvia-tarina. :slight_smile:

72 tykkäystä
23 tykkäystä

48 tykkäystä

:thinking:
image

11 tykkäystä

FB_IMG_1662046675965

65 tykkäystä


Ei ehkä toimi zombiapokalypsissa, mutta ainakin takuuvarma neuvo karhumarkkinasta selviytymiseen.

14 tykkäystä

Kun ostit Hyzonia riskillä mutta muistit myös fiksusti hajauttaa analyysiä lukemalla Harviaan, QT:hen ja Tecnotreehin :+1:

115 tykkäystä

Hei, Hyzon on tippunut vähemmän mitä Harvia. Voidaanko jo puhua defensiivisestä osakkeesta vaikeina aikoina? :mage:

52 tykkäystä

Jaa, minkäslaista hommaa toi sijoittaminen on? Sij-joit-taminen…

Ei tää nyt niin paha oo… https://www.youtube.com/watch?v=u4YlwtM4Mxs

12 tykkäystä

“Mutta pääasia on että voi katsoa taaksepäin ja seistä ylpeänä niiden päätösten takana…” :mage:

44 tykkäystä

Tässä kuvassa on kaikki tarvittava tieto sijoittajien käyttäytymisestä sijoitusvuosilta 2020-2021.

41 tykkäystä

43 tykkäystä

Vaihdettiin Ekan kans melkein läpsystä näitä Stokkaomistuksia. :slight_smile:


Kerrotaan myöhemmin asiasta yhteisessä kirjassamme.

117 tykkäystä

Olen etsinyt yksinkertaista ja pomminvarmaa ohjetta rikastumiseen. Olen törmännyt esimerkiksi seuraaviin fiksuilta kuulostaviin mutta joskus monitulkintaisiin ohjeisiin:

  • “An investment in knowledge pays the best interest.” — Benjamin Franklin

  • “Be fearful when others are greedy. Be greedy when others are fearful.” — Warren Buffett

  • “It’s not whether you’re right or wrong that’s important, but how much money you make when you’re right and how much you lose when you’re wrong.” — George Soros

  • “Given a 10% chance of a 100 times payoff, you should take that bet every time.” — Jeff Bezos

  • “Don’t look for the needle in the haystack. Just buy the haystack!” — John Bogle

  • “The stock market is filled with individuals who know the price of everything, but the value of nothing.” — Phillip Fisher

  • “In investing, what is comfortable is rarely profitable.” — Robert Arnott

  • “The biggest risk of all is not taking one.” — Mellody Hobson

  • “Know what you own, and know why you own it.” — Peter Lynch

  • “Wide diversification is only required when investors do not understand what they are doing.” — Warren Buffett

Yksikään näistä ei ole kuitenkaan vaikuttanut sellaisenaan sopivalta itselleni. Mutta nyt luulen löytäneeni tarpeeksi yksinkertaisen ja varman ohjeen itselleni. Seuraavan kerran sijoitustani tehdessäni kysyn itseltäni saman kun Dwight itseltään.

32 tykkäystä

En uskalla vähän aikaan käydä Ruoholahden toimistolla, uusimman ostoni ja meemieni takia. :grimacing:

69 tykkäystä