Osakesijoittaminen

Joko alkaa olla aika hypätä konepajojen kyytiin?

Pohdinta tulikin tuossa otsikossa eli Cargotec, Konecranes ja Wärtsilä lähinnä alkavat kiinnostaa hinnoittelultaan. Tulokset voivat toki vielä huonontua ja tilausmäärät romahtaa, mutta markkinat ovat jo aika paljon pahaa hinnoitelleet kursseihin. Cargotec ja Konecranes alkavat olla rajahinnoissani(25e) Wärtsilässä 10 e kuulostaa mukavalta tasaluvulta. Mitä mietteitä muilla foorumilaisilla!?

9 tykkäystä

Samaa miettinyt ja erityisesti kiinnostaa Konecranes ja Wärtsilä noista ROE:n takia. Toivoisin, että Konecranes tippuu alle 25€ ja Wärtsilä alle 10€. Katsotaan miten käy

5 tykkäystä

Esim. Konecranes voisi olla hyvinkin jossain 18-20e alueella vuoden sisällä, kun historiaa katsoo chartin kautta.

2 tykkäystä

Itse olen katsellut Konecranesiin lyhyttä treidiä, mikäli laskee lyhyen ajan sisään 25e alle :grinning:

1 tykkäys

Alkaahan sektori näyttämään edulliselta, mutta markkina ei näytä uskaltavan nojata ennusteisiin kauheasti.

Ja konepajojen suhteen makrotaloudessa kaikki näyttää menevän edelleen väärään suuntaan. Mutta vihertävät laitumet on monella vielä kaukana, jos globaali kauppa surkastuu ja kauppasota jatkuu.

5 tykkäystä

Hienoa, kauan ei tarvinnut odotella asiantuntijoiden mielipidettä! Kuuntelin juuri tuoreeltaan Juha Kinnusen ja Erkki Vesolan Podin konepajojen tilanteesta ja antoi tosiaan ajattelemisen aihetta. Kiitos.

2 tykkäystä

Kai Eki sitten kertoo, kun on aika hypätä kyytiin ja mihin yhtiöön

2 tykkäystä

Haiskahtavat omaan nenään vähän value trapilta, vrt. hiljattainen rakentamissylkin kääntyminen

4 tykkäystä

Kiitos kiittämisestä. Vanhan sanonnan mukaan sentimentti syö fundamentit aamiaiseksi, mutta nyt edes fundamentit eivät tue konepajoja. Vaikka markkina on jo suureksi osaksi diskontannut konsensusta alemmat ennusteet, herää kysymys vieläkö kurssit tulevat alas sitten kun konsensusennusteet aidosti laskevat. Kurssilaskuvaraa ei monissa yhtiöissä (Cargotec, Wärtsilä) ole kovinkaan paljon, mutta nousu edellyttäisi edes pieniä positiivisia ajureita ja niitä ei nyt ole näkyvissä. Tarkkailemme tilannetta ja haistelemme tuulia intensiivisesti. Terv. Erkki

9 tykkäystä

Tässä vielä linkki itse podiin kiinnostuneille:

4 tykkäystä

Itsellä mielessä Konecranes ja Cargotec jostain 15 ja 20 euron väliltä. Saattaapi vaatia kunnon karhumarkkinaa toki.

1 tykkäys