Kamux - Kannattavuusparannusta metsästämässä (Osa 1)

Menee suurinpiirtein niin, että tuota polttoainetta kuluu 28%:ia enemmän kuin bensiiniä, mutta se maksaa yleensä tuon kolmanneksen vähemmän kuin 95:n. Eli joka tankkauksella säästän väh. 5%. Itse ajan sen verran paljon, että saan tuon asennuksen kuitattua vuodessa. Säästölaskuri - eFlexFuel Technology Olen myös huomannut, että käyttämilläni asemilla tuon polttoaineen hinta pysyy muuttumattomana. Ainakin tämän puolen vuoden ajan on pysynyt. Pääkaupunkiseudulla karvan yli Euron ja muualla voi päästä alle.

Trafilta saa myös 200€:n palautuksen tehdessään muutoskatsastuksen 2007 tai vanhempiin vuosimalleihin. Itse ajattelin tässä muutaman kk:n sisään tehdä määräaikaisen yhteydessä.

1 tykkäys

En oikein innostu noista. Karstoittaa moottorin ja saattaa aiheuttaa moottorinohjaukseen mystisiä ongelmia, vaikka näitä ei pitäisi tulla

Enemmän odottaisin Kamuxilta jotain leasing-palvelua. Ei noissa ole mielestäni mitään järkeä, mutta maksukykyisiä ja ennen kaikkea haluisia tuntuu riittävän

1 tykkäys

Muistaisin googletelleeni päin vastoin, eli tökötti pesee moottorin. Mutta vanhemmissa autoissa kun on sitä karstaa aika paljon, ja se kun lähtee liikkeelle niin voi tukkia arvaamattomia paikkoja. En nimittäin ittekkään uskaltanut asennuttaa 2004 vuosimallin bensa foresteriin jolla yli 400 000 ajettu :smiley: saattaapi nimittäin olla melko paljon karstaa koneen syövereissä. Toki voin muistaa väärinki ku ei nyt tähän hätään oo mitään linkkiäkään heittää.

Ja sitte ite kamuxiin mitä tuo lappu-lauri mainitsi. Jos kamuxi alkais asennella nuita jokaiseen vanhempaan bensa-autoon niin saiskohan myös trafilta 200€ hyvityksen per auto? vai koskeeko vain yksityisiä ihmisiä… Saattaishan tuolla saada arvoa luotua.

2 tykkäystä

Joo se nimenomaan puhdistaa kulkureittiään, niin öljynvaihtoväliä tulee tihentää.

Ja kyllähän tuosta varmaan lisäarvoa liikkeelle tulisi, jos siellä yksikin osaisi itse asentaa laitteen. On kuulemma helppo homma, jos on mitään autotaustaa konepellin alta. Minulla ei ole, niin asennus oli n.200€. Sitten jos tulisi Trafilta vielä palautus (tai sitten se tulisi uudelle omistajalle, kun muutoskatsastaa), niin satasella selviäisi ilman mitään yhteistyötäkään StepOnen kanssa. Ja mainosarvo kotimaisten toimijoiden yhteistyöstä olisi taattua :boom:

1 tykkäys

Lauri Kamuxille töihin! Ihan turhaa roikuskella täällä palstoilla :slight_smile:

Masse-setä, FA, nuoret seurakuntakyvyt maksimikäyttöön

1 tykkäys

:rofl: Kiitos sedälle kannustuksesta, mutta suutari pysyköön lestissään täällä. Jos jollain on J.K:lle suora yhteys, niin ehdottakoon.

2 tykkäystä

Alkaisinko Lappu-Lauri Kamux olla myyntihinnassa.
Ehkä kasvu uusien pisteiden kautta auttaa, mutta kun uusien myynti on yli 10% alle viimevuoden ja käytettyjen vajaan 10% alle viimevuoden lukujen, niin ahdasta alkaa olla myös Kamuxilla.
Kovia äijiä on kamuxilaiset jos ilman rahoituksesta saatua kilpailuetua saavat luvut kasvamaan. Sanoisin että hiukan on tällä toimialalla nyt jatkuva tulosvaroitusriski…, kauppa käy vain harvoilla ja valituilla kuumana…

1 tykkäys

Kiitos osoitetusta pohdinnasta :slightly_smiling_face:

Kalliokoski on kyllä myynyt Euroopan valloituksen ajatuksensa minulle, niin muutaman vuoden katselen ajoa. Ellei hän nyt itse myisi yht’äkkiä omiaan pois…

Tosin kun olen niin vasta-alkajana tässä hommassa, niin minun analyysi on omasta mielestäni tasoa “onpas kivan värinen logo firmalla, ostetaan sitä”. :rofl:

1 tykkäys

21 tykkäystä

Tämä ei muuten pidä paikkaansa. :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Eiköhän kaikilla ole sähköposti/puhelin.
Itse laitoin tänään illalla Linkedinin kautta koodia toimitusjohtajalle, jonka yrityksessä voisin kuvitella olevani tekemässä tuloksia.

Spontaanisti kirjoitettu viesti lähti iltaysiltä ja kympiltä sain vastauksen:

”Aivan mahtava viesti! Arvostan! :+1: Kiitos Pika-Sissi!
Sopiiko että keskustelen lähimpieni kanssa ja palaan pikaisesti asiaan?”

No sopiihan se. Keskustele veikkonen!
Kyseessä on valtakunnallinen yritys, joka on alansa arvostetuimpia.
Win-win.

Tykkään.

7 tykkäystä

Totta! Voisihan häntä viestillä heittää :relaxed: Vaikuttaa siltä tyypiltä, että ties vaikka vastaisikin takaisin :thinking:

Hienoa, että vastaavat spontaaneihin viesteihin ylemmältäkin portaalta :+1: Hyvää oma-aloitteesuutta :muscle:

Millaisia odotuksia 8.11 julkaistavalle osavuosikatsaukselle? Käyn pienessä pöntössäni taistelua että laitanko lihoiksi 6€ nurkilla ja ostan joskus takaisin, vai odotellaanko rapsaa mahdollisen posarin toivossa…

1 tykkäys

Myy nyt kutosella ja osta seiskalla takaisin osarin jälkeen :laughing::thinking: Oma näkemys: Vahva Pidä!

8 tykkäystä

Kamux on vasta viime viikkoina alkanut saada tilaa talouslehtien palstoilla. Näkyvyys siis kasvamaan päin. Samaan aikaan on odotettavissa erittäin vahva, ehkä jopa kaikista vahvin kvartaali.

STRONG LONG HOLD. Tämä ei ollut sijoitussuositus kuitenkaan.

4 tykkäystä

Olen itse päättänyt holdailla osarin yli vaikka onkin aika reilu paino salkussa. Ehkä jos noustaan reilusti yli kuuden euron saatan hieman kevennellä.

Autokauppa kasvanut Nettiautossa (käytetyt autot) ja Keskolla Q3 aikana eli fundapuolen pitäisi olla kunnossa. Lisäksi tukee edelleen alhainen arvostustaso. Pitäisi nähdä aika radikaalit heikentymiset luvuissa, jotta osake olisi nykykurssilla yliarvostettu.

Vaikka arvostus ja funda olisi kunnossa niin sentimentti voi kuitenkin heiluttaa kurssia.


Nordnettiläiset on kevennelleet osaketta viimeisen viikon aikana :


Ohessa myös kuukausi:

3 tykkäystä

Massen pikkuserkku jenkkilästä kirkuu: “Cut your losses quickly, AND LET YOUR PROFITS RUN!”.

Masse-setä, FA, ei tarvi arvailla mitä setä jättää Kamux-lapuilla tekemättä

2 tykkäystä

Historiallisesti tarkasteltuna q3 on ollut Kamuxin vahvin kvartaali. Vaikka kurssi on kiitänyt kohti koilista viime aikoina, on kurssissa edelleen nousu varaa.

Pidetään me tuulipuvut kiinni Kamuxista!

3 tykkäystä

No, itellä Kamuxin paino 33%. Keventelyä harkitsen seiskan kantturoissa…

1 tykkäys

Hmm… Ei vieläkään maita tämä toimiala. Sen sijaan mietin, että onko tosiaan niin, että Kamuxin nimi on apinoitu Yhdysvaltain suurimmalta käytettyjen autojen myyntiketjulta eli Carmax:lta? Jonkinlainen esikuva kenties? Näin vanhempana tuppaa olemaan aika hidas - tähän asti ihmettelin vain, että onpa pörssiyrityksellä tyhmä nimi . :grin:

Mutta siis… kun amerikkalaiset ääntävät kuulostaa Kamux kovasti samalta kuin Carmax.
:red_car: :red_car::red_car: :red_car: tööt… tööt :red_car: :red_car:

2 tykkäystä