Toki taustalla voi olla jotain “taktisia”, “strategisia”, “allokaatio”, “rotaatio” tai mitä lie (alan jargon sallii mitä moninaisimpia ilmaisuja) liikkeitä
Meikäläisen sofistikoitunuteita sijoitusliikkeitä voi parhaiten kuvata sanalla: “troolaus”
Toki taustalla voi olla jotain “taktisia”, “strategisia”, “allokaatio”, “rotaatio” tai mitä lie (alan jargon sallii mitä moninaisimpia ilmaisuja) liikkeitä
Meikäläisen sofistikoitunuteita sijoitusliikkeitä voi parhaiten kuvata sanalla: “troolaus”
Jyrkkää kurssinousua seuratessa tulee mieleen, että:
Itse odotan jopa pari senttiä inderesin ennustetta kovempaa tulosta ja tarkoitus pitää ylipainossa Kamux niin kauan kuin juna etenee odotetulla tavalla.
Toki tuulikaapissa voi olla perjantaina ruuhkaa jos tulos onkin tasapaksu ja alle ennusteen.
Mun mielestä tässä vaikuttaa seuraavanlainen kehityskulku:
Summa summarum: Täysin odotetusti kyseessä on vain markkinoiden tilapäisen pessimismin kääntyminen kohti optimismia/neutraalia tasoa.
Ihmettelinkin miksi kurssi kyykkää mutta se on Masse ollut kaupoilla painamassa lappua laitaan
Uskon hyvään osariin joten aion pitää yli. Jos olisi (euromääräisesti) isompi positio niin pitäisi näillä allokaatioilla varmaan keventää kassanhallinnan puolesta.
Tulkitsin viestin ensin virheellisesti.
Sisäpiiri ei ole myynyt Kamuxia. Ainoastaan ostanut.
Tuina massea juuri pikku kevennyksellä, mutta suurin osa jatkaa osariin yli!
Massen seurakunta on selvästi iso… sen verran Kamux vetää narua takaisinpäin kohti osaria. Ehkä hyvä että mopo ei lähde ihan niin pahasti kuin Incapin osarin ennakoinnissa. Ehkä jotkut jopa istuvat nyt Incap-turskan päällä ja katselevat Kamux-pinoaan pieni tuskanhiki otsalla.
Ehkä itsekin kuulun tähän porukkaan
No, kevensin aamulla 20% pinon 6.58:lla yli 20% tuotolla että on “puskuria” jos osari yllättää väärällä tavalla. Silti suurin osa pinosta odottakoon rauhassa maailmat räjäyttävää osaria. Jälkikäteen voi viisastella että olisi kannattanut koko pino päivätreidata pois ja ostaa halvemmalla takas, mutta kristallipallo uupuu edelleen.
Itsekin tähän samaan Incap & Kamux duettoon luottaneena manailen kuinka voittoja olisi voinut eilen kotiuttaa, mutta olisi voinut myös käydä niin että tänään hykerreltäisiin incapin voitonjuhlia. Noh tästä jatketaan eteenpäin molempiin edelleen luottaen ja perjantaita odotellessa
Kummallista hätäilyä. Oleellisempaa on tietää mitä tulee tapahtumaan kuin milloin tulee tapahtumaan. Jos Incap laski tänään se laski enemmän sen takia mitä tulee tapahtumaan. Jos sinulla on hyvä tuntuma siitä mitä tulee tapahtumaan niin ei ole mitään tarvetta pohdiskella milloin tapahtuu, koska tiedät sen jo luultavasti
Vertailukohdekin on hyvin outo. Incapin bisnes on muutaman asiakkaan kysynnän varassa ja näkymät ovat sumuisia jo parin kuukauden päähän. Kamuxin osalta merkittävä osa tuloksesta tulee tasaisista palkkiotuotoista ja olen melko varma siitä, että firma tulee myymään tulevanakin vuonna merkittävän osan käytetyistä autoista Suomessa, joiden kysyntä tulee pysymään hyvällä tasolla
Incapin luisusta kotiutetut kuparit siirretty Kamuxin perjantailottoon. Vähänlaisesti on käsitystä mihin tämä voi päätyä mutta pakko katsoa
Palautellaanpa tämä syyskuun alun uutinen uudelleen mieleen. Tämän perusteella voisi kuvitella, että ainakin kotimaan myynniltä voi odottaa hyvää tulosta.
Kaiken kukkuraksi Degiro ei jostain syystä anna käyttää stop lossia juuri Kamuxille, vaikka kaikilla muilla lapuilla se onnistuu. En tiedä onko kyseessä bugi vai kohtalon ivaa.
Mulla lähti stop lossilla 6,40 hintaan 50% Kamuxeista. Loput odottaa rauhassa huomista osaria.
Itse en kevennellyt ennen osaria, kuten en tehnyt Incap:nkaan kanssa.
Vedetäänkö huomenna Kamux-kaffeet vai kärvistelläänkö romahduksen suuruutta??
Jälkimmäisessä on se hyvä puoli, että se antaa paljon kovemmat adrenaliinit vereen kuin nousujuhla
Toki kyllä kaffeekin vanhalle sedälle aina maistuu …
Masse-setä, FA, se pelaa ei joka pelkuri on
Kahvit tietty vedetään, kun kerran kahvirahaa tulossa.
Toivottavasti saa Kamux kahvit keittää. En myynyt yhtään, mutta sen tietää huomenna olisiko kannattanut vähän keventää. Massen sanoissa on kyllä aina totuuden siemen… mutta toisaalta sijoittaminen on viihdettä, josta voi…
Mielenkiintoinen tulospäivä kyllä tiedossa ja vielä mielenkiintoisempaa on nähdä kurssireaktio. Markkina selvästi odottaa kovaa tulosta ja saattaa olla jo pitkälti hinnoissa. Jos odotuksista jäädään voi olla ruma lasku edessä. Mikäli seuraa nousua niin kertoo kyllä että markkinan luottamus on saavutettu isosti.
Uskoa löytyy huomiselle täältäkin
Laitoin kuitenkin pienelle siivulle lappuja “stop win” -toiminnon röyhkeän korkealle, jos sattuu kurssi karkaamaan aamunavauksessa Paino salkussa on kuitenkin niin iso, että sopisikin hieman höllentää jo.
Makoisia unia ja jatketaan huomenna jommissa kummissa tunnelmissa!
Itse myin tänään kaikki pois, en odota missään tapauksessa mitään erittäin huonoa tulosta, mutta käteiselle syntyi tarvetta ja olen erittäin tyytyväinen 25% tuottoon näin lyhyeltä ajalta. Jos position koko olisi suurempi ja täten välityspalkkioiden osuus pienempi niin luultavasti en olisi kaikkia lihoiksi laittanut. Toivotaan kuitenkin hyvää tulosta!