Kamux - Kannattavuusparannusta metsästämässä (Osa 1)

Ei ole noin. Kalliokoski kertoi tuosta nimestä jossain haastattelussa. Se tulee suomen sanasta kamu. Ajatus oli jotain, että tullaan tutuiksi, tullaan kamuiksi. Joku voi kertoa tarkemmin jos muistaa mikä haastattelu tai esitys tuo oli. :slightly_smiling_face:

Ok, mutta ameriikan markkinoille ei ole tuolla nimellä menemistä. Tuskin oli aikeissakaan. :slight_smile: Hieman vaikea silti uskoa, että nimen ääntyvyys ameriikaksi on täysi sattuma :slight_smile:

Kyllä ainakin carmax varmaan jossain haastattelussa on mainittu. Mistä lie kamux nimi sitten :slightly_smiling_face: tavoite lienee olla Euroopassa vastaavassa asemassa.

1 tykkäys

Tällaisena päivänä vähän säpsähtää kun inderes.fi ylälaitaan ilmestyy omassa salkussa olevalta yhtiöltä tiedote, mutta Kamux laajentaa Joensuus hyötyajoneuvoihin :smiley:

9 tykkäystä

Katsoin Lahdessa, että näköjään sielläkin oli 2 kamuxia lähekkäin ja toinen oli hyötyautot.

lisäys: omalla Kamux Volvollani ohi ajaessa. Omat firmathan sattuu silmään.

2 tykkäystä

Jokohan tänään menisi viimein kuusi euroa rikki. Osaria odotellessa…

2 tykkäystä

pitäskö ite ostaa, jotta pääsis yli?

9 tykkäystä

Kamuxia hetken seurailleena, ja syksyllä jo melkein ostaneena täytyy todeta että tuoreen asiakaskokemuksen pohjalta on kyllä mielenkiintoisen erinomainen putiikki. Olin siis vaihto-autoasiakas ja kun itse teen myyntityötä niin kiinnitin huomiota myyjien ammattitaitoon sekä tietenkin vähintään yhtä paljon kaupallisiin ehdotuksiin.

Huomioni kiinnittyi juuri noihin kahteen kohtaan, joissa Kamux pesi lähimmät kilpailijat (mun casen kohdalla RintaJouppi, K Caara sekä jotain pieniä myyjiä). Vanhan vaihtoautoni hyvitys oli kahdesta Kamux toimipisteestä kovin, ja vaihdettavan auton pyyntihinta matalin, eli toisin sanoen erotus minun näkökulmastani houkuttelevin. Kamux oli myös ainut kuka olisi ostanut auton suoraan käteisellä (vm2008) ja sekin ehdotus suht järkevä, muut eivät huolineet suoraan autoa. Esimerkiksi K Caaraan verrattuna ehdotettujen diilien välillä saattoi olla 3-4 tuhatta euroa eroa, tuollaisen 10-15ke auton kohdalla. Se on suhteessa iso ero.

Myyjien vasteajat ja “halukkuus” tehdä kauppaa, yleinen aktiivisuus, oli myös omaa luokkaansa. RintaJoupillakin tekeminen oli ihan OK, mutta ei ihan pärjännyt siinäkään.

Kun papereita rustailtiin, ja niitä näitä puhuttiin niin myyjän kertomat myyntiluvutkin oli mielestäni suht hurjia nimeltä mainitsemattomassa toimipisteessä, vaihtuvuus vaihtoautohallissa oli kyllä kova. Hyvältä vaikutti ja asiakaskokemus oli kyllä vähintään 4/5.

Seuraavaa osaria mielenkiinnolla odotellen :slight_smile:

29 tykkäystä

Juu autokauppa on muuttunut kovasti varsinkin käytetyn puolella, internet kertoo hinnat, aivan sama ostatko käytetyn auton Hangosta tai Rovaniemeltä, hinnat ovat samat ennen pystyi saamaan eriliikkeistä kaupungin sisällä erivälirahan, nyt ei.
Siis myyjän kykyä hinnoitella vaihdokki ei tarvita siinämäärin kuin aiemmin.
Mielenkiintoista on että Veljekset Laakkonen on ollut Suomen suurin autokauppias joku aika sitten ja ovat siirtymässä juorujen mukaan kiinteistöbusinekseen.
Yrjö Laakkonenhan kyllä aloitti tonttikaupoilla metsäpuolella ollessaan varainkeruun ennen siirtymistään autokauppiaaksi.
Onko kierros tullut täyteen? Kamux puskee jo Laakkoset sivuun tältä alalta?

1 tykkäys

Laakkonen on marmoripalatsi-loukussa. Liikaa kiinteitä kustannuksia kun kympin vaihdokkeja paistattelee jäähdytetyssä autoliikkeessä läpi kesän😩. Kokemuksen mukaan Laakkosella on palvelu ollut hyvää kuitenkin aina. Ehkä kiinteistöt kiehtoo liikaa. Tuontiauto buumi rokottaa uuden myyntiä ja esim kalliit Audit ei kulje yhtään.
Osa uusia myyvistä autoliikkeistä kyllä ansaitsee YT:t. Aikansa kun on töykeä asiakkaalle ja yrittää joka kerta huollossa ryöstää ylimääräisen 500€ niin edestään löytää. Länsi-Suomesta löytyy tällainen VAG-BMW-MB-Volvo-Nissan-Honda-Renault liike.

Kamux myy kadunmiehelle sopivaa vehjettä sopivasti ja kustannustehokkaasti, vaikea sitä on norsunluutorneista kampittaa. Ei vaan pysty ei kykene!!

4 tykkäystä

6e! Köröttely jatkuu mukavaan tahtiin ylämäkeä.

5 tykkäystä

Kamux Oyj (KAMUX.HE)

Helsinki - Helsinki Real Time Price. Currency in EUR

Add to watchlist

6.02+0.04 (+0.67%)

As of 10:16AM EET. Market open.

:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: Käytetyn kyydissä, käytetyn kyydissä on niin lysthi olla :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Masse-setä, FA, setä ja seurakunta kiittävät Mäkisen Mikkoa esimerkistä ja mukaanlähdöstä sieltä 5.00 Esan pinnasta

2 tykkäystä

Menikö jotenkin näin kuitenkin :wink:
EDIT:
0. Koodari Yu

  1. inden foorumilaiset & nordnettiläiset pitkin kevättä ja kesää
  2. Mäkisen Mikko & co.
  3. Pyysingin Aki
  4. Kauppalehden ja Talouselämän uutisointi
  5. Suurempi yleisö 6e+ tasoilta :wink:
11 tykkäystä

Ilmeisesti ei saa pisteitä jos aloitti 6,06 eurosta (eli liian aikaisin!) osto-ohjelman :wink: alin mulla 5 eur, ennen mäkistä.

:slight_smile:

7 tykkäystä

Mitäpä tuota huutelemmaan mutta miellyttävä onnistuminen ollut, no ainakin toistaiseksi: Kamux all in keskihinnalla 5,03 tuossa pohjilla. Lupailin itelleni että en myy ainuttakaan lappua ennen Q3 tulosta. Sittenpä sen näkee että oliko oikeasti miten hyvä veto.

2 tykkäystä

Itse otin myös reilummin lappua tuolta 5e tasolta ja olen miettinyt joko saa osan myydä, mutta päädyin pitämään vähintään tulokseen asti. Tällä hetkellä Kamux salkun suurin omistus noin 17%. Tarkoitus osa myydä vielä tämän vuoden puolella.

Vieläkö masse kutosesta kannatta Kamuxia lisätä, nousua on kuitenkin jo 20% lyhyessä ajassa…
Autokauppa ei käy nyt kunnolla, koskee myös Kamuxia…ja Q4 on huonoin aina myös kätetyissä kopeissa.

1 tykkäys

Ai. Minä olen ymmärtänyt, että käytettyjen osalta kauppa käy. Se onkin loogista, koska uusia ei osteta.

2 tykkäystä

Masse ja seurakunta on sen verran noviisia näissä autokaupoissa, että nyt täytyy olla “näkemyksen” suhteen aika varovainen. Savolaisittain voisi sanoa kuutosen lisäykseen, että “suottaapi kannattaa tai sitten ei” :slight_smile:

Toki, jos haluaa tukea seurakunnan kurssinousua, niin ei muuta kuin ostotarjousta sisään vaikka jollain 6.04 eerolla :slight_smile: :slight_smile:

Masse-setä, FA, nyt näyttää kovin hyvältä :red_car::red_car::red_car:

1 tykkäys

Kyllä myös käytettyjen rekisteröinnit on vajaan 10% pakkasella ja kun tuontiautojen tuo paljon yksityiset itselleen, niin autokauppojen käytettyjen myynti on yli 10% pakkasella.
Toki Kamux voi uida vastavirtaan aktiivisten myyjien toimesta.
Yleensähän merkkiliikkeiden autokauppiaat ei ole kiinnostuneita kuin helpoista kaupoista, eivät myy mitään, heiltä lähinnä ostetaan!

1 tykkäys