Kamux - Kannattavuusparannusta metsästämässä (Osa 1)

Varmasti etsivät uutta sijoitettavaa, mutta pääomasijoitusmarkkina on aika kuuma ja hyviä ostokohteita voi olla vaikea löytää. Intera on nyt kuitenkin myös saanut ihan hyvät cash-outit Silmäasemasta, Nohosta ja Kamuxista mitkä pitäisi saada sijoitettua. Haluavatko he vielä lisätä käteistä vai riittäisikö tämä tällä erää?

Interalla on niitä lappuja sen verran, että siinä hetki menee. Viimeksi tuntui riittävän joku 5 e hinnaksi? Sen varmasti huomaa, kun heiltä alkaa lappua lähtemään. Q1 tuloskin kerkeää varmaan tulla. Jos Kamux raksuttaa eteenpäin ja Intera myy, nii hyvä ostopaikka, mitä kytätä, ellei kurssi kerkeä kohota sitä ennen. Siihen mennessä kerkeää keräämään vähä sijoitettava.

1 tykkäys

Sain viimein aikaiseksi katsoa Q4 webcastin. En oikein tunne toimialaa ja olen seurannut hommaa enemmän lukujen valossa, mutta mulle jäi kuva, että bisnes elää operatiivisen toiminnan tehokkuudella, prosessien hinkkaamisella ymv. “tylsällä grindaamisella”. Ja Kalliokosken puheista sekä tuloksen kehittymisestä päätellen tässä on onnistuttu erittäin hyvin, josta taas voi päätellä, että toimiva johto on todella hyviä tässä hommassa.

Entä sitten? Alalla on matala kynnys uusille toimijoille ja uhkakuva on aina sama, että kilpailu kiristyy ja syö katteet pois. Minusta on alkanut vaikuttaa siltä, että Kamuxin kanssa ei sittenkään ole ihan niin helppoa kilpailla. Mikäli tulkintani on oikea, niin potentiaalisten kilpailijoiden pitäisi olla poikkeuksellisen hyviä yllä mainitussa väsymättömässä optimoinnissa, joka ei todellakaan yksinkertaisuudestaan huolimatta helppoa.

t. Webcastin jälkeen taas hieman entistäkin luottavaisempi Kamuxiin.

12 tykkäystä

Saksan verkosto laajenee: Käytettyjen autojen kauppaan erikoistunut Kamux laajentaa myyntiverkkoaan Saksassa | Kauppalehti

16 tykkäystä

Hämeenlinnalainen perheyritys avaa uuden myymälän Lübeckiin ensi kesänä.

Mitähän kauppalehden Kamux-artikkelin kirjoittaja tällä ajoi takaa?

@mskomu Hyvin samanlaiseen johtopäätökseen päädyin itse “tylsästä grindaamisesta”. Kamuxin liikevoittoprosentti ei ole huikea. Kalliokosken sanoin, business on varaston kiertonopeus*kateprosentti. Tähän väliin iskeminen ei taida ollakaan yksinkertaista. Lisäsin Kamuxia osavuosikatsauksen jälkeen.

4 tykkäystä

Eeppistä volaa markkinoilla tänään. Aamulla kun oltiin +5,5% kohdilla ehdin jo harmitella etten lisännyt Kamuxia perjantain kuopista mutta niin vain sekin lyhyeksi jäänyt pomppu laski jo nollaan.

Tämähän on parempaa viihdettä ja tunteiden vuoristorataa kuin Valioliigalla on tarjolla! :star_struck: :cold_face: :hot_face: :partying_face:

1 tykkäys

Lisäsitkö nyt?

Yritin, laitoin pilkin kasiin, mutta ehti jo pompata +1,75% samalla kuin tuota kirjoitin :stuck_out_tongue:

sorry off-topic, mutta kannattaa pyrkiä tilaan jossa pörssin liikkeet tai omat toimet eivät aiheuta tunteita suuntaan tai toiseen.

Älkää olko huolissanne. Pörssit vatkaa nyt siihen malliin että pari prosenttia voi mennä yhdellä osakeella vartissa. Jos haluaa kyytiin niin vahva näkemys tämän hetken pohjasta hinnalle, pilkki sisään ja sitten odottelemaan kun panikoija iskee koukkuun. Itse päästin loput Kamuxit vapauteen aamun “+5%” ääliöpompusta ~8.38 ja katselen selvästi alta kasin pilkkiä kunhan tämän viikon trendi alkaa hahmottua. Jos karkaa niin sitten karkaa. Vielä ei maailmasta ole ostettavissa olevat osakkeet loppuneet…

1 tykkäys

Joko se intera myis nii pääsis ostoksille :grin:

2 tykkäystä

No eihän tämä kummemmin liikuta osto/myyntipäätösten suhteen, leikki leikkinä. Mielenkiintoisia aikojahan tässä eletään joten pieni liioittelu sallittakoon. Mutta joo offtopikiksi menee.

Luotto Kamuxiin ei vähene näistä heilahteluista. Tulos ei niistä miksikään muutu ja tulevaisuus vaikuttaa tänään yhtä hyvältä Kamuxin suhteen kuin perjantaina tai viikon kuluttua. Katsotaan jos Intera ja Corona saa hinnan painettua vielä alemmas niin saa tankattua lisää. Jos ei, kelpaa niinkin.

Tosin voisiko joku selventää tuota Interian roolia. Mitä ajureita heillä on myydä? Ja kuinka suuren osan omistuksistaan myisivät?

2 tykkäystä

https://interapartners.fi/fi/ajankohtaista/intera-on-myynyt-osan-kamux-oyjn-osakkeistaan
Tilanne joulukuulta.

Toivottavasti myyvät könttänä jonnekin sen sijaan että pumppaavat pikkuhiljaa pörssin kautta. Vaikka menisi jonkin verrankin alle kurssin niin luulen että tulisi vain Todella lyhytaikainen dippi vs. jos tekevät ”katon” kurssinousulle myymällä vähitellen

Itselläni Kamux härskissä ylipainossa ja alunperin ajatus oli keventää tällä viikolla. Nyt kuitenkn olen huomannut että Kamuxissa on selkeää ostopainetta ja tullut siihen tulokseen, ettei ole mitään järkeä lähteä spekuloimaan milloin myynti tapahtuu. Siinä jää helposti kyydistä :red_car:

6 tykkäystä

Itsellä kanssa painoo raakasti kamuxilla torstaina tankkasin lisää 5946kpl.

12 tykkäystä

Elbullerolla onkin näköjään kunnon panokset ostoihin ei mitään nappikauppaa :sweat_smile:

8 tykkäystä

:clap:

1 tykkäys

Tähän mun 6.pv tammikuuta viestiin ollaan vastaamassa, Lubeckiin Kamux avaa liikkeen ja siitä ei ole laivaan ku vartin veto… hyvä paikka.

3 tykkäystä
2 tykkäystä