Tämä oli hyvin sanottu, että nautitaan osakkeen omistajina siitä, että rahaa myydään kovalla korolla.
Minua on aina ihmetyttänyt, kun täällä osakkeenomistajat ihmettelee ja marisee, että on kovat korot!? Mitä sitten, eihän se heiltä ole pois, päin vastoin.
Jos katsotaan kovimmat tulokset tehneitä ketjuja: Kamux, saka, rinta-jouppi, niin kaikki myy käytettyä korolla 5.9-6.9%, koska tänä päivänä autoa vaihtamalla ei tehdä rahaa, päin vastoin. Tämä on elintärkeää ja ei monetkaan ostajat katso korkoa, vaan kk erää pystytäänkö maksamaan. Toki varmasti täällä kaikki kiinnittää autokaupassa tällaiseen huomiota, mutta ei he joita ei prosentit kiinnosta. Heitä vain kiinnostaa sopiiko kk erä omalle kukkarolle ja paljonko omasta saa vaihdossa.
Ainakin ennen oli Kamuxilla, että myyjää saa laskea korkoa 2.9% asti ja jos 1.9% pitää mennä, niin päällikön puheille. Toki koronan aikana korot on autoliikkeille päin myös noussut, onko sitten vaikuttanut millä myyvät ulos, en tiedä.
Muistaako joku tai avataanko yleensäkään raporteissa paljonko kamux tekee rahaa lisämyynneillä vrt koko tulokseen = onko pelkän auton vaihtaminen vielä Kamuxilla kannattavaa?
Naapurista kuuluu. Bilian käytetyn auton kauppa on Q3:sen aikana ollut kovempaa kuin osasivat olettaa.
Bilia expects to report operational earnings for the third quarter 2020 that are higher than last year and significantly above market expectations.
Bilia’s operational earnings has so far during the third quarter been impacted more positively than expected by a strong demand for used cars. Bilia’s operational earnings for the third quarter 2020 are expected to amount to between SEK 340 M to SEK 360 M, compared with SEK 280 M for the third quarter 2019. The demand within the Service business has remained on a good level during the third quarter. Government support for furloughing has been used to a very limited extent during the third quarter and support recognized as income are of minor amounts. There is no support for furloughing recognized as income for Sweden.
The figures are preliminary and not audited by Bilia’s auditors. Complete information will be reported as part of Bilia’s ordinary interim report on October 28 2020.
Niin Masse kyllä Kamux kertoi jo ko. asian huomioon otetun.
Heidän tuomista autoista Suomeen on 25% jo vaihtoehtoisia, eli hybrid tai täyssähkö/kaasu jne…
Uudenkaupungin tehtaalla vaan tehdään käsittääkseni kahta nyt hyvin myyvää Mersun hybridiä ja siksi työtä riittää, eli GLC ja A-sarjan HB korimallin ladattavia.
Uskon, että Kamuxilla kun johdetaan datan kautta, niin ostoporukka jo ennakoi tulevaa muutosta.
Asiakkailta tulevat vaihdokit ovat sitten pääsääntöisesti bensa/dieseleitä vielä pitkään…
Ajattelin vähän tuoda omia kokemuksia esiin entisenä automyyjänä (lyhyen aikaa kylläkin). Kokemuksesta voin sanoa,että harva asiakas korkoon hirveästi keskittyy. Kuukausihinta katsotaan sopivaksi ja sillä mennään. Nämä asiakkaat jotka korkoihin kiinnittää huomiota niin sanovat kyllä hyvissä ajoin,että hakevat rahat omasta pankista.
Toki hyvät korkotarjoukset tuovat asiakkaita. Mutta yleisesti ottaen autotkin on hinnoiteltu niin,että niissä on korkeat pyyntihinnat. Jotenkin ne eurot aina asiakkaalta otetaan. Kamuxin autot on kuitenki järkevästi hinnoiteltu markkinoille. Eikä näissä ylimääräisiä euroja ole. Toki aina joistakin yksilöistä jää korkeampi kate kuin toisesta. Jotkut autot vaan saadaan paremmin ostettua sisälle.
En ollut Kamuxilla myyjänä, mutta jo tuolloin n. 5v sitten pidin kamuxin toimintaa hyvänä ja nykyaikaisena. Työskentelin itse vanhat perinteet omaavassa autoliikkeessä. Myytiin myös uusia autoja ja johtamiskulttuurikin oli suoraan 80-luvulta. Liikkeemme oli melko lähellä kamuxin liikettä, joten tuli myös nähtyä heidän myyjiä. Kaupan nälkäinen ja nuorekas työyhteisö oli niillä. Monesti mietinkin kun olis hienoa olla siellä töissä,mutta päätin kuitenkin itse siirtyä täysin uudelle alalle.
Tärkein huomio kuitenki oli se,että jos en saanu itse kauppaa clousattua ja asiakas sano, että käy vielä nopeesti kamuxin valikoiman katsomassa niin se kauppa meni siinä. Sen verran hyvää myyjää heillä oli,että ei ne enään mun juttusille tullu kun sinne lähtivät😎
Kamux pienenä osakkeena liikkuu yleensä aina enemmän kuin indeksi ja indeksi on melkein -3% sekin, joten ei tässä mitään dramatiikkaa ole. Vielä ollaan korkeammalla kuin viime keskiviikkona, joten kannattaa vain ihan rauhassa istuksia kyydissä mukana
Kamux “peeri” Carvana ennakoi tänään ennätys Q3:sta ja Goldmanilta upgreidaus:
Carvana (NYSE:CVNA) expects to achieve company records in performance across several important metrics (Revenue, retail units sold, gross profit per unit and EBITDA margin) in Q3 2020.
Joku voisi kertoa Carvanaan rahaa kaataville WSB miehille että täällä Suomessa löytyy pörssistä tämmöinen Euroopan Carvana joka on juuri aloittamassa euroopan valloituksen ja on SELVÄ TENBAGGERI post-corona -markkinassa!
Kamuxin kilpailijan Lite Bättre- mainokset osui taannoin silmään. Ihan hauskoja pätkiä. Pitäisikö Kamuxin myös joskus (yrittää) lievittää mainoskamppanjan avulla sitä vähän kyseenalaista mainettaan?
DNM haluaa ilmeisesti Kamuxeistaan eroon. Taisivat olla yksi suurimpia ostajia Interan myynneissä. Myyneet kuukauden sisään 1,8M€ edestä osakkeita. Lisäsin taas tuohon hintaan 9,39€. Tulossa kuitenkin todella hyvä kvartaali.
Hiljaista ollu täällä ketjussa. Pistetään semmonen pähkinä purtavaksi, että mikäköhän tarkoitus tällä yksittäisen Sunnuntain aukiololla on?
Ite oon aiemmin kuullut hyviä syitä miksi EI olla Sunnuntaisin auki.
Tässä avaus kysymyksiä.
Halutaanko Q3 loppuun joku erityisrutistus ja tehdään superqvartaali?
Onko tulossa joku isompi autonippu ja myydään tavaraa alta pois?
Näkyvyyttää?
Heittäkää ajatuksia ja jos jollaki varmaa tietoa niin sehän ois parasta.
Näitä sunnuntain aukioloja on ollut empiiristen havaintojeni perusteella ihan vakiona kvartaalien viimeisinä viikkoina, joskus useamminkin. Ei ole siis mitenkään poikkeava toimintatapa tämä, mutta eiköhän tällä jotain tekemistä sen kanssa ole, että halutaan varastoa “siistittyä” ennen kvartaalin loppua. Näin siis arvelisin, mutta tiedä en mitään
Niin Ruotsissa ja Saksassa on monet liikkeet normaalistikin avoinna sunnuntaisin.
Suomessa vähän laiskotellaan, olisivat vaan auki silloin kun ihmisillä on aikaa autoihin tutustua.