Tekninen analyysi ja treidaus -opiskeluketju

Mikä indikaattori sulla nyt tarkaalleen on käytössä. Huomasin saman ongelman omassa näkymässä.

1 tykkäys

Ihan toi eka Built-ins volume. Sitä en muista mikä tätä ennen oli jossa ei toiminut

volume

2 tykkäystä

Sain muuten tuon Infrontin toimimaan. Nordentin kautta avaaman infront web trader-> Infrontin nettisivuille, sieltä auki infront mobility ja download the infront web app.
Tämä ei siis alkanut lataamaan mitään vaan avasi saman näkymän selaimeen kuin nordnetin kautta.
Jos taas yritti tehdä saman ilman, että ensin avasi nordnetin kautta inforntin, kysyi käyttäjä tunnusta ja salasanaa – eikä toiminut samat kuin NON. Suhteellisen monimutkaista, mutta toimii.

Latoin kyllä Nordnetille asiasta kyselyä, mutta ei vielä vastausta…

1 tykkäys

Mulla sama ongelma kuin sulla Otto. Web traderin välittäjätilastohistoria ei toimi.

Ping @Aston_Livingstone. Sun oon joskus nähnyt laittavan screenshotteja välittäjähistoriasta. Saako udella mitä palvelua käytät?

Kun renkuttaa niitä ikkunoita ees taas niin välillä toimii

1 tykkäys

Jos tarkoitat kaupankäyntitilastoja, niin trader.di.se

Elikkä esim kamuxin osoite:

Oikean osoitteen saat haettua täältä: Bygg portföljer och bevaka dina aktier, fonder och värdepapper - Di Portfölj

valitse Helsingfors ja katso yhtiön kohdalta mitä selaimen osoiterivi sanoo: Esim Ahlstom-Munksjölle pitää vaihtaa tuohon kamuxin osoiteriville loppuun 1084755

Tämä on sellainen palvelu, että täältä ei näy mielestäni jotkin instikkamyynnit… jos menee “tiskin alta”.

5 tykkäystä

Aiemmin toimi tämä, mutta silloinkin näytti joskus ihan outoja lukuja. Nyt en saanut toimimaan.

Antaa selaimen kehittäjäkonsoliin jonkun virheen kun koittaa valita jonkun aikajakson. Joku bugi se on tossa softassa.

Kiitos paljon! Tällä mennään jatkossa :slight_smile:


Laitoin vielä tosta Inforntista Nordnetin aspaan viestiä. Ollut aika kauan rikki ja tohon tuli jo yks päivityskin välissä eli varmaan mennyt Infrontin päässä jotenkin tutkan alta.

2 tykkäystä

soitin myös sinne ja web traderista saa suoraan lähetettyä vikadiagnostiikkaa infrontille. Neuvoivat nordnetilla tekemään näin. Tehkää myös muut niin saavat dataa riittävästi.

webtraderin sivulla missä vika on päällä oik ylänurkka 3 pistettä ja sieltä postia asiakaspalveluun. valitse alhaalta sin ruutu: ilmianna se.

1 tykkäys

Tipautin sinne myös! :+1:

2 tykkäystä

Jos te seuraatte reaaliaikaisesti vaikka öljyä ja sp500 tämän kautta niin mitkä instrumentit esimerkiksi Nordeassa on sellaisia joilla on hyvä käydä nopeaa kauppaa?

Toinen kysymys vielä:

Katselin että öljyn hinta nousee mukavasti mutta Suomalaiset kauppapaikat ovat kiinni. Mitä kauppapaikkoja suomalaiset öljyllä treidaajat käyttää että pääsee aina ostamaan ja myymään kun markkina on auki?

Voi olla joillekin selvä asia mutta laitan tähän nyt vinkiksi hyvän keinon etsiä volatiilinen osake jolla tehdä kauppaa. Nimittäin marketwatchista löytyy stock screener jenkkiosakkeille. Sinne kun laittaa hakuehdoksi esim. “Up in price 10 % or more” ja muita haluamiaan ehtoja, niin löytyy päivän rakettiosakkeet. Voi sortata esim pois ne joissa liian pieni market cap, joka heti helpottaa etsimistä. Valitsee tietenkin listalta sellaiset joissa tarpeeksi vaihtoa. Alla kuva jossa sortattu volan perusteella eiliset nousijat. Luulen että tulen itse tätä ainakin käyttämään jatkossa. Ehkä pörssin auettua kannattaa suorittaa uutta hakua (nyt listassa näkyy eilisen nousijat)
screening results

4 tykkäystä

Ne kenellä on TradingView käytössä, sieltähän löytyy todella monipuolinen Stock Screener (kaikille markkinoille, jonne pääsy).

8 tykkäystä

Mulla olis mutta en ole huomannut. Täytyykin vielä vissiin syventyä enemmän siihen :smiley:

Edit: Voi juma, tuollahan on tosiaan kaikki mitä kaivata voi! Eikä tuo Tradingviewin screeneri mitenkään piilotettu näemmä ollut. En vaan nähnyt “metsää puilta” kun en osannut aiemmin kaivata tällaista :slight_smile:

Edit2: Tässä vielä linkki Tradingview screeneriin. Pääsee näemmä kirjautumattakin kokeilemaan jos ei ole tunnuksia tehnyt

3 tykkäystä

Tradingview kysymys: Kun piilotan long position työkalun, niin mistä sen saa takaisin? Vasemmalta alakulmasta kun painelee silmää (hide all drawing tools) ei ainakaan palauta.

Olen siis piilottanut työkalun klikkaamalla itse työkalun kohdalta “hide” ja sitä en saa kumottua. Jos alunperinkin piilottaa piirrokset vasemman valikon alareunasta, niin sitten kyllä palautuu.

1 tykkäys

Ctrl+Z ?

1 tykkäys

Juu objekt treestä löytyi :+1:. Toi Ctrl+z autta vaan jos ei ole välissä tehnyt muita muutoksia jota ei halua palauttaa kanssa

Ihan vain mielenkiinnosta tuli tsekattua myös enemmän Aasian suunnalla suosittu Indikaattori nimeltään “Ichimoku cloud”. Siinä on paljon kaikenlaista kuvaajaa piirrettynä suoraan kurssikäyrän päälle, joka tekee siitä hieman sekavan. Käyrät on kuitenkin ymmärrettävissä, sillä ovat lähestulkoon vain erilaisia liukuvia keskiarvoja. Otin siitä pois kaiken muun mutta jätin jäljelle tuon “pilviosuuden”. Pilvi toimii jatkuvasti muuttuvana vastus/tukitasona riippuen kummalla puolella ollaan, ja sitä vahvempi tuki/vastus mitä paksumpi pilvi. Jos ollaan pilven sisällä, niin silloin ollaan “turbulenssissa” ja selviä tukia tai vastuksia ei silloin ole (jos nyt hälpitään paksun pilven reunaa, niin kyllä se silloin vähän kumminkin antaa suuntaa). Luulisi jos tämä on enemmän käytetty Aasian suunnalla, niin koko Ichimoku toimii parhaiten sikäläisiin osakkeisiin mutta huomasin kuitenkin että pilven avulla voi kuin voikin hieman kartoitella erilaisia vastuksia myös meikäläisiin osakkeisiin ilman että tarvitsee piirrellä itse mitään. Kyllä se ainakin suuntaa tuntuu antavan mutta koska sitä ei (tietääkseni) kauheasti Suomessakaan käytetä, niin se ei välttämättä aina päde yhtä hyvin kuin itse piirretyt viivat.

Esimerkkinä Outokummun kurssi minuuttitasolla. (punainen viiva ei kuulu Ichimokuun)

5 tykkäystä

Olen kerran katsonut tällaisen läpi, henkilö käyttää tätä ainakin Forex:illa (mitä olen ymmärtänyt). Tästä löytyy TV:stäkin versioita.

Se on vähän pidemmälle viety muoto cloudista ja sen käyttöperiaatteetkin on poikkeavia ja mahdollisuudet moniulotteisempia.

Joskus olen kommentoinut, että erilaisia työkaluja on yllättävän paljon ja kannattaa itse hakea sellaisia, jotka tuntuu hyvältä ja toimii itse käyttämissään aikajänteissä ja kohteissa. Esim. valuuttatreidaus poikkeaa paljon osaketreidauksesta. Työkalujen ymmärrys pitää olla hyvin hallinnassa, muuten ei hyvä seuraa.

Jos alat löytämään tästä Ichimokusta hyviä kokemuksia, kerro ihmeessä täällä. Nämä on aina mielenkiintoisia juttuja, jos löytyy oikein käytettynä uusia apuvälineitä.

5 tykkäystä

Olen nyt lyhyen aikaa pitänyt Ichimoku pilvikuvaajaa auki yhdessä EMA50&200 käyrien kanssa ja näin alustavana mielipiteenä sanoisin, että molemmat yhdessä täydentävät toisiaan ja kumpikaan ei voi täysin korvata toista. Etuna Ichimoku pilvessä se, että se piirtyy jonkun matkaa tulevaisuuteen, jota ei EMA käyrät tee.

Isompia johtopäätöksiä en vielä pysty vetämään mutta toistaiseksi näen sen hyvinkin potentiaalisena työkaluna. Luotettavuutta syö hieman se ettei Ichimoku ole yleisesti käytössä esim. Suomi osakkeissa, jolloin se ei ole yhtä itseään toteuttava kuin EMA käyrät. Kaikesta huolimatta kun kurssidataa selailee, niin aika hyvin tuo pilvi kyllä pääpiirteittäin toimii.

2 tykkäystä