Kannabisosakkeiden analyysiketju

Sano muuta, en ole nähnyt, että löytyisi USA:n ulkopuolelta näitä.

Itse saan yleisimmät uutiset linkattuna, joten en joudu juurikaan itse näitä etsimään. Ohessa muutama osoite, mitkä minulla bookmarkissa:

5 tykkäystä

Jep kiitti :slight_smile:

Ellen nyt aivan väärin muista, joku kanadalainen toimija ilmoitti viime viikolla aikovansa perustaa jonkunlaisen kannabis-ETF:n Saksaan — vai olikohan se sittenkin Hollantiin?

1 tykkäys

Päivänpäätteeksi nopea kommentti APHA:sta ja ylipäätään sektorista. Neljäs peräkkäinen nousupäivä ja bull-volume oli suurinta lähes pariin kuukauteen (APHA). Signaaleja viikkotason suunnanmuutoksen mahdollisuudesta.

2 tykkäystä

https://finance.yahoo.com/news/aphria-inc-announces-third-consecutive-110000189.html?.tsrc=rss

4 tykkäystä

Apha.
Itse odotin huonompaa. Kiva, että olin väärässä ja sentimenttiin nähden tää on torjuntavoitto. Huh.

2 tykkäystä

QtQ -4%, avg ennuste liikevaihdolle oli vissiin 130M

Premarket ei näytä enää niin ruusuiselta. No odotellaan ja lisäillään sitten myöhemmin.

Positiivinen vastaanotto +42% tänään, poks kupla puhkesi taskuun? :money_mouth_face:

2 tykkäystä


Senttikerho kauas karkaa…

1 tykkäys

Hyvä jos saadaan nousuun. Pitkä matka kuitenkin ollut ostella mikäli on tuolta kympin tasoilta lähtenyt alentamaan keskihintaa odottaen osakkeen nousevan painovoimaa uhmaten

1 tykkäys

Miksi ostaa putoavia puukkoja?

1 tykkäys

OS bounce :wink: Ok, kelvoton vitsi tähän yhteyteen, pahoittelut :smile_cat:

Vakavasti puhuen, hyvin usein putoavan puukon ostoon ei ole mitään hyvää syytä. Käytännössä jos eksyy putoavia puukkoja ostamaan, niin silloin käy osakekauppaa “toivon” strategialla, ja toivo tunnetusti ei ole strategia, niin kuin @Juha_Kinnunen on sanonut. Tietenkin jos on jostain hyvin erityisestä syystä usko jonkin yhtiön fundamentteihin ja niiden kehitykseen, niin ei putoavan puukon ominaisuus sen ostoa estä, mutta silloin itselle ainakin heräisi monta kertaa yöllä kysymys: Tietääkö markkina jotain, mitä minä en tiedä?

1 tykkäys

Ei siinä aina edes fundamentit auta, kun sijoittajan rahat loppuu ja yrityksen käänne ei vaan tapahdu.
Bag holderilla.

1 tykkäys

Sekin on totta, mutta tuossa on oikeastaan ainakin intuitiolla paljon vähemmän mitään johdonmukaisuuksia pääteltävissä, koska yhtiöiden fundamentit ovat aina niin erilaiset. Every case is different in its own unique way :slight_smile:

Olen ostanut montaakin firmaa laskeviin kursseihin ja keskimäärin tässä onnistuen siten, että sain varmasti paremman hinnan kuin olisin lähtenyt spekuloimaan milloin markkinat lopettavat myynnin

Toisaalta näkemys yhtiön liiketoiminnasta on syytä olla oikeassa. Muuten kannattaa unohtaa koko homma

Miten se on mahdollista? Keskimäärin se ei nimenomaan onnistu.

En minä tiedä. Keskimäärin suurin osa sijoittajista häviää markkinoille, mutta olen kyllä itse pärjännyt paremmin viimeiset 15 vuotta. Jos nyt olen keskimäärin onnistunut välttämään ne Nokiat ja Nordeat ym niin sillä pääsee jo pitkälle