Kesko - Kaupan alan osaaja

Taisin siis kirjoitella hieman epäselvästi, pahoittelut siitä. Tarkoitukseni ei ollut tehdä pelkkää kanta-asiakas-prosenttivertailua. Vaan huomioida, että kanta-asiakasjärjestelmistä 2 tärkeintä hyötyä:
• data & markkinointiluvat
• asiakasedut, jotka sitouttavat joko bonuksina tai tarjouksina.

Ja Keskon Plussa ei ole kokonaisuutena niin kilpailukykyinen asiakaseduissa kuin S ja L. Ja se pienempi kilpailija tuli mukaan KA-kisaan vasta vuosi sitten.

4/5 tarkoitin, että tuollaiset 14%-20% palautusprosentit ovat jo varsin poikkeuksellisia ja sellaisia, että yhä useammalle selkeä kannustin keskittää suurin osa perheen ostoista. Sitten täydennykset muualta. Kuten sanoin, pian kuullaan miten Lidl onnistui. Ensimmäisen täyden vuoden performanssia KA osalta ei ole vielä Lidliltä kuultu.

1 tykkäys