Ei se ole mikään joko-tai-tilanne. Tarkoitus on nimenomaan luoda parempi hintamielikuva ja samalla kasvattaa euromäärää, jonka asiakas kauppaan jättää. Karu totuus on, että ihmiset ovat aika huonoja mihinkään kovin tarkkaan ja laajaan hintavertailuun paitsi joidenkin yksittäisten tuotteiden kohdalla, jotka saattavat vaihdella sen mukaan miten mediassa niistä kirjoitetaan (vrt. kahvin tai suklaalevyn hinta). Veikkaan että suurimman osan tuotteista kohdalla hinta-arvio saattaa heittää kymmeniä prosentteja.
Mutta vaikka hintamielikuva on äärimmäisen keskeinen asia ja Kesko yrittää sitä taklata, ei se siinä ole vielä kunnolla onnistunut ja markkinaosuus on laskenut. Uskon että Keskon kohdalla se laskee nimenomaan hintamielikuvan takia. Ja mielikuvan murtaminen on ison työn takana.