Keskustelua välittäjistä

Kaikki hyviä pointteja ja tosiaan riskit on meilläkin tiedossa. Menee vähän ohi aiheen, mutta tosiaan riskit on näkemyksemme mukaan erittäin suuret, luokkaa 60%-80% takavarikolle, konkursseille tai jäädyttämiselle. Toisaalta taas näkisin, että pörssin auetessa joissakin yhtiöissä tuottopotentiaali tulee olemaan niin suuri, että olemme valmiita kantamaan riskiä hyvin pienellä (noin 1%) painolla salkussamme.

2 tykkäystä

Mulla on usein ollut ongelmia päästä mobiilivarmenteella (palvelun tuottaa Telia, varsinainen laadun tae…) Nordnetiin. Olen valittanut näistä useamman kerran Nordnetille, ja vastauksena on ollut jotain höpöä, ettei ole isompia ongelmia tiedossa.

Jos jotain merkitystä, liittymäni ja mobiilivarmenteeni on DNA:lta.

Muokkauksen syy autocorrect ja ikuiset typot.

1 tykkäys

Jeps, itsellä nyt kolmatta päivää en pääse Nordnettiin ja Telia selvittää asiaa… Jos onnistuisi kohtuullisin kuluin niin siirtäisin sijoitukseni pois Nordnetistä, kun vain yksi turvallinen kirjautumisvaihtoehto käytössä, joka temppuilee. Pelkän salasanan takana säästöjen pitäminen ei houkuttele… Uutta rahaa en enää Nordnettiin siirrä ennen kuin tämä asia on kunnossa.

Eipä toimi OP:lla tänäänkään…

1 tykkäys

Soitin OP:hen ja heillä eilen ja tänään aamulla ollut ongelmia.
10:30 alkoi menemään toimeksiannot läpi tänään ja kuulemma eilenkin aika nopeasti saivat korjattua.
Toimeksiannot jotka on tehty häiriön aikana eivät mene ollenkaan läpi.
Pikkusen syö miestä etenkin eilinen kun olisi tehnyt toimeksiannoilla kahden viikon palkan.

2 viestiä yhdistettiin ketjuun: Kysy & vastaa -ketju sijoittamisesta

Tätä mietin itsekin. Nythän esim vaihdetuimmista venäläisistä osakkeista on sulanut karkeasti 30-50%, ja luultavasti tulee vielä sulamaan nykyisestä arvostaan sen +50%, jolloinka pienilläkin sumilla voisi päästä suht härskeihin tuottoihin tulevaisuudessa kiinni? En usko, että kaikki suurimmat venäläiset yritykset kuitenkan konkkaan menee. Eikö tämä ole suht nobrainer lyödä vähän pätäkkää venäjälle, jos tosiaan joku välittäjä vaan löytyy ja käytännön asiat hoituu?

No ei.

Poliittinen riski pitää myös huomioida. Venäjä voi asettaa rajoituksia ulkomaisten omistajien myynneille, ostoille, osingonmaksulle tai rajoittaa valuutan myymistä tai keksiä muuuta ”mukavaa”.

1 tykkäys

Lyhyesti: omasta mielestäni on, mutta vain hyvin pienellä painolla, ottaen huomioon kaikki nuo riskit ja niiden melko todennäköinen realisoituminen. Kaikki tämä toki riippuvainen siitä mihin hintaan näitä yhtiöitä saa, jos niitä vielä ulkomaalaiset sijoittajat pääsevät ostamaan.

Laitoin tämän kysymyksen jo tuonne toiseen ketjuun, mutta tämä lienee parempi ketju kun IB:stä on kysymys.

Olen testaillut Nordnetin sertifikaatteja nyt parin viikon ajan hyvällä tuloksella. S/L puuttumisen vuoksi riskit vaan kohtuullisen isot, joten onko foorumilaisilla tietoa onko sertifikaatteja saatavilla muilla välittäjillä, lähinnä Interactive Brokersilla, jonne olen suunnitellut siirtyä?

Jos on niin, miten voin tietää voiko tappiolliset treidit vähentää verotuksessa kuten Nordnetin tapauksessa ainakin on puhuttu?

Itsellä kyseessä päiväkauppa indekseillä, DAX ja SP500.

Aikoinaan Lepikön treidaushaastevideot katsottuna ja siinä pisti silmään kuinka hän sai Drag and Drop liuttaa S/L tai Profitin kiinni kätevästi. Se oli jokin kolmannen osapuolen softa ja missä lie tili.

Olisi aika kunkkua verrattuna tuohon nykyiseen malliin, missä käsin pitää arvata missä S/L saisi kiinni. Profitin kanssa se nyt ole just niin tarkkaa, mutta tappiot olisi kiva pitää minimissä.

Mä ostan microfutuureja. Niillä voi käydä kauppaa kuin osakkeilla ja aina kun futuuripörssi on auki. Tappiot voi vähentää verotuksessa

Edit tuossa ei ole DAXia mutta löytyy siitäkin pienempiä ja suurempia futuureita

1 tykkäys

Kiitos! Nuo on mulle ihan uusia tuttavuuksia. Saako niitä vipukertoimilla?

Joo yhdellä pisteellä on erilaisia arvoja futuureista riippuen.Kannattaa tutustua huolella ennen kuin ostaa

Loistavaa, suuret kiitokset. Itsellä on edelleen paperitili IB:ssä ja oikeat kaupat tehnyt vielä Nordnetissä. Jotenkin se tietokoneelle asennetun TWS applikaation käyttöliittymä on pahuksen epäselvä, eikä oikein ole edes huvittanut tehdä sillä kauppaa kun vaikuttaa niin monimutkaiselta.

Kaikki testikaupat olen tehnyt normaaleilla osakkeilla toistaiseksi ipadin applikaatiolla. Mutta joo nyt kun katsoin sieltä MES tickerillä, niin hukun eri vaihtoehtoihin :slight_smile: Pitää tutustua ajan kanssa.

Mulla on toiminut nyt aika pitkään ongelmitta, käytössä Elisan yritysliittymä. Mutta aina kannattaa valittaa, jos tulee ongelmia tuon kanssa. Ei sitä luotettavuutta muutoin paranneta.

Nordnet on nyt parisen vuotta lupaillut uusia 2FA-tapoja, mutta mitään ei näy eikä kuulu. Voisin taas laittaa sinne kyselyä aiheesta.

2 tykkäystä

Harkitsen tilin avaamista IB:lle, että pääsen käsiksi NEO pörssiin. Tarkoitus ostaa pitkäaikaiseen holdiin muutamia lappuja.

Onko IB:llä joku kiinteä kk-maksu? En ainakaan hinnastoa selatessa löytänyt sellaista.

Ei ole. Ennen oli.



1 tykkäys

Näkyykö kellään muulla Nordean kaupankäynnissä, ettei tietyillä osakkeilla voisi käydä kauppaa? Mulla on muutama osake merkitty tuolla tavoin, enkä oikein keksi mitään yhteistä tekijää niiden välille. Embracer, Gofore, Regeneron nyt ainakin.

1 tykkäys

Täällä sama, noin puolet lapuista on “Buy” ja “Sell” -nappulat pois käytöstä. Haluaisin uskoa, että korjaantuisi huomiseksi, vaikkei tarkoitus olisikaan huomenna isoja liikkeitä tehdä. Nordealla kyllä muutaman kerran aiemminkin ollut sunnuntaisin jotain säätöä ja hommat näyttäneet hassuilta.

Piti tuossa jo ottaa varalta screenshottikin, että voi aamulla tarkistaa, että ei oo nähnyt unta.

1 tykkäys

Itsellä oli myös joidenkin osakkeiden kohdalla ko. painikkeet pois käytöstä. Mobiilipankin kirjautumisnäytössä näkyi kuvan tiedote, joka ei tosin koske osakekauppaa, mutta voisiko mahdollisesti liittyä asiaan :thinking: