Keskustelua välittäjistä

Itsellä on AOT:t niin Osuuspankissa kuin Nordnetissäkin. OP:ssa sen takia, että onnistuu pienetkin kaupat kotimaahan prosentin kuluilla. Nyt kuitenkin Osuuspankin järjestelmät ovat kohdallani olleet hieman sekaisin. Osuuspankissa ei tosiaan ole varat heti tilillä käytössä osakekaupassa, vaan vasta kahden kauppapäivän päästä. Varat ovat kuitenkin ostovoimana, jolla voi heti käydä kauppaa, mutta rahoja ei siis voi käyttää muuhun kuin osakekauppaan.

Nyt itseni kohdalla on tietty määrä jumissa OP:n järjestelmissä tätä ostovoimaa pankin järjestelmien virheen takia esim. jos sinulla on 1500 euroa tililläsi rahaa ja ostovoimassa on jumissa 1200 euroa, niin voit ostaa osakkeita 300 eurolla. Ellet siirrä lisää rahaa tilille.

Pankkin yhteyttä ensimmäistä kertaa ottaessani tästä järjestelmävirheestä, niin pankin asiakaspalvelija yritti hieman syyllistää asiakasta, että hänen toimitansa on edesauttanut virheen muodostumista tai tälläinen fiilis itselleni tästä jäi.Tämän jälkeen asiakaspalvelusta luvattiin hoitaa asia kuntoon seuraavaksi päiväksi, koska virhe oli tiedossa. No tämä ei auttanut ja asiaa tutkittiin uudestaan. Asian selvittäminen meni “taustaan” eli varmaankin propellihattuosastolle. No sieltä luvattiin hoitaa homma, mutta vika olikin jossain muualla kuin asiakkaassa tai ensimmäiseksi kerrotussa syyssä. Itse taas asiaa kysyttyäni selvisi, että tämä olikin laajempi vika, joka hoituisi muutaman päivän sisällä. No ei hoitunut taaskaan, joten otin taas yhteyttä Osuuspankkiin, joka laittoi taas asian hoitoon fiksummille ja sillä tiellä ollaan vieläkin.

Virheen alkamisesta on kohta kulunut kaksi viikkoa. Kertaakaan OP ei ole ollut tällä ajalla minuun yhteydessä, vaan itse olen aina saanut kysellä asiasta, kun edellinen deadline ongelman korjaamiseen on umpeutunut ja virhe jatkunut kohdallani.

Se täytyy sanoa plussana, että OP:n aspa on vastannut viesteihini nopeasti! Sekä myös pahoitellut tilannetta.

Tälläistä siis OP:lla ongelmien hoito… Harmittaa kovasti tämä tilanne, kun muuten ei ole pahemmin ollut ongelmia Osuuspankin kanssa.

Täällä varmasti fiksuja ihmisiä, jotka työskentelevät vastaavien asioiden parissa, niin onko tosiaan tälläisen virheen korjaaminen näin monimutkaista? Onko bitti pahasti jumissa…