Keskustelua välittäjistä

Kiitos vastauksesta. Eipä se tainnut mennä läpi, kun mistään Nordnetin sivun kohdasta ei käy ilmi, että olisin merkinnyt. Ehkä maltan kuitenkin odottaa huomiseen ja katsoa, onko rahat häipynyt ja merkintä näkyvissä.

Kysyin Nordnetiltä onko anti auki ylimerkintätilanteessa 18.6. saakka. Vastaus:
“Nordnet ei päätä merkintäajasta, vaan päätöksen tekee yhtiö eli tässä tapauksessa Faron. Jos Faron päättää tehdä muutoksia merkintäaikaan, ilmoittavat he erikseen tästä pörssitiedotteella.”

1 tykkäys

My bad. En tiedä miksi jotenkin oletin että olet Nordnetissa sitä tekemässä.

Onko nyt ainoa mahdollisuus merkitä Faronin osakkeita nordnetin sivun kautta? Miksi ei onnistu Nordeasta?

Jos omistat vain OST:n Nordeasta et voi osallistua antiin sillä tilillä. Jos haluat osallistua antiin, joudut avaamaan AOT:n. AOT:n avaaminen käy kohtuu nopeasti ja kerkeät hyvin avaamaan uuden tilin tämän annin aikarajaan mennessä. Nordeassa AOT:n avaaminen vaatii yhteydenoton asiakaspalveluun esim. nettipankin chätin kautta tai soiton pankkiin, jos sinulla on jo OST siellä.

Eli onko nyt tosiaan niin etten pysty antiin osallistumaan jos on vain OST Nordealla?

1 tykkäys

No avaa arvo-osuustili myös! Ei se niin vaikeaa ole! Ja Nordnetiin joudut joka tapauksessa avaamaan!

Mulla on sama homma valitettavasti……………………………………………

Ja tällöin OST:n puolen osuudet näkyvät AOT tilillä? Ja jos nämä annin osuudet siirtyvät AOT:lle, niin siirron voi tehdä takaisin OST puolelle?

1 tykkäys

Käsittääkseni tilejä ei voi olla useammassa “pankissa”…verottaja rankaisee siitä tuntuvasti. Lehdessä oli taannoin juttu naisesta, joka oli avannut tilit nordeaan ja nordnettiin erehdyksessä. Sai tuntuvat rapsut. Oikaiskaa, jos olen väärässä.

1 tykkäys

Osakesäästötilejä voi olla vain yksi, mutta osakkeita voi ostaa myös arvo-osuustilille. Arvo-osuustilejä voi olla useammassa pankissa. Itsellä Op:ssa ja Nordnetissä

2 tykkäystä

Tänään kun kokeilin uudelleen niin myynnin tulokset olivat kohdallaan. Instrumentin tyyppi sarake puuttuu edelleen joten muutin omaa skriptiäni niin että se tunnistaa warrantit tuotteen nimestä. Warrantin nimestä löytyy aina joko MINI L, MINI S, LONG tai SHRT; jolla saan filtteröityä muut tuotteet pois. Ei optimaalinen ratkaisu mutta riittää harrastuskäyttöön.

Merkinnästä, niin tuliko muille viestiä postilaatikkoon, että merkintä suoritettu. Itselle ei tullut ja mobiilista ei mistään näe onko mennyt läpi ja rahat vielä tilillä. Pitääkö uudestaan tehdä?

Ei voi siirtää osakkeita AOT ja OST välillä. Kumpaankaan suuntaan.

Ei tullu viestiä, mutta näkyykö sulla tuolta kautta katsottuna merkinnät?

(en jaksa tarkistaa jäikö kuvakaappaukseen jotain yksityistä tietoa näkyviin, mutta Timontti näistä aina ystävällisesti ilmoittaa :smile: )

1 tykkäys

Tuli eilen ihmeellinen ongelma Nordnetin kuukausisäästössä. Rahaa oli tilillä riittävästi, ainakin omasta mielestäni, tällä hetkellä näyttää käytettävissä 565€(Laitoin rahasto merkintöjä aamusta menemään sekä yhden ostotoimeskiannon) ja merkintä summa oli 500€. Toimeksiannoista totetuivat Franklin China(62€) ja SPDR Small Cap Value Weighted (115€). Eli 177€ edestä totetuti ja 323€ edestä sitten jäi totetutumatta. Tilin Eurosaldo näyttää 371€. Totetumatta jäivät SPDR ACWI IMI ja iShares Global Corp Bond. Viimeksi mainittua oli määritelty 50% ja SPDR ACWI IMI 24%. SPDR ACWI IMI oli kerrottu 1 kpl alustavasti, mutta vasta jälkeenpäin huomasin prosentti osuuden yksikköhinnalla olevan 37%. Olin käytännössä vain vaihtanut SPDR tuotteen iShares ACWI tilalle. Onko muilla kokemusta vastaavasta? Voiko tosiaan käydä näin, että jos yhtä yksikköhinnalta suurta ei saad ostettua jää toinen prosenttiosuudelta suuri kokonaan ostamatta?

Toinen vaihtoehto on kruunuissa ja/tai dollareissa tehdyt kaupat. Veivausta tehty Investorilla, Hnadelsbankenilla ja Mycronicilla. Tai sitten talletus, joka tehty 4.6. Rahastokauppoja on samoin ollut, mutta sekään ei selitä, kun alin saldo päivälle on 547€.

Edit: Olen kysynyt aspasta, mutta nyt niinkuin tekisi mieli korjata ongelma välittömästi, kun mielenpäällä.

Tuli kyllä sen jälkeen kun olin maksanut ja allekirjoittanut, niin tuli kuittaukset asiakirjan allekirjoituksesta, ja sitten vielä merkinnän vastaanottamisesta. Mutta minulla oli muu pankki kuin Nordnet, prosessi saattaa mennä eri tavalla Nordnetissa merkinneillä.

1 tykkäys

voiko olettaa kun eilen meni merkintä läpi ja rahat meni ja tänään ei ole enää onnistunut niin merkintä olisi päättynyt.?

1 tykkäys

Eilen merkitty, rahat lähti vasta äsken ja “osakkeet” ilmeistyi salkkuun.

1 tykkäys

Nordnetissä oma merkintä näkyy samalla sivulla “Sivuni > Yhtiötapahtumat” kohdasta, väliotsikon “Vastaukseni” alla. Jossain kohtaa se siirtyy tuon sivun välilehdelle “Arkistovastaukseni”.

1 tykkäys