Keskustelua välittäjistä

Tuossa on muuten yksi pieni mutta ärsyttävä ominaisuus Trader Apissa. Miksi näkyviä sarakkeita / niiden järjestystä ei voi muokata, kuten desktop versiossa :grimacing: Aiheuttaa juuri tuota vaakaan kääntelyä, ja kun se on normaalisti puhelimen asetuksista estetty, niin johtaa hyvin ärsyttävään jatkuvaan pieneen säätöön.

Nordnet: positiivista palautetta. Itsellä kauppaa kertyy ja vaihtoa löytyy. Noh, aamulla yksi viesti sinnepäin josko pääsisi active traderiksi ja vastaus jo saman päivän aikana. Helposti kävi, kun vain älysi kysyä ja nyt pääsen nauttimaan huomattavasti edullisemmista kaupankäyntikuluista, eritoten ulkomaille. Loistavaa ja nopeaa toimintaa, ei voi kyllä moittia

2 tykkäystä

Olisi todella hyvä jos voisi itse määrittää! Huomasin puhelinta vaihtaessa että näytön kasvaessa näkyi pystyssäkin yksi sarake aiempaa enemmän.

1 tykkäys

Royal dutch shell (Rdsp) london näkynyt tänään nordeassa osta nappi harmaana.
Eikö tätäkään pysty enää ostamaan vai onko tullut joku muutos.

Edit. Tarkoitus oli lisäillä tätä lähipäivinä

Vanhassa verkkopankissa oli aiemmin raportti mistä näki kertyneet voitot ja tappiot, mutta ko. ominaisuutta ollaan hiljalleen siirtämässä uuteen verkkopankkiin eikä tätä siis sen vuoksi ole saatavilla. Ominaisuus on siis tulossa, mutta toistaiseksi esim. Investorista pystyy hakea tapahtumat exceliin ja tätä kautta katsoa voitot ja tappiot…

Onko kenelläkään kokemusta, pystyykö OP:n kautta osallistumaan IPOihin?

Tuo liittyy lähinnä siihen, miten yhtiöt listautuvat. Eli listautuva yhtiö päättää annin yksityiskohdat, missä ja miten merkinnät voi tehdä. Esim Nordnet päätti että heidän omaan IPOon voi osallistua vain heidän alustalla (yllätys) ja heidän AOT:lla. Vastaavasti Altia ja Kojamo taidettiin aikanaan hoitaa OP:n kautta pääasiassa. Usein on myös mahdollista merkitä riippumatta siitä, missä pankissa oma AOT on.

1 tykkäys

Aivan! Kiitoksia jelpistä :slight_smile:

Huomasin itsekin saman eilen näiden rinnakkaislistausten kanssa… Itsellä myös Barrick Gold sekä Ballard Power Systems (jenkkeihin listatut) ovat harmaina. Olin tänään yhteyksissä asiakaspalveluun asiasta ja lupailivat selvittää asian. Editoin vastauksen tähän alapuolelle kunhan laittavat viestiä.

Edit. @Raven_Hungry Vastasivat Nordeasta, että ovat korjanneet RDS osalta painikkeen takaisin käyttöön (jatkan itse vielä noiden kahden muun osalta selvittelyä huomenna). Ostonappi on nyt ainakin itselläni normaalisti näkyvissä, korjaantuiko sinunkin osaltasi?

Vanhassa verkkopankissa oli aiemmin raportti mistä näki kertyneet voitot ja tappiot, mutta ko. ominaisuutta ollaan hiljalleen siirtämässä uuteen verkkopankkiin eikä tätä siis sen vuoksi ole saatavilla. Ominaisuus on siis tulossa, mutta toistaiseksi esim. Investorista pystyy hakea tapahtumat exceliin ja tätä kautta katsoa voitot ja tappiot…

Itse asiassa tänään oli Nordea julkaissut tiedotteen ettei tätä palvelua ehditä tekemään tämän vuoden aikana valmiiksi. Kuitenkin nyt mahdollista katsoa arvopaperituotot 1.1.-30.11.2020 ajalta sähköisenä tulosteena. Nyt siis edes tietää paljonko on tuottoa ja tappiota tähän mennessä syntynyt.

Kiitos. Asiakaspalvelu sanoi ettei ole mahdollista mutta siellähän se oli. Ainoastaan rahastojen myyntivoitot tappiot puuttuu enää.

Harmi kun tuli tehtyä OST nordeaaan. Sitä ei saa siirrettyä mandatumiin ja nyt siellä on saldoa niin hyvin ettei viitsisi myydä vaikka kaupankäytikulut 0,03% vertaa 0,20% saa melkein oksentamaan

Olen harmitellut samaa. Elättelen toiveita että tämä onnistuisi tulevaisuudessa, olisihan tässä kyse käytännössä ”konsernin sisäisestä” siirrosta.

Käsittääkseni lähitulevaisuudessa jossain vaiheessa ost:n siirto Mandatumiin tulee mahdolliseksi. Kuluthan siellä on varsin kohtuulliset plus-tasolla ja siitä ylöspäin.

2 tykkäystä

Nordnetiltä:

Ulkomaisiin yhtiökokouksiin ilmoittautumiseen liittyvät maksut:

Äänestysoikeuksien rekisteröinti, ruotsalaiset osakkeet (ks. lisätietoa): 0 e

Äänestysoikeuksien rekisteröinti, norjalaiset osakkeet (ks. lisätietoa): 350 e

Äänestysoikeuksien rekisteröinti, tanskalaiset osakkeet (ks. lisätietoa): 350 e

Ilmeisesti jenkki/kanukkilappuihin ei saa äänestysoikeutta edes rahalla?

Nordealaiset huom! Arvopaperikaupan tuotot :

kuva

@jlillvis @T3r00 @Lohis @Vodel1 ja ketä muita nyt olikaan.

kuva

Tämä siis löytyy vanhan verkkopankin puolelta vielä… ( piti vähän chättiin olla yhteydessä että löyty… )

4 tykkäystä

Ja tämä on siis vasta purkkaviritelmä, jolla saadaan näkyviin staattisesti 1.1.-30.11. tehdyt kaupat. Koodailu tuolla varsinaisesta arvopaperikaupan tuottolaskelmasta ilmeisesti jatkuu ensi vuoden puolelle.

Ei tämä Nordea kyllä vakuuta välittäjänä. Tähänkin ketjuun ihmettelin jokunen päivä sitten ostotoimeksiantoni toteutumista tai lähinnä siihen liittyvää epäselvyyttä. Ei Nordeasta löydy ilmeisesti kaveria kuka tuon osaisi tuon tapahtuman osaisi selvittää ja selittää, mitä siinä on tapahtunut. Tämä arvopaperikaupan tuottolaskelma ei voi olla niin vaikeaa koodata. Kuitenkin aika oleellinen raportti sijoittajalle. Kohta pitää alkaa excelissä pitää rinnalla omaa laskelmaa, onko kauppahinnat ylipäänsä oikein ;).

Aiemmin minulla oli osakevälittäjänä myös Nordnet sekä rahastoja myös Seligsonissa. Halusin keskittää kaikki toiminnat yhteen paikkaan, vaikka siitä vuositasolla joutuukin extraa maksamaan. Minun kauppamäärillä ei ole merkitystä onko välityskustannus 0,06 vai 0,2 %, muutaman satasen vuodessa häviää. Tärkeintä olisi, että homma pelittäisi ja että kun jotain tietoa, lainalupausta jne. tarvitsisi, saisi palvelua nopeasti ja ilman, että joka kerta pitäisi alkaa asiakassuhdetta rakentamaan alusta. Nordeassa kyllä yleisesti on homma pelittänyt, mutta tämä arvopaperikauppatoiminto hiertää minua, ja kai se pitää sitten eriyttää ennalleen muusta pankkisuhteesta.

Yritin joskus avata tiliä Lynxissä. En millään keksinyt miten se onnistuu, koska “Avaa tili” -nappula redirectaa kotisivulle. Tuli ilmeisesti luoti väistettyä, kun ei jaksa minkäänlaista säätöä välittäjän kanssa.

Jaaha, Nordnetin etusivulle tullut “Tapahtumani”-osio (tulevat ja menneet). On kyllä hyvä uudistus! :+1:

image

17 tykkäystä

Juuri olin tulossa samaa hehkuttamaan tänne kun huomasin. Todella tervetullut uudistus, eipä tarvitse enää ylläpitää omia erillisiä salkun osavuosikalentereita tai miettiä osinkojen irtoamispäiviä jne.

Ehdottomasti paras uudistus Nordnetissa pitkään aikaan :+1: :muscle:

Ilmeisesti siis nämä kaikki tuosta tulee löytymään:

Täytyy tietysti nyt aluksi vähän tarkastella, että kuinka luotettavaa tietoa noi on.

9 tykkäystä

Mandatumin käyttäjät, eikö Mandatumilla ole Saxon alusta?

Löytyykö siis integraatio TV:n suoraan Mandatumista eli “treidaus chartista”?