Keskustelua välittäjistä

Tuosta vinkistä innostuneena kokeilin pelkkää sovelluksen välimuistin tyhjentämistä ja sillä alkoi toimimaan :slight_smile:

2 tykkäystä

Onko joku joutunut aloittamaan Nordnetin kanssa ns. kovemmat otteet jonkin heidän mokansa takia? Itse olen nyt lähettänyt 1,5 vkk aikana jo kolme viestiä siitä, että toteuttivat valuutanvaihtoni tuplana ja tästä syntyi minulle turhia kuluja, jotka haluan heidän hyvittävän. Ei kuitenkaan ole mitään reaktiota eikä edes vastaustviestiä kuulunut. Summa ei ole mikään suuri, mutta periaatteesta ja varsinkin kun on kyse heidän pereilystäään, mihin eivät mitenkään reagoi, aion viedä asian eteenpäin.

8 tykkäystä

No yksi asia mikä Nordnetilla ontuu on asiakaspalvelu.
Vastauksissa menee viikkoja ja ns. joustoa tai “normaalia” asiakaspalvelua on aika turha odottaa.

Kyselin ulkomaan välityspalkkioiden hinnoista:

  • Lyhyt vastaus “Ei ole tulossa muutosta”.

Kyselin veroraportin nopeammasta toimittamisesta, jotta saisi yrityksen tilipäätökseen:

  • Vastauksessa kesti pari viikkoa ja nopeutettu raportin toiminta onnistuu vain lisähinnalla.

Osakesäästötilin avasin 3vko sitten:

  • Ei ole kuulunut mitään

Kaupankäyntiluottoanomuksen jätin 3vko sitten:

  • Ei ole kuulunut mitään
3 tykkäystä

En tiedä millaista veroraporttia Nordnet tekee, mutta eikö yrityksen pidä tehdä kirjanpito kuukausittain?

Ne on kato nyt iso pörssiyritys, asiakkaiden palveleminen on vähän toissijaista, ei ehdi kun pitää ynnätä rahakasoja jonka päällä istutaan. Asiakaspalvelu = kuluerä.

2 tykkäystä

Pitäiskö tuosta kuulua jotain? Eikös se aukea välittömästi?

Tarkennuksena avasin siis tilit lapsille, mutta en tiedä pitäisikö se aueta heti.

yritän Degiron kautta ostaa Stellantista Pariisin pörssistä mutta kurssit ei päivity. missähän vika?

kaupankäynnin siis piti tänään alkaa seka Milanossa etttä Pariisissa

Onko kokemuksia : eToro ja Plus500
Etorolla “zero commissions” !

Eikös noilla käydä kauppaa käytännössä vain CFD-tuotteilla?

Ei se välittömästi aukea. Itse liitin tilin oman tilini alle, niin taisi olla syksyllä alle viikossa auki. Sitten ne lapsen katselutunnukset tuli myöhemmin postissa.

Ei mun tietääkseni…Ihan normaali kaupankäynti esimerkiksi osakkeilla…tai??

Käyttääkö joku muu Mandatumia Safarilla macOS:llä? Toimiiko kaikki, kuten tukipyyntö sivut, rahansiirto ym?

Itsellä ei vain meinaa toimia kaikki toiminnot Safarilla niin joutunut lataamaan Chromen. Ja tietääkseni Safari ja macOS viimeisimmissä versioissa.

Nopeasti tarkistettuna vaikuttaisi, että Plus500 kaikki sijoitukset toteutetaan CFD-tuotteilla ja etorolla voisi sijoittaa ihan oikeasti osakkeisiin. Onko jollain tietoa toimiiko etoro Suomessa? Suomenkieli on ainakin valittavissa.

Jos on “ilmainen” tarkoittaa suomeksi että spreadi on sitten sen mukainen että se siitä ilmaisuudesta.

Jos et ole maksava asiakas, olet hyväksikäytettävä…

Ja CFDt paljastuvat huonoksi diiliksi kun huomaat että tappiot eivät ole vähennyskelpoisia…

2 tykkäystä

Säästyisi rahaa …ja LUULEN että on myös premarket (seka after-hours?) mahdollisuus. Zekkaan ruotsinkielisillä nettisivuilla jos siellä olisi tietoa. Määräykset varmaan samat Ruotsissa kuin Suomessa.

Itse välttäisin viimeiseen asti ilmaisena mainostettavia, koska jostain se palkkio otetaan. Jos ei välityspalkkiona niin sitten vähemmän läpinäkyvästi spreadista kuten @Jarnis mainitsi. Ja jos jollekin on epäselvää niin tämä tarkoittaa sitä, että välittäjä leventää osto- ja myyntilaidan väliä pitäen ostossa lisätyn ja myynnissä vähennetyn hinnan omana palkkionaan.

Jos USA:n premarket riittää, niin itse käytän Mandatumia, josta se löytyy.

Toimiiko teillä Nordnetin mobiilisovellus? Viikonloppuna oli jokin huoltokatko. Nyt toimii kyllä selaimella, mutta mobiilisovellus ei.

Tästä puhuttiin jossain muussa ketjussa. Sovelluksen poistaminen ja uudelleen asennus on Nordnetin virallinen ohje ja ilmeisesti jopa toimii.

Pelkkä sovelluksen välimuistin tyhjääminen saattaa myös toimia. Helppo homma, joten kannattaa kokeilla se ensin.