Keskustelua välittäjistä

Laitoithan avauspyynnön Irlantiin? Suomalaiset asiaakkaat siirrettiin Britanniasta Irlantiin äskettäin.

En tiiä. Ei siinä mitään kyselty. Kysyttiin vaan mistä maasta olet.

Ibkr ei avaa eu kansalaisille enää ref linkkien kautta tulevia tilejä, tappelin itsekkin tuon kanssa, lähti aukeamaan kun normisti tilin laitoin alulle ilman referral linkkiä.

1 tykkäys

okei. Pitää kokeilla. Kiitos!

Toimiiko muilla Nordnetissä 9A-raportti? Kun klikkaan sitä, tulee näin:

kuva

1 tykkäys

Saman herjan antoi perjantaina joten kuvittelisin että edelleen romuna. Valitusta vaan viestikeskuksen kautta…

1 tykkäys

Interactive Brokersita
Sain lisäpyynnön vahvistetusta osoitteesta…edellinen joka oli pankin kirje osoitteella ei hyväksyttävä (valokuva)
Lähetin tänään sähkölaskun screenshottina…Saas nähdä…
IB ilmoitti että minut on otettu sattumanvaraisesti “tarkempaan kontrolliin” :slight_smile:
En usko …totuus kai lienee että eivät ehdi käsitellä kaikkia hakemuksia…tällainen announcement on niitten kotisivulla että on paha ruuhka.
Lisäys: Tein 10 euron siirron…siitähän selviää ainakin että olen suomalaisen pankin asiakas.
Mutta tämä on kiinnostavaa: Olin ilmoittanut vain etu ja sukunimeni mutta heidän tiedossa oli kaikki mun kolme etunimeä…ei edes mun verotiedoissa ole kaikki kolme, vain kaksi. Eikä liitetyssä ajokortti kuvassa.

Minullakin tämä “tiukempi arvostelu” menossa, muuten kaikki hyväksytty ja tili olisi valmis käyttöön, mutta

"We periodically perform additional reviews on some accounts. That review process is currently underway for your account.

You will be unable to trade until this process is complete."

1 tykkäys

Kyselin taas Mandatumilta Kanada verotuksen perään. Vieläkään ei ole lähiaikoina tulossa muutosta, mutta asia on ilmeisesti kuitenkin selvityksessä, mitä sitten tarkoittaakaan. Pieni toivonkipinä siis vielä olemassa.

2 tykkäystä

Nordea investorin toimeksiannot eivät mene läpi tällä hetkellä ja sanoivat Nordean aspasta korjaavansa asiaa. Tämä siis tiedoksi, mikäli linjoilla on muitakin kanssa kärsijöitä, jotka yrittävät lyödä Nokian lappua laitaan.

11 tykkäystä

Kerkesin jo kirota äsken Investorin syvimpään helvettiin kun mitään ei tapahdu mutta hyvä että siellä on edes selittävä tekijä tälle.

On tää edelleen karmeeta kuraa käyttää, onneksi päivittäinen kaupankäynti on muualla.

4 tykkäystä

Tottakai tankkauspäivänä Norttu alhaalla. :-1:

2 tykkäystä

Mandatumille vähän risuja:

Laitoin sovelluksen kautta pyynnöt kahden valuutta-alatilin avaamiseksi. Puoliso teki samoin. Tileistä ei kuulunut mitään, ja avoimet tukipyynnöt katosivat listoilta kokonaan (tikettien pitäisi kai näkyä open tai closed tilassa) ja soitto ASPAn paljasti, että he näkevät pyynnöt, mutta ne ovat jotenkin suljettuina. Pyysivät tekemään uudet pyynnöt. Näin tein, ja tilit aukesivat minulle, mutta puolison tukipyyntö on taas kadonnut kuin tuhka tuuleen, eikä tilejä näy.

Eilen laitoin sovelluksen kautta uuden tiketin tietyn osakkeen avaamisesta kaupankäynnin kohteeksi. Kävin äsken katsomassa mitä tiketille kuuluu, ja kas kummaa, se on kadonnut kokonaan

ASPA ei vastaa puhelimeen. Jätin soittopyynnön ja odottelen.

Liekö sovelluksessa vikaa? Kävitkö sivuston kautta pyytämässä? Minulla avautui hetkessä pyynnöstä näin tehdessä.

Mikä on paras paikka ostaa OTCMKTS:lla olevia osakkeita, jotka eivät ole pink sheetsilla? Esim. ALPP tai ABML. Myös kuluihin tässä pyrin kiinnittämään huomiota.

Tulipa taas kerran tänään mieleen että voisi maksaa nelinumeroisen summan rahaa jos Nordnetti saisi aikaan automatic stop lossin entryihin esim. 5% default -asetuksella.

Tästä olikin aikaisemmin puhetta mutta oliko niin että tätä ominaisuutta ei ole kellään “kotimaisella” (myös NN) brokerilla, löytyykö IB:stä tms? Vai oliko Mandatumin maksullisessa treidisoftassa tämä?

Ai että jos saisi one-click tradingin TV:n chartista ja nuo automaattiset stopparit entryihin, melkein jo näiden perusteella voisi vaihtaa välittäjää jos tulee.

2 tykkäystä

Täysautomaattia Mandatumilla ei ole, mutta oston toteutuessa avaa pop-upin joka kysyy haluatko suojata hankinnan take-profitilla tai stop-lossilla, tai vaikka kummallakin. Ei vaadi montaa klikkausta (on/off kytkin, jonka kääntäminen ON asentoon ehdottaa default hintaa) muttei tosiaan aktivoidu defaulttina.

1 tykkäys

Mun mielestä Mandatumilla saa laitettua take profitin ja stop lossin ennen kaupan tekoa. Depth traderistä en tiedä, mut siinä perus kauppa ikkunassa. Aseta toimeksianto painikkeen yläpuolelta aukeaa Lisää Take profit/ Stop Loss

@Seinakadun_Keisari toi sama asia on alkanut nyppämän myös Degiron käytössä (ja Nordnetissa).

Ei voi olla Stop lossia aikaisempaan positioon ja yrittää ostaa lisää. En pystynyt laittamaan stop lossia eilistä closea korkeammalle vaikka realiaikaiset kurssit ja osake avasi reiluun nousuun. Nämä Degirolla.

Kummassakaan ei voi laittaa sekä stop lossia, että take profitia samaan aikaan tai sitten en osaa käyttää niitä.

P.S Sainko riittävän sekavaa tekstiä tuotettua?

2 tykkäystä

Saa me tradergo:ssa asetettua ostaessa

2 tykkäystä

IB:llä toimii automaattinen stopparien laitto! Laitan heti kuvan TWS:stä tekemästäni bracket orderista kunhan vaan saan sen toimimaan - toi antaa mulla jostain syystä Adjustable Stopin kanssa koko ajan “Invalid trigger price” -virhettä. Normaali attached Stop toimii hyvin :slight_smile:

1 tykkäys