Keskustelua välittäjistä

En tosiaan ole tietääkseni muuttanut mitään asetuksia.

Voinko kysyä miksei? Automaattinen valuutanvaihto maksaa sen 0.25% suunta, leivottu kurssiin.
Manuaalinen valuutanvahto 0.075% ja sekin leivottu kurssiin.

Valuuttatili mahdollistaa myös päivänsisäisen kaupan ilman valuutanvaihtokuluja. Tai vaikkapa osinkojen uudelleen sijoituksen ilman valuutanvaihtokuluja.

1 tykkäys

Jos vaikka OST käytössä? Nordnetissa ei ainakaan saa valuuttatilejä OSTille.

Sama täällä. Istunto näytti pysyvän hengissä tunteja vaikken sitä itse käyttänyt.

Nämä havainnot siis nyt loppuviikosta.

Nordnetissa oli ennen asetukset uloskirjautumiselle ja pisin valittava aika oli 4 tuntia. Enää en tätä asetusta löydä, joten ehkäpä se on harmonisoitu kaikille samaksi.

Juu olen huomannut kanssa ettei heitä enää hetkessä pihalle Nordnetistä jos sovellus roikkuu vain taustalla (puhelimella).
Ajattelin, että oon vaan vilkaissu kursseja tavallista useammin, jostain kumman syystä.

En ollut edes tietoinen, että sitä aikaa voi muuttaa, koska luulin sen olevan jonkinlainen turvatoimi, jota ei voi muuttaa.
Tykkäsin kyllä siitä, että pystyin puhelimella pitämään sitä sovellusta siellä taustalla ilman että se ei joka kerta heitä ulos :slight_smile:

Sitten lienee kyse valuuttakauppaan rinnastuvasta tuottojen hankkimisesta. Veronalaista.

1 tykkäys

IBKR ja Tradingview synkkaa kohta keskenään ainakin tämän tiedotten mukaan
5.59 .00 .

2 tykkäystä

Ai että, tuo on monelle todella kova juttu, itse ainakin odotan sitä innolla. Ilmeisesti hetkellä milloin hyvänsä tulossa?

Kyllä on . Jotenkin tottunut TV:n ulkonäköön. Tuossa sanottiin ehkä jopa ensi kuussa.

Ymmärtääkö muut samalla tavalla kuin minä tämän integraation että ne joilla on IB:n tunnarit voi tehdä kauppaa suoraan TV:stä kunhan IB on linkattu TV:n? Tarkoittaako tuo myös chart tradingiä eli voi ostaa ja myydä suoraan chartista?

Toivottavasti tuo on IBKR kautta samalla tavalla kuin voi tuota paper tradingiä tehdä. Eli dom ym kanssa. Uskon että tuota kaikki haluavat

1 tykkäys

OP:ssä kaupankäynti on keskeytetty vakavan häiriötilanteen vuoksi. Aikataulua korjaukselle ei sivuston tiedon mukaan vielä ole.

Heti aamusta tökki. Laitoin muutaman toimeksiannon, joiden olisi heti pitänyt mennä läpi. Kun puoleen tuntiin ei ollut järjestelmän mukaan tapahtunut mitään, peruin ne. No, paljon myöhemmin huomasin, että alkuperäiset toimeksiannot olivat sittenkin menneet läpi. Toivottavasti eivät enää peruunnu. Nyt sitten ei tosiaan onnistu kaupankäynti lainkaan, ainakaan uusien sisäänlaitto. Saa nähdä, mitä tapahtuu jo sisällä oleville. Yhden osakkeen hinta laskee kohden omaa ostotarjoustani.

1 tykkäys

Samoten. Veivasin vääränä päivänä. Ensin yksi toimari sisään → peruin sen → tein uuden alemmalla hinnalla → peruin senkin. Lopulta molemmat menivät läpi ja nyt omistan osaketta tuplamäärät aiottuun nähden. No, hyvä ostopaikka olikin, sinänsä ei pitäisi hirveästi kosahtaa. Päättämättömyys maksaa, mutta harvemmin teknisen vian takia :see_no_evil:

1 tykkäys

Itsellä tapahtui sama, mutta onnistuin saamaan haluamani osakkeet kolminkertaisesti… Häiriöilmoituksessa luki, että peruutukset toimii, vaikka ne ei päivittyisikään näkyviin, mutta ei sitten näemmä toiminut. Ei ainakaan nosta op:n luottamusta välittäjänä mun silmissä

Mandatum alkaa ottaa hermoon.

hinnat pitäisi olla tasolla Best ja reaalidata nasdaqista mutta eipä ole.

Ennen asiakaspalvelukin vastasi päivässä mutta ei enää

1 tykkäys

Edellä mainittu aamuinen OP:n kautta laitettu toimeksianto meni hetki sitten läpi juuri sillä hinnalla, minkä olin asettanut. Tätä toimeksiantoa en ollut yrittänyt peruuttaa.

Mulle alkaa riittää tää OP:n sekoilu, ilmeisesti pitää siirtää fyrkat kokonaan Nordnetiin. Aamulla myyntitoimari roikkui 3,5 tuntia ja nyt koko systeemi nurin.

Siis väliaikaisen kaupankäynnin häiriön kyllä ymmärtäisin, mutta että koko päivän kestävä niin silloin on varmaankin aika äänestää jaloillaan. Kyllä todella pahan maun jättää suuhun, mitään kompensaatiota tästä ei kuitenkaan tule saamaan.

1 tykkäys