Keskustelua välittäjistä

Mulla ei ole trailing stop lossia

Appi antaa melko muikean määrän vaihtoehtoja olemassaolevalle positiolle.

E: Tarkennetaan. Kuva Android apista. Kyseessä osakepositio, jonka kohdalla painoin myy-nappulaa.

2 tykkäystä

Tuo kuva oli ipad apista

1 tykkäys

Olit korostanut tuossa attached order -vaihtoehdot. Niitähän ei ole montaa. Trailing stopit pystyy tekemään apissa vasta sitten, kun positio on jo avattu. Paitsi ostotoimeksiantoon, mutta sekään ei ole attached order. (Ja samat varmaankin päinvastoin shortatessa, mutta siitä ei ole omakohtaista kokemusta, kun ei ole marginaalitiliä.)

2 tykkäystä

Miksiköhän Nordnetissa ei mene USA-reit -osakkeen osto läpi kun ostolaita oli 30,90 ja myyntilaita 30,91 ja myynnissä 600 lappua. Yritin ostaa 61 lappua hintaan 30,91 ja toimeksiantona “fill or kill”. Ei kauppoja. En ymmärrä.

Nordnetissa viivästetyt kurssit. Oisko siinä syy? Itse katon kurssit ostohetkellä esim. Yahoosta, jos sillä tarkalla kurssilla on väliä. Ei se aina ole mulla ainakaan ihan senteistä kiinni.

Ostaessa näkyy kyllä sen hetkiset yhdet tarjoustasot myös Nordnetissä. Jos on paljon vaihdettu osake (esim Alphabet) niin päivitysnappulaa painaessa tasot muuttuu koko ajan. Olen ostanut suoraan laidasta laittamalla reippaasti yli siitä viimeisimmästä myyntitasosta. Turhaanpa noita senttejä miettii jos on tarkoitus ostaa joka tapauksessa eikä kyttäillä mitään osaridippiä yms. Yhtä hyvin toimeksianto voi jäädä turhaan roikkumaan jos alkaa senttien kanssa näpertelemään.

Toimiiko jos koitat ilman tuota Fill or Killiä?

Nordean mobiilipankki nurin ainakin itselläni ja vaimolla. Liekö itänaapurin kosto?

Joo ei toimi. Olisin katsonut onko stng myynti mennyt läpi illalla.

Ongelmat vahvistui palvelunestohyökkäykseksi

Onko kukaan muu yrittänyt rahan nostoa pois Mandatumista? Minulla ei ainakaan onnistu. Ei tule virheilmoituksia edes. Ei vaan ns. tee mitään.

Olen kyllä ilmoittanut asiasta jo eteenpäin mutta tuli mieleen laittaa tänne jos onkin laajempi ongelma eikä yksittäistapaus.

Kyselisin vielä tietäviltä, että olisiko vaikka edes pintapuolisia ohjeita IB:ssä verottajalle raportointiin. Eli mistä valikosta poimitte myynnit ja mistä osingot? Näkeekö sieltä samasta valuuttakurssit osto- ja myyntipäivälle?

@Hammaskeiju @doriangray

Kiitos jos pystytte jeesaan aloittelevaa raportoijaa!

1 tykkäys

Olen itsekin aloittelija ja teen tänä vuonna elämäni ensimmäisen pääomatuloja sisältävän veroilmoituksen. Raporttivaihtoehtoja IBKRssä on vaikka kuinka ja ymmärtääkseni voi rakentaa omiakin. Joku jolla on aiempaa kokemusta varmaan (toivottavasti) vastaa kysymykseesi paremmin.

2 tykkäystä

Moikka,

Pystytkö antamaan tarkan polun mistä valikosta löytyy valmis veroraportti?

Kiitos!

Mulla ainakin onnistui normaalisti GOn kautta nosto, eli luultavasti yksittäistapaus.

1 tykkäys

@kuuhun
Koska nostit? Mulla ongelmia eilen ja edelleen tänään. Kokeiltu sekä mobiililla että pc:llä.

Heti kun näin sinun viestin niin kokeilin, eli noin 10 minuuttia sitten. PC ja Mandatum GO, josta siirsin rahaa S-Pankkiin.

1 tykkäys

Kylläpä teillä äkkiä siirtyy. Minä kun tyhjäsin tilit siellä niin taisi mennä useasta päivästä reiluun viikkoon ennen kuin rahat oli nordeassa

Muista että jos myyt jotain niin oikeasti saat siitä rahat vasta T+2 ja sitä ennen nosto ei onnistu. Lisäksi “nostan tilin tyhjäksi” voi olla liike joka menee ylimääräisten manuaalisten steppien kautta kun katsotaan että eihän tässä ole nyt tili kaapattu ja putsattavana.