Varmasti käyttääkin, kun ovat halvempia. Ihme logiikkaa ja saahan sitä selitellä. Harmi kyllä monelle myös uppoaa.
Itse alennan tuottoa per asiakas, kun maksan 0 euroa vuodessa.
Varmasti käyttääkin, kun ovat halvempia. Ihme logiikkaa ja saahan sitä selitellä. Harmi kyllä monelle myös uppoaa.
Itse alennan tuottoa per asiakas, kun maksan 0 euroa vuodessa.
Degiro:
From 1 January 2025, Margin Loan fixed interest rates will be:
5.00% per year with allocation
6.50% per year without allocation
With allocation tarkoittaa ‘kiinteää’ lainaa joka on otettu jatkuvaksi tasakuukausiksi kerrallaan,
without allocation on jos lainan tarpeen kekkaa just nyt, ja maksaa pois ihan silloin kun haluaa.
Jos nordnettiä huolettaa se että halvoilla kuluilla annettaisiin liian herkkua raportointipalvelua, miksi ei tarjoa kahta hinnoittelumallia:
0€ ikiholdarille jolta sitten otetaan ne rasvaiset kaupankäyntikulut. Sopii hyvin niille jotka käyvät muutaman hassun kaupan vuodessa.
x€ kuussa aktiiviselta kaupankävijältä ja kuukausimaksua vastaan ja se sitten tuo halvemmat per-transaktio kaupankäyntikulut.
Tuloksena ne asiakkaat jotka eivät halua yrittää veivailla jatkavat kuin ennenkin ja ne muutamat kaupat vuodessa mitä tekevät sitten kustantavat palvelut. Ne jotka sitten haluavat enemmän taistella mr. markkinaa vastaan osallistuvat kuukausimaksulla Nordnetin palveluiden kustannuksiin mutta vastaavasti sitten saavat veivailla paljon kohtuullisemmilla per-transaktio -kuluilla. Jotain semmoista kuin Ruotsin hinnastossa.
Tällä hetkellä aktiivista kauppaa pitää käydä ihan älyttömiä määriä kuussa että kulut painuvat edes etäisesti realistiselle tasolle ja ovat silti kalliit.
OP puolelta jo vähän uutta. Ilmeisesti korjaus on tulossa, joskin vasta ensimmäisen kvartaalin aikana. Kuitenkin lupaava alku.
Nordnetin kulta-tason luottokorko halpenee hiuksenhienosti:
"Sopeutamme sijoituslainan Superluotto-ominaisuuden Kulta-tason lainakorkoalennusta. Korkoalennus kasvaa 0,25 prosenttiyksiköllä. Muutos tulee voimaan 20.12.2024.
Superluoton Kulta-tason uusi korko on 3,94 % (efektiivinen lainakorko 4,01 %)."
OP:n käyttäjät:
Sain ensimmäistä kertaa tuottoja myynneistä (osakkeet+rahastot) ja osingoista sen verran, että joudun maksamaan veroja. Verottajalle pitäisi ilmoittaa tietoja, mutta verohallinnolta en ole saanut muuta ohjetta kuin tehdä ilmoituksen omaverossa. Osingoista löysin tiedot maksetuista veroista. En ole onnistunut löytämään jotain koostetta vuonna 24 maksetuista kaupankäynnin kuluista. Tietääkö joku, mistä ne näkisin? Voinko vähentää myös vuoden 23 kulut?
Lisäksi pitääkö minun eritellä kaikki vuoden 24 ostot ja myynnit vai riittääkö laittaa paljonko kaikkineen olen jäänyt voitolle? Tällaisen tiedon löysin, mutta en löytänyt koostetta mistä näkisi vuoden kaikki ostot ja myynnit. Tapahtumia on niin paljon, joten kai löytyy joku yhteenveto jostain OP:n syövereistä?
Kiitos jo etukäteen, jos joku osaisi ja kerkeäisi neuvomaan.
Saako sieltä OPn systeemistä 9A-raportin? Se on se mitä verottaja kaipaa.
Eikös OP ilmoittele ne itse verottajalle ihan normaalisti, näkyvät sitten veroehdotuksella.
Olin epäselvä aloituksessani. Haluaisin siis hakea ennakkoveroa.
Ja jos ei enää voi hakea ennakkoveroa, voi hakea lisäennakkoa. Eli maksaa ylimääräistä jotta välttyy mätkyiltä.
Olen uusi IBKR-käyttäjä ja yritin etsiä tietoja heidän kauttaan maksettujen osinkojen lähdeveroprosenteista. Informaatiota on runsaasti, mutta veroprosentteja en ole onnistunut löytämään. Onko palstalaisilla kokemusta asiasta, menisikö peräti samoilla prosenteilla kuin esim. Nordnetillä, mikä olisi optimiratkaisu? Omat osingonmaksajamaat ovat USA, Kanada, Iso-Britannia, Saksa ja Ruotsi.
15% prosenttia lähti pari päivää sitten saaduista USA osingoista.
OK, kiitoksia. USA onkin selkein tapaus, koska hakemuksessa kysyttiin halukkuutta/oikeutta USA-Suomi-verosopimuksen soveltamiseen.
Itselläni meni juuri Investor AB:n osingoista 15% vero eli Ruotsi lienee ok.
Shell ja Unilever osingot tulee lähdeverotta (0%), USA 15% mutta Medtronic (MDT) osingoista menee 25% (Irlantilainen), vaikkei pitäis mennä yhtään (eli Suomi verottaa vielä 25,5% kun verosopimuksen mukaan pitäisi olla 0%).
On niin pieni possa, että en ole yrittänyt hakea takaisin.
Tuon pystyy myös hakemaan verovapaaksi, vaatii asuinpaikkatodistuksen ja sopivan blanketin täyttämisen IB:stä. Itse en ole vaivautunut sitä tekemään kun tällä hetkellä en saa irlantilaisia osinkoja.
Muistaako joku aiemmilta vuosilta, milloin Nordnetilla on ollut tapana julkaista 9A raportit? Sivuilla lukee vain, että tammikuun aikana, olisiko enemmän alku vai loppukuusta?
Ennakkoverokin pitäisi nimittäin maksaa tammikuun aikana.
Ne voi listata milloin vain ja miltä ajalta vain haluaa (Omat Sivuni, Raportit, 9A-raportti).
Onnistuuko muilla välittäjillä / rahastoyhtiöillä kuin Seligsson myydä rahastoja tietyn ostoerän?
Nordnetillä ei ainakaan ole tätä mahdollisuutta.
Ainakin Nordnetissä ja OP:ssa Kanadan osingot menivät Yhdysvaltain tapaan 15 % verolla osingon maksun yhteydessä.