Osoitetiedot näkyy ihan käyttäjän tiedoissa suoraan, samoin kuin koko nimi, puhelinnumero, sposti, salkkujen numerot, vastatilin numero jne.
En tiedä mitä tuolla nyt tarkoitat. Mutta minä en siis PIN-koodillasi pääse käsiksi tiliisi. Tarvitsen joko puhelimesi jonka olet ottanut käyttöön Nordnetin kanssa tai sitten tarvitse mobiilivarmenteesi, joka on myös 2FA. Pelkällä PIN-koodilla ei kukaan pääse tiliisi käsiksi.
Eroaako päiväkaupan tekeminen kovasti siitä, miten se Nordnetissa tapahtuu? Lähinnä haen tällä sitä, että kun mulla on Nordeassa myös ollut sijoituksia, niin siellä toiminnallisuus oli “hieman” kankeahkoa. Nordnetissa itse kaupankäynti on kyllä ihan toimivaa jne., mutta ehkä sitten muut seikat hieman häiritsee.
Vähän alkoi kyllä tuo Mandatumin palvelu kiinnostamaan.
Nyt sentään viestintä meni askeleen rehellisempään suuntaan ja etusivun teksti on muuttunut “Palvelussamme on tällä hetkellä teknisiä ongelmia. Pahoittelemme häiriötä ja korjaamme tilannetta parhaillaan.”
Tuo extrarakkaudesta ja huolenpidosta viestittely meni jo silkan v**tuilin puolelle.
Käykään nyt viimeistään asettamassa itsellenne henkilötietojen luovutuskiellot. Erityisesti Nordnetin asiakkaat.
PRH - Kaupparekisteri - Rekisteröintikielto 15
Positiivinen luottotietorekisteri - Positiivinen luottotietorekisteri (vero.fi) 28
Tee tiedonluovutuskielto | Traficom 13
Muuttosuojauksella estät osoitteesi vaihtamisen. | Posti
Henkilötiedot - Suomi.fi 11
Henkilötietojen luovutuksen kieltäminen, palvelut - Suomi.fi 32
Onko veroraportit luotettavia? Paljonko Hesulin reaaliaikaiset kurssit maksaa kk? Mandatumissa?
Vaikka ostoja ja myyntejä olisi pystynytkin tileiltä tekemään, eivät rahansiirrot ole kuitenkaan olleet mahdollisia, Tuppurainen selventää.
– Rahansiirtoja pystyy tekemään vain ennakkoon määritellylle vastatilille. Tätä pankkitiliä ei pysty toinen henkilö muuttamaan, koska vahvistusta varten tarvitaan pankkitunnukset.
[1]
Tässä ainakin itselleni helpotusta luova tekijä. Siirtoja ei (Nordnetin mukaan, heh) ole kyennyt tekemään, joten tilien tyhjäysaaltoa tuskin on ollut. Tämähän ei tietenkään anna anteeksi sitä, että oikeastaan kaikki muu onkin ollut sitten ladattavissa.
e.
Kiinnostaisi kyllä nyt saada Nordnetilta ilmaiseksi tilien lopetukset mm. arvo-osuustili.
Tuskinpa edes tuota vastuullisesti ottavat kontolleen, vaikka moka on paha.
Käytän itse Mandatumin TraderGo:ta ja pääosin puhelimella. Toimii todella hyvin. Jos jotain huonoa, niin graafeja joutuu välillä zoomailemaan aika paljon. NN ei voi verrata kun siellä ei edes vastaavia työkaluja ole. Tietokoneella toimii moitteettomasti ja tuotevalikoima on laaja. Löytyy kaikki tarvittavat toimeksiantotyypit ja stop loss/ take profit toiminnot kätevästi samasta ikkunasta.
Hyvää tietoa. Löytyykö Mandatumilla jo mahdollisuus sijoituslainaan?
Onkos kellään tietoa jos siirrän tilini Nordnet ==> OP, niin pitääkö minun ottaa kaikki hankintahinnat ymv tiedot talteen itselleni, vai siirtyykö ne automaattisesti Osuuspankin järjestelmään.
Nyt tuli kyllä Nordnet luottamukseen paha railo. Oikeastaan puuttuu vain se että joku ulkopuolinen pääsee tekemään muuveja tileillä. Tähän en tosin usko.
Riippuen Nn:n meriselvityksestä, osa tileistä vähintäänkin vaihtoon. Riskienhallintamielessä miettinyt asiaa aiemminkin mutta omaa laiskuutta jäänyt tekemättä.
Rauhoittelen itseäni sillä, että saan puhelimeeni ilmoitukset toteutuneista kaupoista ja tänään ilmoituksia ei ole tullut. (Tietysti on mahdollista, että ilmoitukset on kytketty pois päältä ennen salkun mylläystä).
Karmea moka Nordnetilta joka tapauksessa vaikka salkku olisikin ennallaan.
Itse olen ihmetellyt, miksei Nordnet tarjoa niin perustavanlaatuista graafia, eli oman portfolion koon kehitystä graafisessa muodossa, mikä siis sisältäisi myös omat kontribuutiot, ei pelkkää prinsipaalin päälle tapahtuvaa arvonnousua / laskua.
Vaikka siirtoa ei voinut tehdä, oleellista on saiko joku nimesi, syntymäaikasi tahi hetun, osoitteesi, puhelinnumerosi, eri tilinumeroita jne.
Jatkossa sitten näitä tietoja voi levitä ties minne, kivaa epävarmuutta.
Kyllähän tuolla tanskalaisen Svärren salkussa olisin voinut halutessani tehdä kaikkia toimintoja.
Ihan normaalikäyttäjänä siellä sisällä olin.
Nordnetillä nyt valinnan paikka, miten he pyrkivät asiasta kriisiviestimään, jahka palvelut palaavat taas käyttöön. Mikään “sori siitä”-ratkaisu ei vaativia pohjoismaalaisia asiakkaita tule varmasti tyydyttämään. Kilpailijoita kun on, minne sijoituksensa siirtää.
Mandatumin asiakkuuden sai auki nopeammin, kuin nordnet saa palvelunsa takaisin pystyyn.
Sun pitää ottaa tiedot ylös verottajaa varten, hankintahinnat ja ostohetket ei siirry.
Veikkaan, että osaketilien siirroissa voi olla vähän ruuhkaa lähipäivinä…
Avasin jo OP:n tilin valmiiksi odottamaan. Vuosia sitten käytin OP:n järjestelmää mutta siirryin Nordnetiin koska OP oli tuolloin aika kallis. Nyt OP:lla maksuton säilytys omistaja-asiakkaalle.