Keskustelua välittäjistä

Hoitivat tuon kyllä surkealla tavalla, kun ensin ilmoittivat maksusta ja vasta sen jälkeen uusista tuotteista, joihin voi säästää. Itsekin ensin irtisanoin kk-säästön, mutta palasin takaisin mukaan uusien kohteiden myötä.

Se mitä tätä ketjua lukee niin ei kyllä tule vähäänkään mieleen vaihtaa pois Nordnetiltä.

Omat kokemukset; nopea, toimiva, hyvät valikoimat, kohtuulliset hinnat, hyvät lisäedut, rahat liikkuu nopeasti yms.

Itsellä osaketilit myös Nordeassa ja jos sen kanssa joutuisi veivaamaan lappuja päivittäin niin olisin varmaan jo muuttanut luostariin ja aloittanut munkin uran.

12 tykkäystä

Ei kyllä itsellä mitään valittamista Nordean suhteen. Ja tänään Nikola laputkin saatu kondikseen… se oli vähän hidasta, onneksi ei ollut tarkoituskaan käydä niillä kyllä kauppaa.

Maaliskuu ja huhtikuu tuli tehtyä kauppaa todella paljon n.40-50 per kk ja en ole murehtinut kuluja koska tämä on ollut yhtä nousujuhlaa ja ottakoot Nordea itselleen minkä tarvitsee :innocent:

1 tykkäys

Nordean osakesäästötilillä joutuu odottamaan kolme päivää että myynnit tilitetään. Turhan pitkä aika joka ei perustu mihinkään.

Osakekaupoista selvitysaika on kaksi päivää, siitä tuo viive taitaa johtua.

Joo mutta voisi hyvin siirtää rahat heti vaikka pienellä korolla, suurinpia syitä miksi en koske Nordeaan.

Yhteydenottopyyntölomakkeesta hylsy. Aika turha nyt sit olla ees tollanen. Pitää painaa hakemus sisäänkirjautuneena viestikeskuksen kautta. Laitoin äsken uudestaan virallisen hakemuksen menee. Kyl pitäis ehdot täyttyä, mut odotellaan päätöstä. :cowboy_hat_face:

Itse en ymmärrä, mitä väliä tuolla on, että rahat tulee vasta selvitysajan jälkeen, kun ostoistakin lähtee raha samalla tavalla selvitysajan jälkeen. Käsittääkseni voit 100 euron tilisaldolla käydä kauppaa vaikka miljardin edestä päivässä, jos on vain tarpeeksi nopea. Tietty sitten jos niitä rahoja tarvitsee johonkin muuhun nopeasti. Tosin tuleeko esim. Nordnetistä rahat heti, jos vaikka iltapäivällä kotiuttaa rahoja toiseen pankkiin?

Nordean osakesäästötilillä ei voi tehdä Samalla rahalla kuin käytännössä kuin kaksi myy ja osta kauppaa viikossa koska rahat eivät ole käytössä. Ne ovat sen kolme päivää selvityksessä

Jossain muualla samaa rahaa voi käyttää välittömästi uusiin ostoihin.

Jaa tuota en tiennytkään, että osakesäästötilillä menee eri tavalla kuin arvo-osuustilillä.

Joo oli kanssa pieni ylläri kun myin jotain ostaakseni jotain niin ne rahat eivät olleet käytössä vaikka näkyivät saldossa.

Kannattaa varmaan olla nordeaan yhteydessä. Vähän oudolta kuulostaa…itse olen kyllä laittanut melkein aina uuden oston sisään heti myynnistä vapautuneilla varoilla.

1 tykkäys

10 päivä on tänään myyty raha käytössä. Tuolla osakesäästötilin saldolla voi ostaa

Saldon verran voit nostaa tililtä. Käytettävissä sarakkeessa olevan summan voit käyttää ostoihin. Näin ainakin mun ost tili toimii. Oletko kokeillut tehdä ostotoimeksiantoa?

Joo koetin ostaa ja tuo saldo on vaan käytössä. Nostaa en ole ajatellut mitään

Siis jumalaut…nordea olenko itse myös käsittänyt jotain väärin vai miksi myytyjen osakkeiden rahat eivät ole heti käytössäni? Nordean ost tili on.

Sanat takaisin. Jostain syystä en saanut ostettua 1300 euron ostosta. Tuli herja että ostovoima ei riitä. Mutta sain ostettua sen 900 jälkeen toisen 400 erän.

Joku bugi tai sitten mä en vaan osaa.

1 tykkäys

Onnistuuko salkun siirto Mandatumiin palveluna, eli ei tekisi vaihtoa osto/myynti periaatteella?

Itsellä harkinnassa vaihto myös, miltä Mandatum vaikuttaa muuten toiminnoiltaan kuin että stopparit toimii poikkeavasti?

Mitä tavaraa sulla on jota haluaisit siirtää? Suomalaiset osakkeethan voi siirtää arvo-osuustilin siirtona ilmaiseksi. Onnistuu suoraan sovelluksessa, syötät vain ostoerätiedot eli osakkeiden hankintaeräkohtaisen lukumäärän, osakkeiden kappalehinnan ja hankintapäivämäärät. Niiden ilmoittaminen siirron yhteydessä on ilmaista.

Tietysti jos yrität myynnillä ja ostolla “siirtää” ulkomaiset omistukset maksamatta normaalia siirtomaksua Nordnetille niin se on eri asia.

Aika paljon täällä puhutaan vain Nordeasta ja Nordnetistä, joten sohasen Danskea sekaan. Dansken OST toiminut hyvin. Kulut on ollu tarjouksena vuoden alusta 0,08%/2e min kaikilla markkinoilla mitä löytyy, muita kuluja ei ole. Tarjonta on todella laaja. Stoppereita jne ei tosin löydy.
Minulla ainakin saldo on heti käytössä ja reaaliajassa kun ostaa tai myy. Ei tarvitse odotella.

10 tykkäystä