Itse olen siinä käsityksessä, että jälkimarkkinahyvitys ei näy noissa rahastoissa millään tavalla mikäli rahastoa on pidetty koko vuosi. Voin olla tässä toki väärässäkin. Edelleen, jos rahasto on maksanut jälkimarkkinahyvitystä ostettuaan bondia se ei näy arvossa vaan seurataan markkina-arvoa. Olen samaa mieltä kanssasi, että oikea tuotto tuolle laåpulle on mitä laskit. Mutta rahasto nyt sitten käteismeilessä saa sen tuoton mainittunas päivänä. Jos noita päiviä on paljon tai osuus merkittvä pääomasta sillä positiivisia vaikutuksia rahastoon, koska se saa muutettua ne parempaan korkooon. Tuotto on kerätty koko vuodelta, mutta se realisoituu sitten “kassavaroiksi” kerran vuodessa. En tarkoita, että tässä voisi hyötyä ostamalla nyt vaan yritin tuoda esille asiaa, että siellä tulee tavallaan osassa lappuja enemmän rahaa kuin ajattelee. Vastapainona siellä on varmasti lapppuja joista mennyt juuri nuo korot ja tuovat rahaa kirstuun vähemmän.
Olen tehnyt samanlaisia laskelmia kuin sinä, mutta en ole saanut kahta paperia ihan täsmäämään ja tullut johtopäätökseen hinnoittelu ei ole täysin tehokas. Mutta, jos alat pukkaamaan lappua markkinalle niin epäilen, että sieltä löytyy virheiden korjaajat.
Taulukossa ei ole YTM saraketta, ainoastaan koko rahastolle ilmoitetaan YTM.