Osakesijoittaminen

Kryptovaluutat ja -maailma

No kysytään sitten niin että mitä kolikkoa itse ostaisi nyt.

Omakohtainen spekulointi kai sallitaan?

1 tykkäys

asiathan voi myös muuttua ajan saatossa :thinking:

2 tykkäystä

Totta. En tästä ollut vielä kuullut, mutta sen tiedän että kotoinen vero-:bear: ei vielä bitcoinia kelpuuta.

2 tykkäystä

Tähän tekee mieli kommentoida niin, että jos et itse pysty tuota hahmottamaan, älä sijoita kryptoihin. Kaikessa sijoittamisessa kannattaa itse nähdä vaivaa, että edes jokin ymmärrys on sijoituskohteesta. Jos kaipaat vinkkejä siitä, mitä toiset tekee, niin täällähän on oma osta/myy -palstakin olemassa kryptoille.

16 tykkäystä

Ehkä se tutustuminen kannattaa aloittaa bitcoinista ja ethereumista. Bitcoinin kohdalla vaikka rootstock hakusanalla alkaa löytymään vähän syvällisempää matskua perus youtube höttöön verrattuna.

2 tykkäystä

Olen tehnyt muutamia ostoja Kanadalaiseen blockchain louhinta firmaan DMG Blockchain (https://dmgblockchain.com). Kiinnostuin siitä kun huomasin, että firma oli tehnyt Argo Blockchain kanssa sopimuksen vihreästä louhinnasta. Yhtiöllä on tulovirtoja myös ohjelmistoista ja datasuunnittelusta. Olen ymmärtänyt, että louhinnan tuotot ovat kytköksissä kryptovaluuttojen hintaan ja louhinnan kustannuksiin. Onko niin, että louhinta on vähän kuin terästeollisuus, jossa vihreitä arvoja vaalitaan puheissa mutta firma, joka sitoutuu kestävän kehityksen arvoihin myös teoillaan sivuutetaan ostettaessa, kun hinta lopulta ratkaisee?

Kiinnostaisi tietää millä perusteella olette tehneet omat sijoituspäätökset louhintafirmoihin tai miksi ette niihin sijoita? Jos sijoitatte, niin mitä tekijöitä otatte huomioon ennen osta napin painamista?

1 tykkäys

taas mennään :chart_with_downwards_trend:

:rofl:

7 tykkäystä

On tää kyllä erikoista, joka viikonloppuinen Muskin viihdyke heittää Twitterissä viestiä ja homma rommaa. Olin aiemmin Teslaan kovin bull ja Musk vaikutti hullulta nerolta. Nyt vaikuttaa pikkuhiljaa enemmän suuruudenhullulta hullulta.

Tähän kun massat osaisivat reagoida vastaan niin loppuisi pelleily.

Onko hyviä podcasteja suosittella kryptoista?

4 tykkäystä

:rofl:

4 tykkäystä

Veikkaan, että Buffett ja Munger päättelivät sijoittajaneroina heti ensimmäisen cum-twiitin jälkeen, että ei kannata lähteä arvailemaan, mitä cum-kolikkoa Musk on lähdössä tarkalleen ottaen pumppaamaan, vaan kannattaa hajauttaa niihin kaikkiin, jotta pääsee ainakin jollain panoksella oikeaan cumiin kiinni, ja koko sektori nousee luultavasti mukana.

7 tykkäystä

Mikäli kiinnostaa miltä crypto markkina näyttää hedge fundien näkökulmasta, niin arvailun sijasta voi nyt lukea rapsan aiheesta:

4 tykkäystä

7 June 2021 | SAINT HELIER, Jersey- – CoinShares (“the Company”) (Nasdaq First North Growth Market: CS), Europe’s largest digital asset investment firm, today announced that three of the Company’s recently launched physically-backed exchange traded products (ETPs) have cross-listed on Germany’s Börse Xetra exchange.

Raskas, pitkä mutta mielenkiintoinen artikkeli DeFistä. Linkkaan tänne jos kryptojengiä kiinnostaa.

Kenties virkistävää vaihtelua ei niin aivoja virittävään ”cum rocket”-spekuloimiseen… :unamused:

12 tykkäystä