Kryptovaluutat ja -maailma

Joo onhan tämä crypto.com mielestäni paras kokonaisuus mitä markkinoilla on tarjota perus kuluttajalle, kaikkine etuineen mitä tarjoaa asiakkaileen. Kasvaa todella kovaa vauhtia ja en yllättyisi jos kasvaisi tulevaisuudessa markkinoiden suurimmaksi ”kryptopankiksi”. Ite oon ollu heidän asiakkaanaan toissa kesästä lähtien ja ei ole valittamista, huikeat korot juoksee talletuksille, hyvät cashbackit kortin kautta kaikesta kulutuksesta, ilmaiset spotify, netflix, lentokenttä lounget jne…

Mielenkiinnolla odotan millaiseksi maailma muuttuu jo tämän vuosikymmenen loppuun mennessä kryptojen suhteen ja miten crypto.com tarina kehittyy, ollaanko nyt vasta lähtötelineissä?

5 tykkäystä

Osaako joku pitempään crypto.comissa asiakkaana ollut kertoa, että tuleeko ilmaisen kuukauden jälkeen joku prosentti krypto-ostojen lisäksi myös luottokortilta Cryptocomin Visa Debitille ladattaessa?

1 tykkäys

Visan lataaminen luottokorteilla ei maksa mitään. Monta kertaa ladannut.

2 tykkäystä

Mitä tarkoitat ilmaisen kuukauden jälkeen? Nuo edut on ilmaisia jatkuvasti, ei vain yhtä kuukautta. Ja itse olen siirtänyt Nordeasta ihan tilisiirtona rahaa crypto.com fiat tilille josta ladannut heidän visaan rahaa, se ainakin kuluton ja kätevä…

3 tykkäystä

Tarkoitat kenties kryptojen ostamista pankkikortilla? Siinä 2,99 % kulu kauppasummasta, kun ensimmäinen ilmainen kuukausi on ohi.

Eikös sepa siirrolla saa kuluitta rahaa topattua kortille?

Toppaminen on ilmaista myös pankkikortilla credit/debit.

3 tykkäystä

Kryptojen ostamisesta ei tarvitse maksaa 2,99 % kulua ensimmäisen kuukauden jälkeen, kun siirtää pankista rahat ensin Fiat Walletiin → Tekee ostot Fiat Walletissa olevilla rahoilla.

4 tykkäystä

Osaako joku avata mihin tuollaisen crypto.com:n ansaintamalli perustuu?

Menopuolella valtava mainosbudjetti ja asiakkaille jaetaan rahaa ovista ja ikkunoista.

Tulopuolella ilmeisesti transaktiokulut joiden olemattomuuteen/häviävän pieneyteen ymmärtääkseni kryptojen hienous osittain perustuu?

5 tykkäystä

Suurin tulonlähde varmaankin pörssi missä käydään kauppaa miljardeilla joka päivä. Tästä kertyy jo noita tuloja kymmeniä miljoonia päivässä. Lisäksi nft markkinapaikka + rahan lainaaminen eteenpäin. Omistajat varmaan myös bitcoin miljardöörejä. Luulen että nyt laitetaan kaikki rahat kasvuun ja joskus tulevaisuudessa listataan pulju pörssiin jollain 200 miljardin markkina-arvolla.

3 tykkäystä

Minkä tason tai värisiä kortteja teiltä löytyy? Mä tilasin sen Jaden ja tässä harkitsen Icya.

Mainittakoon, että kortti on mulle ainoastaan sellainen kiva omistaa (en valita toki eduistakaan) mutta enemmän ajattelen sitä stakea ja siitä saatavaa korkoa eli syy miksi päivittäisin tasoa eli samalla sijoittaisin tarinaan enemmän ottamalla max hyödyn (ikuinen fomo koska uskoni perustuu 1-2 usd kesä 22)

3 tykkäystä

Royal indigo . Cro palautus netflixistä ja spotifysta + ilmainen pääsy lentokentän loungeen on kivoja . Itse en näe miksi cro ei saavuttaisi samaa markkina-arvoa kun binance mikä tarkoittaisi noin 3$/cro ja markkina kasvaa kovaa vauhtia. Mielestäni crypto.comilla on paremmat tuotteet paremmin hoitanut viranomaisluvat ja juuri avattu cronos chain on myös binance chainia parempi. Ainut asia missä tulee turpaan on ammattitreidaajille suunnatut palvelut ja pienemmät kulut. Kortit tulivat juuri saataville brasilian markkinoille missä asuu 200 miljoonaa ihmistä ja loppu etelä-amerikka seuraa perässä.

4 tykkäystä

Oletko mambo miettinyt seuraavaa tasoa tai mikä on näkemyksesi tämän hetken tilanteen vs. sen hankkimisen suhteen järkevyyden?

Varteenotettavana vaihtoehtona voisi olla ajallinen hajautus mutta itse taistelen ajatusta vastaan, että mikään ei voisi mennä pieleen ja edut + nykyhintakin tukee ajatusta, että korttiin tulisi panostaa
(unohdetaan leikkisästi riskinsieto/varat/strategiat)

2 tykkäystä

Omasta mielestä tuo jade green/Royal indigo ja myös ruby steelissä on paras tuotto/hyötysuhde. Seuraavilla tasolla ei omasta mielestä saa tarpeeksi rahoille vastinetta. Pitkässä juoksussa jos cro:n hinta saavuttaa tuon 2-3$ alan tiputella omistustani pikku-hiljaa ja lopulta on tarkoitus holdata vaan korttiin tarvittava määrä. En tässä tilanteessa haluisi lukita rahoja 6 kuukaudeksi sisään. Kurssi saattaa äkisti nousta ja silloin on kiva päästä myyntinapille tarvittaessa. Cronokseen on tulossa muutama mielenkiintoinen defi projekti millon cro coneja alkaa siirtyä crypto.org chainista cronokseen mikä nostaa taas hintaa. Katsoin juuri toimarin haastattelun ja he odottavat että krypto markkina kasvaa ensivuonna nykyisestä noin. 300 miljoonasta käyttäjästä miljardiin käyttäjään ensi vuonna.

11 tykkäystä

Kyllä ne isomat tasotkin on kyl aikas tuottosia 12% korko kortti stakelle, 35000€ lukitsemalla 4200€ korkoo vuodes joka maksetaan kerran viikos. Kyl siinä on tuottosuhde aikas kohillaan, plus että cro arvo vain nousee ja korko tulee kumminkin cro coineina eikä euroina. Kyllä tämä mielestäni on aika hyvä sijoituskohde jos kryptoihin haluaa sijoittaa. Ei varmaan se nopein kurssiraketti, mutta varman oloinen juttu jos kryptomaailmassa näin voi sanoa… ”jos tää tulee tonttii, nii tod näk kaikki muukin tulee”:sweat_smile: Mut mistäpä näistä tietää…

11 tykkäystä

Olen kyllä samaa mieltä että voi pitkässä juoksussa olla kannattavaa. Koko krypto touhu on varmaan vasta alkutekijöissä. Mitä tapahtuu sitten kuin kryptoja käyttää esim. 3 miljardia ihmistä? Mitkä yhtiöt/projektit menestyvät tulevaisuudessa? Omalla kohdallani tuo 35 000e lukitseminen 6 kuukaudeksi on vaan niin iso summa että jos laskumarkkina yllättää niin kryptoista voi sulaa nopeasti 90% pois. Mutta ihmiselle kelle tuo ei ole niin iso raha ja sijoitushorisontti on pitkä niin tuo voi olla hyvä sijoitus. Crypto.com on vasta 5 vuotta vanha yritys ja kasvu on ollut kyllä uskomattoman nopeaa. Jos yhtiö saavuttaa tavoittelemansa 100 miljoonaa asiakasta ensivuonna tarkoittaa tämä 30 miljardin coinin kokonaismäärällä. 300 cro coinia / asiakas. Nousupainetta kolikon hintaan siis pitäisi tulla.

6 tykkäystä

Crypto.comiin liittyvä kysymys: Onko tuolla kortilla jotain vuosittaista/kuukausittaista käyttörajaa, tyyliin max summa jonka voi käyttää? Vanhemmista keskusteluista jostain vuoden-parin takaa löytyy juttuja, että olisi esim. vuosittainen käyttörajoitus (olisiko ollut vuosiraja joku 25-35 000 $). Lisäksi joku yrittäjä kertoo että ohjannut firman maksut kortin kautta mutta tuli vastaan jokin 300 transaktion raja/kk. Tällaista rajoitusta ei kuulemma ole käyttöehdoissa mutta olisi silti olemassa. Itse koitin pikkupränttiä lueskella mutta en nyt äkkiä löytänyt tietoa käyttörajoituksista, pl. automaattinostoista. Onko täällä parempaa tietoa?

1 tykkäys

Oli muistaakseni kuukausittainen käyttöraja, joka riippui kortti tasosta, parhaas kortis ei ollu rajoitusta. Jos oikein muistelen. Nää tiedot kyl oli ainaki kuukaus sit iha selkeesti esillä heidän sivuillaan. Pitääpäs kaivella. Joo eli parhaas ei rajoitusta, toiseks parhaas 15k€, kolmanneks parhaas 10k€ ja neljännes 4k€ ja ilmas kortis 2k€ ja siis nämä kuukausrajoitukset.

4 tykkäystä

Itsekkin muistaakseni nähnyt et 300 tranaktiota/kk ja joku 25 000e/ kk rajana. Nämä rajoitukset tulevat käsittääkseni visan puolelta.

2 tykkäystä

Riittää omiin kauppa ostoksiin :slight_smile: tuolta applikaatiosta kun painaa asetukset ja sieltä sitten fees&limits niin löytyy.

3 tykkäystä