Kryptovaluutat ja -maailma

Menee apissa account kohtaan ja Kiikka oikeaa yläkulmaa niin avautuu transaktio historia sieltä saa ladattua. Itse käytän tämän lisäksi koinly.io palvelua.

https://tax.crypto.com/ tämän tuloa odottelen Euroopan markkinoille.

5 tykkäystä

Arbitraasit on ajatuksena hauskoja, mutta ilmeisen hankalia hyödyntää.

Huomasin eilen, että VVS maksoi VVS.financessa 2-4% vähemmän kuin Crypto.com Exchangessa. Siirtäminen lompakkojen välillä hyvin halpaa. Ajattelin, että tätä veivaamalla saan ilmaista tuottoa. Tai ilmaista ja ilmaista. Kauhea näpyttely ja odottelu kierroksen eri vaiheissa odotettavissa.

Homma lähti hyvin käyntiin, kunnes tyssähti heti ekalla kierroksella siihen, että Crypto.comissa sitä sai laittaa myyntiin vain 750000kpl (noin 75usd) vuorokaudessa. Sain dollarin verran voittoa.

2 tykkäystä

Täytyy kyllä itsekin myöntää, että crypto.comin markinnointi alkaa osua minuunkin… Nimenomaan siis cachbackin ja maksukortin etujen takia.
Mutta koska olen harrastelija, en tiedä voinko luottaa siihen että saan cashbackin verran etuja, jos sellaisen kortin (3500e) hankin ja että saanko omani takaisin :slight_smile:

1 tykkäys

No kaikenlaisessa sijoittamisessa on riskit, niin myös tässä. Mutta aika hyvä riski/tuotto suhde tässä on. Että jos sulla on joku varmempi kohde mihin laittaa 3500€ niin kuuntelen mielelläni?:wink:

1 tykkäys

Eli mielestäsi tuossa saa hyvin matalalla riskillä 10% varman tuoton?
Luulisi todella merkittävän osan maapallon sijoitusvarallisuudesta siirtyvän tuonne…

4 tykkäystä

Sen verran paljon rahaa käyttää crypto.com markkinointiin että on vaikea uskoo näitä kuluja katettavan transaktiomaksuilla. Veikkaisin että heillä on mennyt asiakkaiden varat sekaisin omien varojen kanssa (vertaa case FullTilt poker männävuosina).

Tähän viittaisi myös poskettoman isot cashbackit ja edut credit cardeissa.

Niin kauan kuin asiakkaita tulee lisää sisään niin homma pelittää. Jos ei tule ja porukat kotiuttavat voittoja niin tullaan sitten vivulla alas

Edit. olisin tämän palvelun kanssa todella varovainen ja välttäisin depoomasta isoja summia

16 tykkäystä

Pätisikö tähän se vanha viisaus että jos joku vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta…

JOS tuo olisi matalariskistä niin sittenhän olisi suorastaan älytöntä olla ottamatta 350 000€ lainaa ja steikata se tuonne. Laina maksaisi itse itsensä pois noin seitsemässä vuodessa jonka jälkeen voisi hypätä raketin kyytiin kohti miljardöörin eläkepäiviä.
Bonuksena vielä kaikista ostoista saisi 8% “alennusta” jota ei oltu huomioitu tuossa laskelmassa.

6 tykkäystä

Niin, joku tässä mättää mut voi hetken aikaa tanssi soida :)… Onhan tuo nyt todella kova korko ja taisi olla, että cashback-meiningeissäkään ei tainnut eurorajaa olla (tai siis paljonko käyttää korttia…). Nyt Kompletilta 200e/vuosi paras mistä etuja saa… mutta äkkiäkös sitä isommalla cashbackillä vielä enemmän tekis.

Tuossa nyt on hyvä huomata 10 % staking tuottoa ihmetellessä, että siihen on varattu cro-tokeneita 5 miljardia kappaletta. Mikä sinänsä normaali periaate projektien yhteydessä, että suunnitellaan palkitsemisprotokolla proof-of-stake järjestelmän rakentajille ja ylläpitäjille. Tämän järjestelmän rakennuksen jälkeen tuotot mitä luultavimmin laskevat, kun tuotto tulee ylläpidosta.

Myös itse white paperiin tutustumista voin suositella, sillä antaa vastauksia tuollaisiin peruskysymyksiin.

https://crypto.com/images/crypto_com_whitepaper.pdf

7 tykkäystä

eiköhän nuo transaktiomaksut ole ihan tuottavia. coinbase tekee 1-2 miljardia voittoa / kvartaali tuolla kaupankäynnillä. NFT puolella opensea tekee miljardiliikevaihtoa joka kuukausi. tuosta jos ottaa esim 5% siivun välistä niin saa ihan kelpo voitot. Itse luulen että nuo kortit on väylä houkutella asiakkaita ja voitot tehdään pörssillä, nft myynnillä ja rahan lainauksella.

toistan tuon näkemykseni että nyt satsataan kasvuun ja tuohon 100 miljoonan asiakkaan houkutteluun ja parin vuoden päästä yhtiö listautuu pörssiin jollain 200 miljardin valuaatiolla. silloin on omistajilla palkkapäivä.

nyt on vielä hyvä hetki kasvaa kun esim. isot pankit ei ole tulleet vielä samalle pelikentälle.

3 tykkäystä

Edut Jade Green/Royal Indigo - 3500 euron kortilla:

3500 € : 0,59 = 5932 CRO.
Korko 10 % p.a. stakelle = 593 CRO = 350 € vuodessa / ~11,40 CRO joka viikko tilitettynä lompakkoon (~6,73 € kurssin ollessa 1 CRO=0,59€)
+Netflix rebate 11,99 €/kk = 143,88 €/v
+Spotify rebate 10,99 €/kk = 131,88 €/v
+3 % cashback. Olettaen että ostat kortilla esim. 10.000 eurolla vuodessa - tuottoa 300 €
= 350 + 143,88 + 131,88 + 300 = 925,76 €/v mikäli CRO hinta pysyisi samalla tasolla (tästä ei tietenkään takeita).

Markkinointipanostukset viime aikoina:

  • The F1 deal is for $100 million.
  • The UFC deal is for $175 million over 10 years.
  • The Matt Damon / ‘FFTB’ partnership was likely to have been $100 million+
  • The Staples renaming deal is for $700 million over 20 years.

Marszalek said that Crypto.com has “an ambition of becoming a top-20 brand in the next 3 or 5 years, alongside names like Nike or Apple,” with popular sports serving as one gateway to mass adoption.

Kiinnostaisi kyllä saada tarkempaa tietoa firman ansaintamallista. Edut ovat hurjan hyvät ja markkinointipanostukset niin suuria, että kyllähän se mietityttää mistä kaikki raha tulee / miten terveellä pohjalla homma on. Harmi että kryptomaailmassa luvut eivät ole julkista tietoa ja keskustelu pyörii mutu-tiedon varassa.

Crypto.com on kasvanut jo niin suureksi, että voiko se olla huijaus? Mikäli firmassa ei ole mitään mätää, saatetaan yhtä hyvin olla vasta lähtökuopissa 10M+ asiakkaalla kun firma tavoittelee nykyisillä valtavilla vuosiksi eteenpäin tehdyillä markkinointipanostuksilla 100M+ asiakaskuntaa.

6 tykkäystä

Oikeastaan ainut vertailukohta on tuo coinbase. Minkä raportit voi lukea netistä. Sitten voi vertailla kaupankäyntivolyymia ja ehkä päätellä sitten siitä jotain. :thinking:

4 tykkäystä

Itse olen superbullerona ja sillä teemalla, että lujaa mennään loppuvuosi ja seuraavat 2 vuotta. Matkalle sattuu muutama 20% - 40% droppi ja riippuen myös Bitcoinista, niin pari 70% luokkaa oleva syöksy.

Konservatiivinen arvioni:
Uskoisin 1e saavutettavan ilman mitään cryptokriisiä viimeistään 2022 helmikuussa ja 1,5e ensi vuoden aikana. 2022-2023 ollaan jossain 2e-3e ja uskoisin matkan vielä jatkuvan. Tämä on oma näkemykseni ja en tällä hetkellä edes ajattele suurempia, mutta katsotaan tilanteen mukaan.

Olen ihan varma, että 100 miljoonan käyttäjämäärä ei ole cro-coinin arvon nousun huippu. Ennen tätä tiedetään jo tarinan jatko, pörssilistautuminen tai jokin muu, mitä välttämättä ei pystytä arvaamaan etukäteen. Tiesikö joku, että kryptomainoksia pyörii ympäri maailmaa muutama vuosi sitten? Entä Tesla?

En itse ajattele tosiaan Tämän saavuttavan 5e+ mutta se on ihan mahdollista mielestäni. Riskiä tässä on mutta maailma muuttuu ja kryptojen läpilyöminen suurille massoille on käynnissä.

12 tykkäystä

No onhan riskit isot kryptomaailmassa ja varsinkin kun korttistake lukitaan 6kk jne, mutta mielestäni aika hyvän koron, edut ja cashbackit tuolta saa ja ajattelen asian niin että jos toi firma pystyssä pysyy niin tuo ”hankkii itsensä takaisin” aika nopeaan, vaikka kävisi huonoin mahdollinen vaihtoehto että toi syystä tai toisesta tippus nollaan. Ja jos ei niin aika hyvät tuotot tästä saa… Toki korot voi tippua, edut huonontua jne, mutta nautitaan ainakin toistaiseksi hyvästä mahdollisuudesta mitä crypto.com tarjoaa. Jokainen varmaan itse määrittää riskitasonsa paljonko tähän riskeraa omasta sijoitusvarallisuudesta…

Itse vain jotenkin katson tulevaisuuteen niin että tässä vasta ollaan kryptojen suhteen vasta aloittamassa valloittamaan suurta massaa ja sitä kautta crypto.com ja muutkin kryptopörssit kasvaa asiakasmääriltään kovaa tahtia tulevat vuodet ja silloin CRO coin arvo vain nousee? Noh jos nyt käykin niin kuin pahimmat skenaariot voisi olla, niin silloin voin vain miettiä omalla kohdalla että no ei tästä nyt tullutkaan mitään, mutta eipä tästä kummosia tappioitakaan itselle tullut.

1 tykkäys

Hotbitin pitäisi olla treidausystävällinen välittäjä tai mikälie. Yllättäen sieltä tulee tänään kirjautuessa tällainen ruutu. Jos olisi treidit hypekolikoilla kesken, voisi olla enemmän kuin inconvenience. Varmaan ne jossain piilossa ovat tästä kertoneet ennalta, mutta eipä ole osunut ilmoitus silmään.

Voisi kuvitella että kun käyttäjiä tulee lisää niin Crypto.com korttien eri tasojen vaatimat steikkaus summat nousee, olen ymmärtänyt että näin on kerran aikaisemmin tapahtunut. Eli jossain vaiheessa uudet käyttäjät eivät pääse tämän päivän hinnoilla kortteja hankkimaan.

1 tykkäys

Muistaakseni 4 kertaa muuttunut sillä välillä kun itsellä ollut kortti. Tämä euromääräinen hinnoittelu mielestäni paras.

3 tykkäystä

Täällä olis 3000CRO vajaa tuosta 35k€ steikistä. Nyt vaan mietityttää, että onko korttitason korotus tuon arvoinen vai keljuttaako hetken päästä, kun CROt makaa vankina steikissä.

Jotenkin tuntuu, että hype tämän osalta on vielä kuitenkin vasta alussa. Olisipa se kuuluisa kristallipallo.

EDIT: tällä tahdilla jos CRO:n arvo raketoi, ei tuo steikki vaadi enää edes lisäostoja…

4 tykkäystä

Olen suunnilleen samassa tilanteessa ja käynyt sisäistä kamppailua tovin. Jos minulla olisi sijoituksia paljon yleisesti, niin päivittäisin heti.

Odotan nyt jonkinlaista droppia, minkä pulkasta pyrin hyppäämään ajoissa sivuun ja ostaa taas halvemmalla. Jos hyppy on edes kohtalainen, niin mielestäni hyöty ja fiilis ennen nukkumaan menoa on paljon parempi ja bonuksena dippi ei edes haittaa, koska siinä pystyy myös tienaamaan.

1 tykkäys

Paras ajuri hinnalle on omasta mielestä tällähetkellä cronos chain. Cronos TVL - DefiLlama. Yli 700 miljoonalla jo varoja lukittuna ja parhaat defi yms. Sovellukset vasta tulossa.

6 tykkäystä