Kryptovaluutat ja -maailma

yllättävän vähän edelleen juttua Nexosta josta saa nyt 20% korkoa Maticille/Polygonille.
Euroillekin 12% korkoa :nerd_face:

onhan tää nyt aikamoista. Itse ostin Avaxia kun Nexo alkoi tarjoamaan siitä 17% korkoa n. 3 viikkoa sitten ja ne Avaxit on nyt jo n. +100% ja korot päälle niin kaipa pitää myös Maticia lisäillä ja siirtää vanhat crypto.comista Nexoon

6 tykkäystä

Nuohan suurimmat taitaa olla hetkellisiä kampanjakorkoja kuukauden tai pari, jonka jälkeen tippuvat? Kesällä oli dollarille 16 % kuukaudeksi, kun kyseinen valuutta liittyi talletusmahdollisuuksiin.

Ehtona on kuitenkin kaikkiin korkeimpiin korkoihin, että ottaa maksut nexoina sekä portfoliosta väh 10 % nexoa.

Hyvää hajautusta kuitenkin, kun jakaa useammalle välittäjälle korkoa kasvamaan :moneybag:

5 tykkäystä

Saakohan cashbackia crypto.comiin jos ostaa niiden kortilla Nexosta cryptoja? Ilmeisesti saa?

1 tykkäys

Ei faktatietoa mutta arvaan ettei saa. Samoin kuin Norwegianin kortilla Crypto.comista ostaessa ei saa cashpointseja, koska tulkitsevat oston rahansiirroksi tms.

1 tykkäys

Näköjään eToro poistaa ADA:n ja TRX:n yhdysvaltalaisilta käyttäjiltään “due to regulatory concerns”:
https://www.etoro.com/en-us/news-and-analysis/etoro-updates/important-update-regarding-ada-and-trx/

En ole nähnyt minkään muun välittäjän ilmoittelevan samanlaisista liikkeistä kuin eToro ja ainakin Bitstamp on juuri listaamassa ADA:n. Tuli yhtäkkiä mieleeni voisiko tällä olla jotain tekemistä eToron oman listautumisen ja jonkinlaisen SEC-pelon kanssa? Kyseiset ADA ja TRX kuitenkin ainoat, joista saa suoraan staking rewardeja eTorossa (ETH toki myös, mutta vähän eri periaatteella).

Hoskinson jo ehti kommentoimaan jotain sen suuntaista ettei ole huolissaan Cardanon likviditeetistä vaikka eToro tipahtaakin jenkkilän osalta. Ihmetteli myös eToron ratkaisua, koska mitään regulatorista ongelmaa ei hänen mukaansa ole ilmennyt.

Olisi mukavaa lukea täältä jonkun viisaamman pohdintaa asiasta, kun itse olen aivan aloittelija kryptojen suhteen.

1 tykkäys

Itse olen miettinyt vaihtoa juuri toisinpäin. Nexo ei herätä kovin suurta luottamusta. Suurinosa bitcoineistani on siellä ja olen ajatellut että laittaisin muutaman satasen testiksi kasvamaan korkoa, kunhan laskevat tuota eurojen lisäämisen rajaa. Heillä on jo vuoden ajan lukenut, että eurojen top up minium will be lowered soon.

Suomentaisin tuon soon maksimissaan muutamaksi kuukaudeksi enkä yli vuodeksi. Tämän vuoksi olen miettinyt siirtymistä luotettavampaan Crypto.comiin, jossa minulla on muutenkin muita kolikoita.

1 tykkäys

Coinmotion on kotimainen vaihtoehto, monen suosima tällä foorumilla. Kalliimpi kuin suuret ulkomaalaiset toimijat, mutta toisaalta voi tuntua luotettavammalta.

Kaverisi käyttötapaukseen lienee passeli, on ainakin suomalainen palvelu. Kannattaa tutustua ja tarkistaa sopiiko hinnat.

6 tykkäystä

Ainakin omalla kohdalla 50€ -100€ talletukset menneet perille rajasta huolimatta, ensimmäisellä talletuskerralla huomasin sen vasta jälkeenpäin ja meinasi jo harmittaa, mutta kun kerran toimii niin olen jatkanut pienillä summilla säästämistä

2 tykkäystä

Mulle ei auennut yhtään että mikä tässä on homman nimi?

Miksi Ada poistetaan Etorosta jenkeissä?
Täytyy varmaa alkaa harkita myymistä jos tilanne kehittyy.

1 tykkäys

Itellä melko suuri positio Adaa. Harmi homma kyllä tuo eToro vaikka itseä ei isommin hetkauta.
Hätäisimmät hakkaa tietty myyntinappia näistä uutisista. Nousuvaraa tällä alkaa olemaan taas kovasti :muscle:

8 tykkäystä

Jossakin vaiheessa oli jotakin juttua että Cardano olisi missannut roadmapin deadlineja.
Uutisvirta on niiiiin tukossa että en niitä enää löydä.

Eniten tässä kuumottaa se jos instikat ja valaat muutenkin alkaa laitaa lappua laitaan nii mitäs sitten?
Youtube on todella bullish tällä hetkellä niin sieltäkään ei löydä kritiikkiä mihinkään suuntaan :face_with_monocle:
Hankala case arvioida

1 tykkäys

Crypto.com nousee ja 1 usd lähenee. Pientä vastustusta 0,1 välein mutta uskon läpäisyn tapahtuvan mahdollisesti ennen viikonloppua, tällä viikolla kuitenkin. (Ei pitäisi sanoa tätä mutta torpatkaa ennuste ihmeessä!)

On vaikeaa arvioida, että miten voittojen kotiutukset menevät eli paljonko laskee dollarin jälkeen. Voisin veikata, että noustaan 1.1, ehkä 1.15 jonka jälkeen lasketaan mutta kurotaan kiinni noin viikossa. Tämä huomioiden olen asettanut hälytysrajat niin, että mahdollisen tonttiin tulon (~ 30%) pahimmat vauriot voisi välttää.

Exchangen kautta voi seurata liikkeitä ja verrata esim. eilisen nousun kulmaa. En ole ta-ekspertti mutta suosittelen hieman tutustumaan tähän sekä volatiliteettiin ja vaihtoon.

Seurasin tänään niin vaihto on suurta ja tasot ovat selkeästi porrastettuja. Jos saadaan muutama murrettua, niin pystysuunta on todella jyrkkä. Suosittelen seurantaa ja toivoinkin, että tämä ei tapahdu 0300 aikoihin.

Foorumeilta ja redditistä löytyy kyllä 1 usd ylitykselle näkemystä, että lasku ei olisikaan kummoinen. Syynä tähän on se, että ihmiset ovat stakennut/tilanneet visan ja tämä ei hurjasta noususta huolimatta käyttäytyisikään, kuten moni muu kolikko.

Tämä ei todellakaan ole sijoitussuositus eikä perustu mihinkään, vaan unta viime yöltä ja arvauksia.

Edit: kirjoitusvirheet, tarkennusta + pari viimeistä kappaletta.

13 tykkäystä

Voin vahvistaa tämän. Monta pienempää talletusta Nexoon tehneenä eikä ongelmia. Nostot ovat muuten erittäin nopeita. Pari tuntia ja rahan ovat tilillä.

1 tykkäys

Ns. sääntelyyn liittyvien huolien vuoksi, tai ainakin niin sanovat.

Oma arvaukseni on, että pelkäävät steikkauspalkintojen tekevän noista arvopaperimaisia SEC:n silmissä, ikään kuin olisivat osinkoon rinnastettavissa. eToro ei varmastikaan tässä vaiheessa listautumisprojektiaan halua riskeerata mitään vääntöä SEC:n kanssa. Perustan tämän ajatuksen myös sille, että tietääkseni eToro on ainoa tämän muutoksen tekijä. Käsittääkseni kryptojen tarjoaminen USA:ssa ei myöskään ole heidän toiminnastaan mitenkään merkittävä siivu ja ADA+TRX vielä vähemmän. Volyymit taitaa olla hyvin pieniä muihin kauppapaikkoihin verrattuna, eli sikäli itseäni ei kauheasti (ainakaan toistaiseksi) jännitä laajemmat vaikutukset. Toisaalta, ADA tuntuu sukeltavan tai vähintään menevän sivuttain usein positiivistenkin uutisten jälkeen, että ota tuosta nyt sitten selvää.

Mutta tosiaan, en koe omaavani asiantuntemusta tähän. Kiva olisi kuulla jonkun konkarin ajatuksia.

3 tykkäystä

Monta hyvää ajuria on pitkässä juoksussa.

• Korttiohjelma laajenee kovaa vauhtia
  • cronos chain kasvaa kovaa vauhtia kohta miljardi lukittuna ja pelejä yms. muita projekteja tulossa.
  • äänestyksessä juuri kolikoiden minttaaminen crypto.org chainiin. Olisiko omia stable coineja tulossa?
  • maksuintegraatiot lisääntyy ja transaktioiden määrät kasvaa
  • Exchangen tulo Yhdysvaltoihin
4 tykkäystä

Maailman paras mainos ja mainonta

7 tykkäystä

Ei luotettavin lähde Ada Cardanoon liittyen mutta:

EToro has a TEN times lower volume per day then Bitstamp. And TWENTY times lower then Binance . Because you can NOT transfer your coins from EToro to your wallet , NOT ANY institutional company will receive the permission from their compliance officer to trade on EToro . = there are no large ADA holders on EToro .

Tämän perusteella voisi olettaa että Bitstampin kautta myyntiin on isompi juttu kun EToron delisting.

4 tykkäystä

Cardano on tehnyt omaksi tavaramerkikseen hitaan kehityksen. Tälläistähän se on ADA:n kohdalla ollut vuodesta 2017. Ethereum killer ei ole oikein tahtonut pysyä muiden smart chainien tahdissa. En silti dumaisi Cardanoa, mutta tämä hidas kehitys on asia, joka pitänee pitää mielessä.

1 tykkäys

Tämä on spekulaatiota:
Saaneeko tällä tässä tapauksessa kuitenkin laatua? Hätäily tuppaa tuottamaan sutta ja sekundaa.

Ei tosin välttämättä koske Cardanoa. Se on vain yleisesti niin, varsinkin softakehityksessä. Ei se hidastelukaan tosin mitään auta. Olisiko taustalla jonkinlaista kehittäjävajetta myös?
Oikeasti osaavat blockchain-ohjelmoijat ovat harvassa. Olen itsekin IT-alan ammattilainen, ohjelmoinut parillakymmenellä ohjelmointikielellä, vääntänyt vähän koodia Linux-kerneliin, louhinut, sijoittanut, ymmärrän periaatteet mutta en osaa tuottaa juuri lisäarvoa mihinkään kolikkoon.

2 tykkäystä