Kryptovaluutat ja -maailma

:thinking:

1 tykkäys

Julkistettu jo keväällä, mutta nyt alkaa lähestymään valmista. " The project, built on Internet of Things-focused blockchain IoTeX, is halfway complete, counting the days for its pilot scheduled for early 2022."

2 tykkäystä

Törmäsin tähän uutiseen tänään ja mietin, onko tämä uutinen myös leivottu hintaan jo keväällä. Ostaisin, jos olisin varma, ettei.

Tuossa hintakehitystä muutaman kolikon osalta 1.4.-1.7. En mitään jäätävää ylilyöntiä kyllä huomaa. 1.5. oleva piikki on +69% alkutilanteesta mutta menee ehkä heilunnan piikkiin kevään huumassa. Ne uutisetkin oli vasta myöhemmin,

18.5.2021

28.5.2021

edit. tässä työkalu vertailuun: Comparison Tool

1 tykkäys

EGLD-MEX farmaus on peliteoreettisesti varsin mielenkiintoinen kuvio. Tuotto-odotushan perustuu siihen, että tuottona toimii uuden DEX:n (eli Maiar Exhange = MEX) tokenit, jotka lähtökohtaisesti ovat lukittuja n. 1-1,5 vuotta tästä eteenpäin. Likviditeettiä pörssiin siis saadaan tarjoamalla hirmuiset “tuotot” ihan puhtaalla paperilapulla (eli Henri lähti avaamaan asiaa vaikeimman kautta), jonka todellisesta arvosta vuoden päähän ei ole mitään varmuutta. Tällä hetkellä MEX-pörssin dilutoitu markkina-arvo taitaa huidella jo lähes 20 miljardin tasolla. Ja mitä suurempi paperiarvo MEX-tokeneille muodostuu päivä päivältä, MEX-pörssin markkina-arvo nousee kertoimella. Ts. MEX-token on täysin ylihinnoiteltu tällä hetkellä - vaikkakin Elrond-lohkoketju, tiimi sen takana ja yhteisön vahvuus voivat luvata hyvää tulevaisuutta tälle ekosysteemille.

Mutta… Jos tyytyy puolikkaaseen tuottoon, voi halutessaan ottaa ei-lukittuja MEX tokeneita (vs. LKMEX), jotka voi vaihtaa halutessaan samantien EGLD:iin ja siitä sitten mihin tahansa muussa kryptopörssissä. Voi siis hyödyntää MEX:n yliarvostusta (joka voi toki jatkua pitkäänkiin) suhteessa isäntätokeniin. Itse ulkoistan tällä hetkellä noin 2 EGLD:n verran farmaustuottoja per päivä. Lisään kuitenkin LP-saturaatiotani vahvasti vielä noin viikon verran eli suurin osa farmauksesta on LKMEX-tokeneita, joita sitten sidon EGLD-positioni kanssa likviditeettiä luomaan (ja siten lisäämään tuottojani). Tällä hetkellä voisin puhtaalla MEX->EGLD taktiikalla ottaa ulos n. 10 EGLD-tokenia per päivä…

Impermanent loss on joka tapauksessa hyvä ymmärtää tällaisissa veivauksissa. Sen kanssa kun on sinut, ja saa tuotolla moninverroin kompensoitua impermanent lossit, ei se ole mikään ongelma. Suurempi kysymys sitten on se, koska joko MEX:n hinnoittelu romahtaa ja/tai moni muukin siirtyy MEX->EGLD tulouttamiseen. Varsinkin jos ja-vaihtoehto (mikä on hyvin mahdollista) LP-positioiden arvo romahtaa nopeasti. Ja juuri siksi yritän saada omani pois lähiviikkojen aikana. Tavoitetila on alle kuukauden sisään, että minulla on “talon rahoilla” ~150 K€ EGLD-LKMEX LP-positio yli vuoden holdiin jauhamassa lisää sekä LP-positiota että EGLD:ia holdattavaksi/myytäväksi. Suurin riski kuviossa lienee se, että Maiar Exchangessa on joku pahemman luokan bugi/exploit, jonka seurauksena kaikki LP-positiot syystä tai toisesta menetetään. Riskit täytyy tiedostaa.

Olisi mielenkiintoista tietää onko täällä muita MEX-farmaajia ja mitä strategioita on käytössä? Kv. keskusteluissa en viitsi huudella tätä kuviota, koska sopulilauma toistaiseksi näyttää suosivan omaan tyyliäni. Lisähuomiona se, että minun ei ole tarvinnut lähteä ostelemaan EGLD:ia lisää tai vaihtaa EGLD:ia MEX-tokeneihin (sain 15M MEX-airdropin). Näillä hinnoilla kumpaakaan en suosittelisi kenellekään.

4 tykkäystä
3 tykkäystä

”SOC2 certification is a common standard in the traditional financial industry and Crypto.com is excited to be leading the way for crypto platforms aimed at bringing crypto to the mainstream. ”

”And achieve the highest maturity levels for the respective NIST frameworks been rated “Adaptive (Tier 4)” – the highest level possible for the National Institute of Standards and Technology (NIST) Cybersecurity Framework and the latest NIST Privacy Framework, developed by the US Department of Commerce.”

Nähtävästi turvallisuus otetaan tosissaan, tai sitten kaikkia valvovia viranomaisia on helppo huijata :thinking:

9 tykkäystä

regulators said they plan to make clear what sort of activities banks can engage in involving cryptocurrency, including holding it on their balance sheets, issuing stablecoins and holding crypto assets and facilitating crypto trading on behalf of customers, among other currently murky areas.

While not providing details, the agencies said the rapid growth of cryptocurrency presents “potential opportunities and risks” for traditional banks. They said regulators want to provide “coordinated and timely” clarity to the institutions they monitor.

4 tykkäystä

yllättävän vähän edelleen juttua Nexosta josta saa nyt 20% korkoa Maticille/Polygonille.
Euroillekin 12% korkoa :nerd_face:

onhan tää nyt aikamoista. Itse ostin Avaxia kun Nexo alkoi tarjoamaan siitä 17% korkoa n. 3 viikkoa sitten ja ne Avaxit on nyt jo n. +100% ja korot päälle niin kaipa pitää myös Maticia lisäillä ja siirtää vanhat crypto.comista Nexoon

6 tykkäystä

Nuohan suurimmat taitaa olla hetkellisiä kampanjakorkoja kuukauden tai pari, jonka jälkeen tippuvat? Kesällä oli dollarille 16 % kuukaudeksi, kun kyseinen valuutta liittyi talletusmahdollisuuksiin.

Ehtona on kuitenkin kaikkiin korkeimpiin korkoihin, että ottaa maksut nexoina sekä portfoliosta väh 10 % nexoa.

Hyvää hajautusta kuitenkin, kun jakaa useammalle välittäjälle korkoa kasvamaan :moneybag:

5 tykkäystä

Saakohan cashbackia crypto.comiin jos ostaa niiden kortilla Nexosta cryptoja? Ilmeisesti saa?

1 tykkäys

Ei faktatietoa mutta arvaan ettei saa. Samoin kuin Norwegianin kortilla Crypto.comista ostaessa ei saa cashpointseja, koska tulkitsevat oston rahansiirroksi tms.

1 tykkäys

Näköjään eToro poistaa ADA:n ja TRX:n yhdysvaltalaisilta käyttäjiltään “due to regulatory concerns”:
https://www.etoro.com/en-us/news-and-analysis/etoro-updates/important-update-regarding-ada-and-trx/

En ole nähnyt minkään muun välittäjän ilmoittelevan samanlaisista liikkeistä kuin eToro ja ainakin Bitstamp on juuri listaamassa ADA:n. Tuli yhtäkkiä mieleeni voisiko tällä olla jotain tekemistä eToron oman listautumisen ja jonkinlaisen SEC-pelon kanssa? Kyseiset ADA ja TRX kuitenkin ainoat, joista saa suoraan staking rewardeja eTorossa (ETH toki myös, mutta vähän eri periaatteella).

Hoskinson jo ehti kommentoimaan jotain sen suuntaista ettei ole huolissaan Cardanon likviditeetistä vaikka eToro tipahtaakin jenkkilän osalta. Ihmetteli myös eToron ratkaisua, koska mitään regulatorista ongelmaa ei hänen mukaansa ole ilmennyt.

Olisi mukavaa lukea täältä jonkun viisaamman pohdintaa asiasta, kun itse olen aivan aloittelija kryptojen suhteen.

1 tykkäys

Itse olen miettinyt vaihtoa juuri toisinpäin. Nexo ei herätä kovin suurta luottamusta. Suurinosa bitcoineistani on siellä ja olen ajatellut että laittaisin muutaman satasen testiksi kasvamaan korkoa, kunhan laskevat tuota eurojen lisäämisen rajaa. Heillä on jo vuoden ajan lukenut, että eurojen top up minium will be lowered soon.

Suomentaisin tuon soon maksimissaan muutamaksi kuukaudeksi enkä yli vuodeksi. Tämän vuoksi olen miettinyt siirtymistä luotettavampaan Crypto.comiin, jossa minulla on muutenkin muita kolikoita.

1 tykkäys

Coinmotion on kotimainen vaihtoehto, monen suosima tällä foorumilla. Kalliimpi kuin suuret ulkomaalaiset toimijat, mutta toisaalta voi tuntua luotettavammalta.

Kaverisi käyttötapaukseen lienee passeli, on ainakin suomalainen palvelu. Kannattaa tutustua ja tarkistaa sopiiko hinnat.

6 tykkäystä

Ainakin omalla kohdalla 50€ -100€ talletukset menneet perille rajasta huolimatta, ensimmäisellä talletuskerralla huomasin sen vasta jälkeenpäin ja meinasi jo harmittaa, mutta kun kerran toimii niin olen jatkanut pienillä summilla säästämistä

2 tykkäystä

Mulle ei auennut yhtään että mikä tässä on homman nimi?

Miksi Ada poistetaan Etorosta jenkeissä?
Täytyy varmaa alkaa harkita myymistä jos tilanne kehittyy.

1 tykkäys

Itellä melko suuri positio Adaa. Harmi homma kyllä tuo eToro vaikka itseä ei isommin hetkauta.
Hätäisimmät hakkaa tietty myyntinappia näistä uutisista. Nousuvaraa tällä alkaa olemaan taas kovasti :muscle:

8 tykkäystä

Jossakin vaiheessa oli jotakin juttua että Cardano olisi missannut roadmapin deadlineja.
Uutisvirta on niiiiin tukossa että en niitä enää löydä.

Eniten tässä kuumottaa se jos instikat ja valaat muutenkin alkaa laitaa lappua laitaan nii mitäs sitten?
Youtube on todella bullish tällä hetkellä niin sieltäkään ei löydä kritiikkiä mihinkään suuntaan :face_with_monocle:
Hankala case arvioida

1 tykkäys